Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Ghosni väitel kukutati ta Nissani juhtkonna mahitusel
Kolmapäeval antud intervjuus väitis kohtu uurimise all olev Nissani nõukogu eksjuht Carlos Ghosn, et tema allakäigu põhjustasid firma juhtkonna liikmed, kes soovivad vältida Nissani ühinemist Renault ja Mitsubishiga.
Renault-Nissani-Mitsubishi ühenduse nõukogu esimees ja tegevjuht Carlos Ghosn Foto: Reuters/Scanpix
Tokyo eeluurimisvanglas ajakirjale Nikkei Asian Review antud intervjuu oli Ghosni esimene avalik sõnavõtt alates 19. novembrist, mil Jaapani-Prantsuse autoliidu juht tulude aladeklareerimise ja ettevõtte raha väärkasutamise süüdistuse alusel vahistati.
Mehe sõnade kohaselt oli kriminaaluurimine ja tema tagandamine nõukogu esimehe kohalt seotud hoopis Nissani tegevjuhi Hiroto Saikawa ja juhtkonna teiste liikmete vastuseisuga Ghosni plaanile muuta Renault, Mitsubishi ja Nissani strateegiline liit ühe valdusfirma all tegutsevaks kontserniks.
Carlos Ghosni käe all loodud Jaapani-Prantsuse strateegiline partnerlus on maailma autotööstuses oluline tegija, mille tootmismaht ulatub 10 miljoni sõidukini aastas. Äsjane kommentaar avaldab kahtlemata mõju ühenduse põlisliikmete Renault ja Nissani esindajatele, kes kogunevad ettevõtete tavapärase kohtumise raames juba sel neljapäeval Hollandis.
Nissani kontserni endine juht Carlos Ghosn vahistati eelmisel nädalal juba kolmandat korda süüdistusega ettevõtte raha kasutamises isiklikus tarbeks. Ghosn võis raha kasutada Saudi Araabia ärimehele maksmiseks, et ise pääseda rahalistest raskustest, kirjutab Reuters.
Nissani rahaskandaal, kus ettevõtte juht Carlos Ghosn kasutas ettevõtte raha isiklikuks otstarbeks, pole esimene, mis on Jaapani suurkontserne tabanud.
Kulla hind tõusis kolmandas kvartalis viimase kaheksa aasta kiireimas tempos, jõudes septembris ka värskete rekorditeni. Kas praeguses tõusutsüklis on kullal veel ruumi kallineda ja mis saab edasi järgnevatel aastatel?