• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,46%39 628,41
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,46%39 628,41
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 31.01.19, 11:18
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

H&Mi kasum kahanes, aga kopsakas dividend jäi paika

Rõivamüüja H&M kasum kahanes mullu juba kolmandat aastat järjest, aga ettevõte otsustas kopsaka dividendi maksmist jätkata, vahendab Reuters.
H&M
  • H&M
  • Foto: EPA
H&Mi teade kasumi langusest tuli turgudele üllatusena. Seda mõjutasid peamiselt logistikasüsteemide uuendamisega seotud kulud. Dividendipoliitikat aga ettevõte ei muutnud ning kinnitas investoritele, et ettevõtte uuenduskuur läheb hästi.
Maailma suuruselt teise rõivamüüja (esimesel kohal on Inditex) kasum langes 2018. aastal juba kolmandat aastat järjest, sest konkurents on tihedamaks muutunud ning e-kaubanduse võidukäik on füüsiliste poodide atraktiivsust vähendanud.
Kopsakas dividend jäeti alles

Artikkel jätkub pärast reklaami

H&Mi novembris lõppenud kvartalis kahanes maksueelne kasum 4,4 miljardi Rootsi kroonini (419 miljoni euroni). Aasta tagasi teenis ettevõte samas kvartalis kasumit 4,9 miljardit krooni. Reutersi küsitletud analüütikud ootasid, et kasum kasvab 5,1 miljardi kroonini.
H&M jättis dividendi samaks ja plaanib välja maksta 9,75 krooni aktsia kohta. Viimati vähendas ettevõte dividendi 1974. aastal. Ettevõtte aktsia on täna Stockholmi börsil odavnenud 0,9 protsenti, 136,3 kroonini.
Praeguse aktsiahinna juures tähendab see, et H&Mi dividenditootlus on lausa 7,1 protsenti. Tõsi küll, paljud analüütikud ootavad jätkuvalt, et ettevõte hakkab dividendi vähendama.
Muutused toimuvad
Rootsi ettevõte on viimasel ajal teinud suuri investeeringuid logistikasse ja teenuste digitaliseerimisse. Poed ja brändid on ülevaatamisel ning loomisel on ka uued formaadid.
2018. aasta esimeses pooles oli meedia täis lugusid, kus räägiti suurtest allahindlustest H&M poodidest. Põhjuseks oli see, et rõivaste hinnastamisel ja toodete valikul tehti vigu. Nüüd on olukord veidi paremaks muutunud. Hinnad on teisel pooleaastal veidi kasvanud.
“Väljakutseid on H&M jaoks olnud küllaga, aga pärast rasket esimest poolaastat on näha märke, et ettevõtte tehtud muudatused on vilja kandmas,” ütles ettevõte oma avalduses.
Suuremas pildis on viimastel aastatel H&M jaoks probleeme tekitanud aeglane üleminek internetti. Mitmed teised brändid tegid seda varem ning suudavad tähtsamatel turgudel tootevalikut kiiremini muuta – näiteks võib tuua Suurbritannia Boohoo ja Missguidedi. H&M jaoks on olnud toodete väljavahetamine suure tooteportfelli ja massiivse logistikasüsteemi tõttu aeglasem.
Eelmise aasta märtsis teatas H&M, et neil on varusid raske välja vahetada. Sellega võitlemiseks on võetud eesmärgiks hakata andmetöötlusel kasutama rohkem tehisintellekti.
Muutuste käigus tuuakse klientideni uus poeformaat, mis loodetavasti meelitab kohale ka uusi kliente.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 2 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele