• Jaga lugu:

    Miks on tehnoloogiafirmade logod nõnda sarnased?

    logodFoto: Shutterstock

    Kas oled kunagi mõelnud, miks tehnoloogiafirmad kasutavad oma logos sinist värvi?

    Seda tooni kasutavad oma logodes nii Facebook, Twitter, Samsung, LinkedIn, Intel kui ka IBM. Microsofti ja Google’i puhul moodustab see ühe osa logost.
    Sinine on värvide „klassikaline kuningas“ ning seda kasutavad olenemata sektorist pooled ettevõtted, selgub disainifirma 99designsi uuringu andmetest. „See on usalduse ja küpsuse sümbol,“ kirjutati uuringus. Ettevõte analüüsis erinevates sektorites kokku 14 000 ettevõtte logosid. Sinna hulka kuulusid ka tehnoloogia-, jamüügi- ja tervishoiusektorid. Uuringu eesmärk oli uurida erinevate värvide psühholoogiat ja seda, mida need esindavad, kirjutab CNBC.
    MicrosoftFoto: Shutterstock
    Sinine on maailma kõige populaarsem värv – nii inimeste isiklike eelistusi kui ka ettevõtteid arvestades, ütles äristrateeg Anna Lundberg. „See on selge ja rahulik värv, mis esindab intelligentsust ja vastutust. See on usaldusväärsete ettevõtete jaoks kõige parem värv,“ kirjutas ta 99designsi veebilehe blogis.
    Tehnoloogiasektoris eristuvad kõige rohkem Microsoft ja Google, mõlemad ettevõtted kasutavad oma logos samu värve – rohelist, kollast, punast ja sinist. Need värvid näitavad, et neil on palju erinevaid tooteid. Punane sümboliseerib ka tegutsemist, roheline värskust, kollane lõbu ja sinine turvalisust, kirjutas 99designs. Seda värvikombinatsiooni kasutab ka eBay.
    GoogleFoto: Shutterstock
    Apple’i logo eristub oma mustvalge disainiga. Samas oli ettevõtte logo enam kui 20 aastat mitmevärviline – aastatel 1976-1998 kasutati vikerkaarevärve. „Praegune logo on luksuslikult lihtne ja ühevärviline,“ kirjutab 99designs. Ettevõte on paika pannud ka ranged reeglid, kuidas edasimüüjad ja kolmandad osapooled logo kasutada võivad. Näiteks on keelatud pärisõunade pildid ning sõnad nagu Appletree, Jackintosh ja iPodMart.
    Apple'i logoFoto: Shutterstock
    Ei ole saladus, et Apple’i kaasasutaja Steve Jobsile meeldisid lihtsad lahendused. „See on olnud üks minu mantraid – sea oma fookus lihtsusele. Lihtne võib olla vahel raskem kui keeruline. Sa pead väga palju tööd tegema, et hoida oma mõtlemine lihtne ja puhas,“ rääkis ta Businesweeki ajakirjale 1998. aastal.
    Teine ettevõte, mis tehnoloogiasektoris silma paistab, on Snapchat – nende logo on erkkollane. Kollane sümboliseerib lõbu ja rõõmu, kirjutab 99designs. Asutaja Evan Spiegeli sõnul valiti see värv selle pärast, et teised seda ei kasutanud. „Ma joonistasin selle õhtul ühikatoa arvutis. Kui me hakkasime asja uurima, siis 100 kõige populaarsemat rakendust ei kasutanud seda värvi,“ ütles ta 2015. aastal Prantsusmaal antud intervjuus.
    Snapchati logoFoto: Shutterstock
    Jaemüügifirmade puhul on kõige populaarsem värv punane – lausa 59 protsenti sektori suurimatest ettevõtetest kasutab seda oma logos. Selliste ettevõtete hulka kuuluvad Staples, Macy’s ja PetSmart, selgub 99designsi andmetest. See toon esindab kirge, viha, jõudu ja kiirust. Seda kasutab ka näiteks Target, Walmart on jäänud aga sinise ja kollase disaini juurde.
    Targeti logoFoto: Shutterstock
    „Walmart on võtnud suuna, et teenindab kõiki. Target on võtnud sihikule aga nooremad poodlejad või need, kes tahavad tunda ennast nooremana,“ kirjutab 99designs.
    99designs lisab, et tumedamaid värve kasutavad näiteks õigusfirmad, sest see esindab professionaalsust.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Robert Sarv: palun terve inimese passi
Sportlikud, terved ja karsked inimesed on koroonapandeemia ajal pandud ebamõistliku ja -inimliku surve alla, kirjutab Emerald Legali vandeadvokaat Robert Sarv.
Sportlikud, terved ja karsked inimesed on koroonapandeemia ajal pandud ebamõistliku ja -inimliku surve alla, kirjutab Emerald Legali vandeadvokaat Robert Sarv.
Populaarne äpp tegi aasta viletsaima börsidebüüdi
Robinhoodi kauplemisäpi kauaoodatud börsidebüüt osutus tänavuseks viletsaimaks: firma tegi IPO pakkumisvahemiku alumises servas ja sellegipoolest nägi avapäeval aktsia väärtuse suurt langust.
Robinhoodi kauplemisäpi kauaoodatud börsidebüüt osutus tänavuseks viletsaimaks: firma tegi IPO pakkumisvahemiku alumises servas ja sellegipoolest nägi avapäeval aktsia väärtuse suurt langust.
Raadiohommikus: Irina Embrich võitudest, Otto Pukk 637% tõusust ning Roman Zaštšerinski koroonapassist
Äripäeva hommikuprogramm kõneleb reedel suurtest võitjatest, aga ka koroonakriisist ja koroonapassist.
Äripäeva hommikuprogramm kõneleb reedel suurtest võitjatest, aga ka koroonakriisist ja koroonapassist.
Peagi ilmselt koroonapassita restorani, teatrisse või juuksuri juurde ei pääse
Neljapäeval arutab valitsus, millised on järgnevad sammud koroonatõendi kasutamiseks siseriiklikult. Suure tõenäosusega tehakse lähiajal teenindus- ja meelelahutussektori ettevõtetele kohustuseks nõuda klientidelt vaktsiinipassi.
Neljapäeval arutab valitsus, millised on järgnevad sammud koroonatõendi kasutamiseks siseriiklikult. Suure tõenäosusega tehakse lähiajal teenindus- ja meelelahutussektori ettevõtetele kohustuseks nõuda klientidelt vaktsiinipassi.