Kati Suun • 15. jaanuar
Jaga lugu:

Magnetic MRO plaanib osta konkurendi

Eestisse läbi aegade suurima Hiina investeeringu toonud Magnetic MRO plaanib osta ära konkurendi Euroopast.

"Tahtsin minna kliendile vastu ja öelda „Welcome to Estonia“ aga tegelikult veetsin solidaarsusest öö koos Aafrika piloodiga pogris," meenutas Magnetic MRO juht Risto Mäeots huvitavat seika tööst.  Foto: Andras Kralla

Lennukite hooldusega tegeleva Magnetic MRO juht Risto Mäeots ütles, et iga ettevõtte kasv on kinni julguses ja oskuses teisiti mõelda. Tema sõnul piirab väikesi riike ja siinseid inimesi see, et ei julgeta mõelda nii-öelda kastist välja. „Võtadki lihtsalt telefoni ja hakkad helistama, see üks telefonikõne võib sulle tuua 10miljonilise tehingu,“ rääkis ta. Mäeotsa sõnul valmistub Magnetic MRO ära ostma üht Euroopa ettevõtet, aga täpsemalt ta veel asjast rääkida ei saa.

Ettevõttel on kliente 68 riigist üle maailma. „Eks meil ole ka oma murekohad – näiteks see, et praegu on meie ettevõttes avatud 60 töökohta, aga inimesi lihtsalt ei ole,“ märkis Mäeots. Ta ütles, et nad näevad ka ise palju vaeva, et ettevõtet atraktiivse töökohana näidata, aga sellest ei piisa, et jõuda vajaliku hulga noorteni, kes läheks lennundusakadeemiasse mehaanikuks õppima. „Endiselt arvatakse, et tegemist on õlinäpu tööga,“ ütles Mäeots. Tema ise alustas ettevõttes mehaanikuna ja näeb, et see tuleb tippjuhi töös kasuks. „Oskan õigeid küsimusi küsida. See ongi kõige alus. Kui minu juurde tullakse jutuga, et on vaja midagi osta, siis tean kaasa mõelda ega tee nii kergelt valesid valikuid.“

Magnetic MRO

Euroopa Lennundusohutusameti (EASA) ja Ameerika Ühendriikide Föderaalse Lennuameti (FAA) poolt sertifitseeritud kommertslennukite täisteenust pakkuv hooldusettevõte.

Tegutsenud juba 50 aastat, aga suurele pildile tuldi koos eduka äriplaani muutmisega aastal 2014, kui leiti turul veel seni täitmata nišše. Kolme aastaga jõuti Eesti aasta ettevõtte ja aasta eksportööri tiitlini.

2018. aasta jaanuaris müüs Magnetic MRO senine omanik, investeerimisfirma BaltCap koos väikeinvestoriga 100% enda osalusest Hiina ettevõttele Guangzhou Hangxin Aviation Technology (Hangxin), millest sai Hiina ajaloo suurim investeering Eestisse.

Koos Aafrika piloodiga pogris

Mäeotsa sõnul on nende tegevusalas vastutus suur ja juhina peab ta võtma enda peale ka selle vastutuse, mis otseselt talle ei kuulu. Näiteks toob ta seiga, kuidas ettevõte aastal 2014 esimest korda Aafrika turule sisenes. Sõlmiti esimene leping, lennuk saabus Eestisse hooldusesse, aga pilooti ei lastud riiki sisse. „Tahtsin minna kliendile vastu ja öelda „Welcome to Estonia“, aga tegelikult veetsin solidaarsusest öö koos Aafrika piloodiga pogris, sest piloodi dokumendid olid paberil, mitte plastil. Muidugi oli mul kliendi ees piinlik ja võtsin selle vastutuse enda peale. „Inglismaal või Iirimaal ei oleks sellist asja juhtunud,“ leidis Mäeots.

Samas nentis ta, et riigi kallal vingumise asemel tahavad nad ise midagi ära teha. Praegu teeb Magnetic MRO väikese grupiga eeltööd, et panna alus lennundusklastrile. „Õnnestumine sõltub sellest, kas Eestis leidub piisavalt kaasamõtlejaid. Kui saame kriitilise miinimumi kokku, siis selline klaster võiks täitsa olemas olla, et hakata lennundust kui tööstusharu laiemalt teadvustama. „Tulemuseks võiks olla lennunduse panuse kasvatamine ja selle tööstusharu teadvustamine,“ rääkis ta. „Tööstusharus on praegu 75 miljardit dollarit – meie 100 miljonit on selle kõrval mikroskoopiline,“ ütles Mäeots.

Magnetic MRO juht Risto Mäeots tahab Eestis aluse panna lennunduse klastrile, et saada osa valdkonnas liikuvast 75 miljardist dollarist.  Foto: Andras Kralla

Gaselli kongress

Äripäeva korraldatav inspiratsioonikonverents kiiresti kasvavatele ettevõtetele.

Toimub 13. veebruaril Kultuurikatlas.

Lavale astuvad Eesti edukaima ettevõtte juht Risto Mäeots, ultrasportlane Rait Ratasepp, superstaaride maaletooja Eva Palm, näitleja Andrus Vaarik, gasellettevõtte omanik Liina Lokko, lasterõivaste tootja Meeli Leeman, gasellettevõtja Erkki Torn, helikunstnik Tom Urb.

Gaselliliikumist toetavad LHV, MarkIT ja TalTechi majandusteaduskond.

Jaga lugu:
Seotud lood
Hetkel kuum