• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 27.05.18, 13:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kas Tesla Model 3 ikka on rahvaauto?

CNN-i analüüsist selgub, et rahvaautoks peetud Tesla Model 3 läheb autosõbrale tegelikult üsnagi kalliks maksma.
Tesla Model 3
  • Tesla Model 3
  • Foto: Scanpix/Reuters
Investorid ja analüütikud jälgivad pidevalt, mida ütleb Tesla juht Elon Musk Model 3 kohta. Rahvaautoks ristitud neljarattalise hind algab 35 000 dollarist, ent tegu on baasmudeliga, mis tähendab, et üldjuhul peab sinna juurde ostma erinevaid lisasid, mis auto kogumaksumust märkimisväärselt tõstavad. Tõsi, see pole automaailmas sugugi harukordne.
Küll aga on huvitav, et Tesla pole siiani müünud ühtegi baasmudelit, sest enne peavad oma neljarattalised kätte saama need kliendid, kes on nõus olnud rohkem kukrut kergitama. Ehk siis enne tehakse valmis kallimad, 50 000 ja 60 000 dollarit maksvad mudelid. Veelgi enam, sel nädalavahetusel säutsus Musk Twitteris, et Model 3 tippversioon saab maksma 78 000 dollarit.
“Odavaima Model 3 müümine esimesena tähendaks, et Tesla jääb rahast ilma ja sureb,” lisas Musk. Tesla veebisaidil seisab, et Model 3 baasmudeleid ei hakata müüma enne selle aasta lõppu.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kui palju maksavad lisad?
Nii nagu enamiku autode puhul, saab baasmudelile juurde osta erinevaid lisasid, mis muudavad auto mugavamaks või inimese soovidele vastavamaks. Nii selgub Tesla lehelt, et kui Model 3 puhul baasvärv ehk must ei sobi, peab muud värvi auto saamiseks juurde maksma 1000 dollarit. Sportveljed lisavad hinnale veel 1500 dollarit otsa. Ja täiustatud autopiloot, mis on Model 3 üks peamisi müügiargumente, kergitab hinda omakorda veel 5000 dollari jagu.
CNN-i arvutustest selgub, et kui valida kõik võimalikud Model 3 lisad, tõuseb auto hind 35 000 dollarilt 60 000 dollarini. Hind ei sisalda nelikvedu, mida pole Model 3 puhul veel saadaval.
Võrdluseks, USA-s maksab 5. seeria BMW 2018. aasta hübriidi baasmudel umbes 55 000 dollarit.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 18 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele