Artikkel

    Miks on tehnoloogiafirmade logod nõnda sarnased?

    logodFoto: Shutterstock

    Kas oled kunagi mõelnud, miks tehnoloogiafirmad kasutavad oma logos sinist värvi?

    Seda tooni kasutavad oma logodes nii Facebook, Twitter, Samsung, LinkedIn, Intel kui ka IBM. Microsofti ja Google’i puhul moodustab see ühe osa logost.
    Sinine on värvide „klassikaline kuningas“ ning seda kasutavad olenemata sektorist pooled ettevõtted, selgub disainifirma 99designsi uuringu andmetest. „See on usalduse ja küpsuse sümbol,“ kirjutati uuringus. Ettevõte analüüsis erinevates sektorites kokku 14 000 ettevõtte logosid. Sinna hulka kuulusid ka tehnoloogia-, jamüügi- ja tervishoiusektorid. Uuringu eesmärk oli uurida erinevate värvide psühholoogiat ja seda, mida need esindavad, kirjutab CNBC.
    MicrosoftFoto: Shutterstock
    Sinine on maailma kõige populaarsem värv – nii inimeste isiklike eelistusi kui ka ettevõtteid arvestades, ütles äristrateeg Anna Lundberg. „See on selge ja rahulik värv, mis esindab intelligentsust ja vastutust. See on usaldusväärsete ettevõtete jaoks kõige parem värv,“ kirjutas ta 99designsi veebilehe blogis.
    Tehnoloogiasektoris eristuvad kõige rohkem Microsoft ja Google, mõlemad ettevõtted kasutavad oma logos samu värve – rohelist, kollast, punast ja sinist. Need värvid näitavad, et neil on palju erinevaid tooteid. Punane sümboliseerib ka tegutsemist, roheline värskust, kollane lõbu ja sinine turvalisust, kirjutas 99designs. Seda värvikombinatsiooni kasutab ka eBay.
    GoogleFoto: Shutterstock
    Apple’i logo eristub oma mustvalge disainiga. Samas oli ettevõtte logo enam kui 20 aastat mitmevärviline – aastatel 1976-1998 kasutati vikerkaarevärve. „Praegune logo on luksuslikult lihtne ja ühevärviline,“ kirjutab 99designs. Ettevõte on paika pannud ka ranged reeglid, kuidas edasimüüjad ja kolmandad osapooled logo kasutada võivad. Näiteks on keelatud pärisõunade pildid ning sõnad nagu Appletree, Jackintosh ja iPodMart.
    Apple'i logoFoto: Shutterstock
    Ei ole saladus, et Apple’i kaasasutaja Steve Jobsile meeldisid lihtsad lahendused. „See on olnud üks minu mantraid – sea oma fookus lihtsusele. Lihtne võib olla vahel raskem kui keeruline. Sa pead väga palju tööd tegema, et hoida oma mõtlemine lihtne ja puhas,“ rääkis ta Businesweeki ajakirjale 1998. aastal.
    Teine ettevõte, mis tehnoloogiasektoris silma paistab, on Snapchat – nende logo on erkkollane. Kollane sümboliseerib lõbu ja rõõmu, kirjutab 99designs. Asutaja Evan Spiegeli sõnul valiti see värv selle pärast, et teised seda ei kasutanud. „Ma joonistasin selle õhtul ühikatoa arvutis. Kui me hakkasime asja uurima, siis 100 kõige populaarsemat rakendust ei kasutanud seda värvi,“ ütles ta 2015. aastal Prantsusmaal antud intervjuus.
    Snapchati logoFoto: Shutterstock
    Jaemüügifirmade puhul on kõige populaarsem värv punane – lausa 59 protsenti sektori suurimatest ettevõtetest kasutab seda oma logos. Selliste ettevõtete hulka kuuluvad Staples, Macy’s ja PetSmart, selgub 99designsi andmetest. See toon esindab kirge, viha, jõudu ja kiirust. Seda kasutab ka näiteks Target, Walmart on jäänud aga sinise ja kollase disaini juurde.
    Targeti logoFoto: Shutterstock
    „Walmart on võtnud suuna, et teenindab kõiki. Target on võtnud sihikule aga nooremad poodlejad või need, kes tahavad tunda ennast nooremana,“ kirjutab 99designs.
    99designs lisab, et tumedamaid värve kasutavad näiteks õigusfirmad, sest see esindab professionaalsust.
  • Hetkel kuum
Luminori jätkusuutlikkuse juht: rohelisusest saab soodsama laenu argument
Praegu on see veel iga panga enda otsustada, kas anda rohelisematele ettevõtetele soodsamat laenu. Tulevikus eeldame, et nende jaoks, kellel on suurem kliimarisk, muutub üldjuhul ka laen kallimaks, kirjutab Luminori jätkusuutlikkuse juht Kadri Vunder.
Praegu on see veel iga panga enda otsustada, kas anda rohelisematele ettevõtetele soodsamat laenu. Tulevikus eeldame, et nende jaoks, kellel on suurem kliimarisk, muutub üldjuhul ka laen kallimaks, kirjutab Luminori jätkusuutlikkuse juht Kadri Vunder.
Hinnatõusu suurimaks mõjutajaks oli jaanuaris toit
Toiduhindade kallinemine andis jaanuaris kuisest inflatsioonist 60% ja aastasest kolmandiku. Selgus veel üks põhjus, miks inflatsioon ootamatult kiirenemisele pöördus.
Toiduhindade kallinemine andis jaanuaris kuisest inflatsioonist 60% ja aastasest kolmandiku. Selgus veel üks põhjus, miks inflatsioon ootamatult kiirenemisele pöördus.
USA tahab Vene alumiiniumile kahekordset tolli kehtestada
USA kavatseb Venemaal toodetud alumiiniumile juba sel nädalal kehtestada 200% tollimaksu.
USA kavatseb Venemaal toodetud alumiiniumile juba sel nädalal kehtestada 200% tollimaksu.
Reaalajas börsiinfo
Lillemüüja laseb pikalt tegutsenud äri pankrotti: pole enam mõtet
Varem Viru lilleturul kioskit pidanud lillede jaemüügiga tegelev Kaeralill koondas töötajad ja läheb pankrotti.
Varem Viru lilleturul kioskit pidanud lillede jaemüügiga tegelev Kaeralill koondas töötajad ja läheb pankrotti.
Taavi Tamkivi sai Kredexi ja EASi nõukogu liikmeks
Ettevõtlus- ja infotehnoloogiaminister Kristjan Järvan nimetas EASi ja Kredexi ühendasutuse uueks nõukogu liikmeks idufirma Salv tegevjuhi Taavi Tamkivi.
Ettevõtlus- ja infotehnoloogiaminister Kristjan Järvan nimetas EASi ja Kredexi ühendasutuse uueks nõukogu liikmeks idufirma Salv tegevjuhi Taavi Tamkivi.
Nordeconi ehitusdivisjoni juht: pole põhjust arvata, et ehitusmaterjalide hinnad langevad
Selleks, et hinnad liiguksid tagasi sõjaeelse ajastu tasemele, peaks kogu sektorile mõjuma mingi seninägematu surve koos seninägematu tehnilise võimalusega. Asjaolusid arvestades on see ilmselt ebareaalne, kirjutab Nordeconi hoonete ehituse divisjoni juht Ats Janno.
Selleks, et hinnad liiguksid tagasi sõjaeelse ajastu tasemele, peaks kogu sektorile mõjuma mingi seninägematu surve koos seninägematu tehnilise võimalusega. Asjaolusid arvestades on see ilmselt ebareaalne, kirjutab Nordeconi hoonete ehituse divisjoni juht Ats Janno.
Taavi Tamkivi sai Kredexi ja EASi nõukogu liikmeks
Ettevõtlus- ja infotehnoloogiaminister Kristjan Järvan nimetas EASi ja Kredexi ühendasutuse uueks nõukogu liikmeks idufirma Salv tegevjuhi Taavi Tamkivi.
Ettevõtlus- ja infotehnoloogiaminister Kristjan Järvan nimetas EASi ja Kredexi ühendasutuse uueks nõukogu liikmeks idufirma Salv tegevjuhi Taavi Tamkivi.

Olulisemad uudised

Naftamaailma uus oluline tegija - India muudab Vene nafta Läänele paslikuks kütuseks
India roll muutub naftaturgudel üha olulisemaks, sest riik impordib suures koguses Vene soodsat naftat, et see rafineerida ning saadud kütus edasi Euroopasse ja USAsse müüa, kirjutab Bloomberg.
India roll muutub naftaturgudel üha olulisemaks, sest riik impordib suures koguses Vene soodsat naftat, et see rafineerida ning saadud kütus edasi Euroopasse ja USAsse müüa, kirjutab Bloomberg.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.