Neli Havannat väisanud suurt kruiisifirmat peavad USA kohtu otsusel maksma igaüks 109 miljoni dollarit kahjutasu sadamakai endisele omanikule.

- Kruiisilaev Marella Explorer 2 Havanna sadamas Kuubal. Foto: AP/Scanpix
Ettevõte Havana Docks, mis asutati Delaware osariigis 1917. aastal, jäi omandist Havanna sadamas ilma Kuuba revolutsiooni käigus 1959. aastal, mil USA ja teiste välismaiste firmade vara natsionaliseeriti. 2019. aastal võimaldas Donald Trumpi administratsiooni seadusemuudatus küsida vara kunagistel omanikel kahjutasu neilt ettevõtetelt, kes seda vara vahepeal kasutades on tulu teeninud. Wall Street Journali andmeil on selle seadusemuudatuse põhjal algatatud 44 kahjutasu nõuet 82 ettevõtte vastu, millest üks suuremaid nüüd Miami födeaalkohtu otsusega lahendini jõudis.
Seotud lood
Investoreist kõige õnnetumad võivad praegu olla kruiisisektorisse investeerinud. Aktsiahinnad on kordades kukkunud ja firmad on ellujäämiseks osalusi halastamatult lahjendanud.
Fidel Castro kinnisidee oli jäätis ning sellega "lüpsis" ta omal ajal Kuuba majandust. Õigemini lüpsis ta lehma Valge Udar, kellel oli oluline roll ameeriklastele ärategemises. Mis-mis? Kuula mikrosaatest "Obskuurne majandus".
„Pean end pragmaatiliseks inimeseks. Jätkusuutlikkus on mulle tähtis teema, aga selle saavutamisel tuleb balansseerida julgeoleku, majanduse ja konkurentsivõime küsimuste vahel,“ tõdeb Creditinfo Eesti tegevjuht ja Rohetiigri nõukoja liige Elari Tammenurm.