Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kuidas vastata kliendi negatiivsele tagasisidele?

    Negatiivne arvamus veebilehel ei tähenda maailma lõppu ega ka seda, et ettevõte on halb, kuid seda ei saa ka jätta tähelepanuta.

    E-poodidele usaldusväärsuse sertifikaati pakkuva Trusted Shopsi omanik Jean-Marc Noel annab nõu, mida teha siis, kui klient on veebilehele jätnud negatiivse tagasiside ja kuidas talle vastata, kirjutab Äripäeva teemaveeb kaubandus.ee.
    Noel soovitab arvestada sellega, et ettevõte ei saagi kõigile meeldida, kuid kriitikat tuleb võtta tõsiselt. Negatiivne arvamus annab tema hinnangul võimaluse ettevõttel särada. Samuti tasub meeles pidada, et enamik negatiivseid arvamusi ei ole isiklikud – mõnikord on kliendil lihtsalt halb päev. Küll aga rõhutab Noel, et negatiivsele kommentaarile ei tohiks jätta vastamata – kiiresti reageerimine jätab professionaalse mulje.
    Noeli hinnangul on kliendid teinud ettevõttele oma kriitikaga kingituse. „See on teie võimalus parandada teenust ning suurendada kliendi rahulolu,“ ütles ta. Tema sõnul ei tohi negatiivset kriitikat edasi suunata, vaid probleem tuleb lahendada ja kliendile anda täpne juhend, mida ta peab edasi tegema.
    Allpool on toodud näited kliendi tagasisidest ning sobimatud ja sobivad vastused.
    Kliendi jäetud tagasiside: Teie kodulehel on kirjas, et allahindlus kestab tänaseni, kuid allahindluskoodi sisestades öeldi, et see ei kehti. See ei ole eriti hea reklaam teile.
    Vastus: Tänan teie tagasiside eest. Kood kahjuks tõesti ei kehti enam, vabandust tänase kuupäeva eest kodulehel.

    Annab veebipoodidele usaldusmärke.

    Kontrollib enne sertifikaadi andmist väga täpselt, kas e-pood vastab teatud kvaliteedinõuetele.

    Märk annab kliendile garantii, et tal on võimalus sellest e-poest ostes raha tagasi saada, nind võimaluse anda poele tagasisidet.

    Oleks võinud vastata: Tänan teie tagasiside eest. Vabandame ebamugavuste pärast. Kahjuks ei kehti ükski kood enam. Veebilehel on informatsioon koodi kehtivusaja lõppemise kohta ning ostukorvis seda enam kasutada ei saa.
    Kliendi jäetud tagasiside: Saadetud postipakk oli viga saanud, toode seal sees oli katki ning muutunud kasutuskõlbmatuks. Soovisin toote tagasi saata, kuid pidin maksma lisatasu. Saatsin ka tootest pilte, kuid keegi ei ole senimaani minuga ühendust võtnud.
    Vastus: Me ei vastuta tarneprobleemide eest. Vastuvõtmisel tuleb veenduda, et toode ei ole kahjustada saanud.
    Oleks võinud vastata: Täname teie kommentaari eest. Võtame teiega niipea ühendust, kui oleme kõikidelt osapooltelt saanud antud probleemi kohta selgituse.

    1. Tunnista probleemi. Isegi kui sa oled veendunud, et negatiivse tagasiside kirjutanud kliendil ei ole õigus, on alati oluline probleemi tunnistada. Kindlasti täna klienti probleemile tähelepanu juhtimise eest, ka siis, kui see on sinu ja su meeskonna jaoks ebamugav. Enamikul juhtudel on sellisest esimesest sammust palju abi, et õhk puhtaks lüüa ja kiiremini lahenduseni jõuda.

    2. Vabanda. Probleemi tunnistamisel pole mõtet, kui sa ei vabanda. Jällegi, isegi kui kliendil pole õigus, peaksid sellest üle olema. Vabandamine ainult ei rahusta klienti, vaid näitab ka teistele, et tahad tõesti pakkuda parimat teenindust.

    3. Paku selgitust, kui vaja. Mõnikord piisab vabandusest, et olukord lahendada. Vahel on aga vaja anda rohkem infot. Selgitust kirjutades ära otsi vabandusi, vaid võta vastutus ja ütle selgelt, miks selline asi juhtus.

    4. Tegele asjaga offline. Peale eelnevate võimaluste on üks variant pakkuda kliendile, et lahendaksite probleemi offline ehk väljaspool veebi. Nii saad asja selgeks rääkida avalikkuse silme alt väljas ja jõuda kiiremini lahenduseni. Paku kliendile võimalust ühenduda e-posti ja telefoni teel. Ei ole soovitav paluda tagasiside eemaldada, sest see võib teha olukorra hullemaks.

    Allikas: broadly.com

  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.