• OMX Baltic0,21%293,43
  • OMX Riga0,28%913,34
  • OMX Tallinn0,05%1 962,35
  • OMX Vilnius0,26%1 230,91
  • S&P 5000,48%6 631,96
  • DOW 300,27%46 142,42
  • Nasdaq 0,94%22 470,73
  • FTSE 1000,21%9 228,11
  • Nikkei 2250,75%45 643,72
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,13
  • OMX Baltic0,21%293,43
  • OMX Riga0,28%913,34
  • OMX Tallinn0,05%1 962,35
  • OMX Vilnius0,26%1 230,91
  • S&P 5000,48%6 631,96
  • DOW 300,27%46 142,42
  • Nasdaq 0,94%22 470,73
  • FTSE 1000,21%9 228,11
  • Nikkei 2250,75%45 643,72
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,13
  • 21.05.18, 11:37
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ryanairi kasumit piirasid kütuse- ja tööjõukulud

Ryanair teatas täna, et ettevõtte puhaskasum kasvas majandusaastal 10 protsenti, aga järgnevaks aastaks oodatakse hinnasurve ja kõrgete kütusekulude tõttu kasumilangust.
.
  • .
  • Foto: Reuters/Scanpix
Odavlennufirma teatas, et nende puhaskasum tõusis 31. märtsil lõppenud majandusaastal 1,45 miljardi euroni (mullu oli kasum 1,32 miljardit). Käive kasvas 8 protsenti, 7,15 miljardi euroni.
Ryanairi aktsia on täna Londoni börsil tõusnud 1,8 protsenti, 15,78 euroni. 
Ryanair prognoosib, et 2019. finantsaasta puhaskasum langeb 1,25-1,35 miljardi euroni, sest piletihinnad jäävad samale tasemele ning ühikukulud kasvavad 9 protsenti. Sinna hulka kuulub ka kütusekulude 400 miljoni euro suurune kasv.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Lõppenud finantsaastal suurenes reisijate arv 9 protsenti, 130,3 miljonini, aga keskmine piletihind langes 3 protsenti, 39,4 euroni. „Euroopas oli sellel aastal pakkumine suurem kui nõudlus,“ teatas ettevõte. Ryanairi teatel kasvab Euroopa Liidus pakkumine ka tänavu keskmisest kiiremini, mis mõjutab piletihindu negatiivselt.
Kütusehindade tõus mõjutab piletihindu aga teises suunas, sest kütusekulud kasvavad. Ryanairi puhasrentaablus püsis 20 protsendi juures. Tööjõukulud peaks ettevõttes sellel majandusaastal kasvama pea 200 miljoni euro võrra.

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele