• OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 225−0,03%39 774,93
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,42
  • OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 225−0,03%39 774,93
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,42
  • 29.04.19, 09:04
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Boeing loodab tapjalennuki ohutuks muuta mai lõpuks

Boeingu tegevjuht Dennis Muilenberg astub täna esmakordselt aktsionäride ette pärast Boeing Maxi viimast õnnetust ja sellega kaasnenud lennukeeldu, uurimisi, kohtuasju ja aktsiahinna korralikku kukkumist, kirjutab Reuters.
Ülemaailme lennukeeld Boeing Max 8 lennukitele võidakse lõpetada juba mai lõpus.
  • Ülemaailme lennukeeld Boeing Max 8 lennukitele võidakse lõpetada juba mai lõpus.
  • Foto: Scanpix
Võideldes oma ametiaja suurima kriisiga, püüab Muilenburg tugevdada investorite usaldust nii ettevõtte tuleviku kui ka selle kõige müüdava lennuki suhtes, mille ohutus on seatud küsimärgi alla. Boeingul peab tegema tarkvaraparandusi ja pakkuma uut pilootide koolituspaketti, et veenda globaalseid reguleerijaid ja avalikkust, et õhusõiduk on muutunud ohutuks. USA föderaalne lennuamet võib Boeingu 737 Maxi lennukid jälle õhku lubada mai lõpus või juuni esimesel poolel.
Mõned piloodid on hoiatanud, et koolitusprojekt ei lähe lennuohutuse probleemide lahendamiseks piisavalt sügavale. Samal ajal on jäänud ootele 737 Maxi tarned, mida lennufirmad üle maailma vajavad lähiaastatel kasvava lennureiside arvu teenindamiseks.
Eelmisel nädalal loobus Boeing oma 2019. aasta finantsperspektiivist, peatas aktsiate tagasiostu ja ütles, et 737 Max lennukeelust tingitud kahju on vähemalt 1 miljard dollarit.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Aktsionärid on esitanud kohtuasja, milles süüdistatakse äriühingut nende petmises, varjates lennuki ohutuspuudujääke. Mudel 737 Max on ka USA transpordiasutuste ja justiitsministeeriumi uurimiste sihtmärk. Boeing peab võitlema kohtus ka Etioopia lennukatastroofi ohvrite peredega, kes küsivad, kas Etioopia katastroofi oleks võinud ära hoida pärast seda, mis juhtus Lion Airiga Indoneesias.
Etioopia lennukatastroofis hukkusid kõik 157 pardal viibijad, kui lennuk kukkus alla kohe pärast starti. Õnnetuse põhjus sarnaneb viis kuud enne seda sama mudeliga Indoneesias juhtunud katastroofiga, kus süsteemiviga suunas lennukit pilootide tegevusest hoolimata allapoole, tappes 189 inimest.
Boeingu aktsia on aasta algusest kallinenud 17 protsenti ja maksab praegu 380 dollarit. Enne Etioopia õnnetust oli aktsia hind 422 dollarit.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 1 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele