Mait Kraun • 31. jaanuar • 2 min
Jaga lugu:
H&M  Foto: EPA

H&Mi kasum kahanes, aga kopsakas dividend jäi paika

Rõivamüüja H&M kasum kahanes mullu juba kolmandat aastat järjest, aga ettevõte otsustas kopsaka dividendi maksmist jätkata, vahendab Reuters.

H&Mi teade kasumi langusest tuli turgudele üllatusena. Seda mõjutasid peamiselt logistikasüsteemide uuendamisega seotud kulud. Dividendipoliitikat aga ettevõte ei muutnud ning kinnitas investoritele, et ettevõtte uuenduskuur läheb hästi.

Maailma suuruselt teise rõivamüüja (esimesel kohal on Inditex) kasum langes 2018. aastal juba kolmandat aastat järjest, sest konkurents on tihedamaks muutunud ning e-kaubanduse võidukäik on füüsiliste poodide atraktiivsust vähendanud.

Kopsakas dividend jäeti alles

H&Mi novembris lõppenud kvartalis kahanes maksueelne kasum 4,4 miljardi Rootsi kroonini (419 miljoni euroni). Aasta tagasi teenis ettevõte samas kvartalis kasumit 4,9 miljardit krooni. Reutersi küsitletud analüütikud ootasid, et kasum kasvab 5,1 miljardi kroonini.

H&M jättis dividendi samaks ja plaanib välja maksta 9,75 krooni aktsia kohta. Viimati vähendas ettevõte dividendi 1974. aastal. Ettevõtte aktsia on täna Stockholmi börsil odavnenud 0,9 protsenti, 136,3 kroonini.

Praeguse aktsiahinna juures tähendab see, et H&Mi dividenditootlus on lausa 7,1 protsenti. Tõsi küll, paljud analüütikud ootavad jätkuvalt, et ettevõte hakkab dividendi vähendama.

Muutused toimuvad

Rootsi ettevõte on viimasel ajal teinud suuri investeeringuid logistikasse ja teenuste digitaliseerimisse. Poed ja brändid on ülevaatamisel ning loomisel on ka uued formaadid.

2018. aasta esimeses pooles oli meedia täis lugusid, kus räägiti suurtest allahindlustest H&M poodidest. Põhjuseks oli see, et rõivaste hinnastamisel ja toodete valikul tehti vigu. Nüüd on olukord veidi paremaks muutunud. Hinnad on teisel pooleaastal veidi kasvanud.

“Väljakutseid on H&M jaoks olnud küllaga, aga pärast rasket esimest poolaastat on näha märke, et ettevõtte tehtud muudatused on vilja kandmas,” ütles ettevõte oma avalduses.

Suuremas pildis on viimastel aastatel H&M jaoks probleeme tekitanud aeglane üleminek internetti. Mitmed teised brändid tegid seda varem ning suudavad tähtsamatel turgudel tootevalikut kiiremini muuta – näiteks võib tuua Suurbritannia Boohoo ja Missguidedi. H&M jaoks on olnud toodete väljavahetamine suure tooteportfelli ja massiivse logistikasüsteemi tõttu aeglasem.

Eelmise aasta märtsis teatas H&M, et neil on varusid raske välja vahetada. Sellega võitlemiseks on võetud eesmärgiks hakata andmetöötlusel kasutama rohkem tehisintellekti.

Muutuste käigus tuuakse klientideni uus poeformaat, mis loodetavasti meelitab kohale ka uusi kliente.

Jaga lugu:
Seotud lood
Hetkel kuum Äripäevas

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt