Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Magnetic MRO plaanib osta konkurendi

    Eestisse läbi aegade suurima Hiina investeeringu toonud Magnetic MRO plaanib osta ära konkurendi Euroopast.

    "Tahtsin minna kliendile vastu ja öelda „Welcome to Estonia“ aga tegelikult veetsin solidaarsusest öö koos Aafrika piloodiga pogris," meenutas Magnetic MRO juht Risto Mäeots huvitavat seika tööst.Foto: Andras Kralla
    Lennukite hooldusega tegeleva Magnetic MRO juht Risto Mäeots ütles, et iga ettevõtte kasv on kinni julguses ja oskuses teisiti mõelda. Tema sõnul piirab väikesi riike ja siinseid inimesi see, et ei julgeta mõelda nii-öelda kastist välja. „Võtadki lihtsalt telefoni ja hakkad helistama, see üks telefonikõne võib sulle tuua 10miljonilise tehingu,“ rääkis ta. Mäeotsa sõnul valmistub Magnetic MRO ära ostma üht Euroopa ettevõtet, aga täpsemalt ta veel asjast rääkida ei saa.
    Ettevõttel on kliente 68 riigist üle maailma. „Eks meil ole ka oma murekohad – näiteks see, et praegu on meie ettevõttes avatud 60 töökohta, aga inimesi lihtsalt ei ole,“ märkis Mäeots. Ta ütles, et nad näevad ka ise palju vaeva, et ettevõtet atraktiivse töökohana näidata, aga sellest ei piisa, et jõuda vajaliku hulga noorteni, kes läheks lennundusakadeemiasse mehaanikuks õppima. „Endiselt arvatakse, et tegemist on õlinäpu tööga,“ ütles Mäeots. Tema ise alustas ettevõttes mehaanikuna ja näeb, et see tuleb tippjuhi töös kasuks. „Oskan õigeid küsimusi küsida. See ongi kõige alus. Kui minu juurde tullakse jutuga, et on vaja midagi osta, siis tean kaasa mõelda ega tee nii kergelt valesid valikuid.“

    Magnetic MRO

    Euroopa Lennundusohutusameti (EASA) ja Ameerika Ühendriikide Föderaalse Lennuameti (FAA) poolt sertifitseeritud kommertslennukite täisteenust pakkuv hooldusettevõte.

    Tegutsenud juba 50 aastat, aga suurele pildile tuldi koos eduka äriplaani muutmisega aastal 2014, kui leiti turul veel seni täitmata nišše. Kolme aastaga jõuti Eesti aasta ettevõtte ja aasta eksportööri tiitlini.

    2018. aasta jaanuaris müüs Magnetic MRO senine omanik, investeerimisfirma BaltCap koos väikeinvestoriga 100% enda osalusest Hiina ettevõttele Guangzhou Hangxin Aviation Technology (Hangxin), millest sai Hiina ajaloo suurim investeering Eestisse.

    Koos Aafrika piloodiga pogris
    Mäeotsa sõnul on nende tegevusalas vastutus suur ja juhina peab ta võtma enda peale ka selle vastutuse, mis otseselt talle ei kuulu. Näiteks toob ta seiga, kuidas ettevõte aastal 2014 esimest korda Aafrika turule sisenes. Sõlmiti esimene leping, lennuk saabus Eestisse hooldusesse, aga pilooti ei lastud riiki sisse. „Tahtsin minna kliendile vastu ja öelda „Welcome to Estonia“, aga tegelikult veetsin solidaarsusest öö koos Aafrika piloodiga pogris, sest piloodi dokumendid olid paberil, mitte plastil. Muidugi oli mul kliendi ees piinlik ja võtsin selle vastutuse enda peale. „Inglismaal või Iirimaal ei oleks sellist asja juhtunud,“ leidis Mäeots.
    Samas nentis ta, et riigi kallal vingumise asemel tahavad nad ise midagi ära teha. Praegu teeb Magnetic MRO väikese grupiga eeltööd, et panna alus lennundusklastrile. „Õnnestumine sõltub sellest, kas Eestis leidub piisavalt kaasamõtlejaid. Kui saame kriitilise miinimumi kokku, siis selline klaster võiks täitsa olemas olla, et hakata lennundust kui tööstusharu laiemalt teadvustama. „Tulemuseks võiks olla lennunduse panuse kasvatamine ja selle tööstusharu teadvustamine,“ rääkis ta. „Tööstusharus on praegu 75 miljardit dollarit – meie 100 miljonit on selle kõrval mikroskoopiline,“ ütles Mäeots.
    Magnetic MRO juht Risto Mäeots tahab Eestis aluse panna lennunduse klastrile, et saada osa valdkonnas liikuvast 75 miljardist dollarist.Foto: Andras Kralla

    Gaselli kongress

    Äripäeva korraldatav inspiratsioonikonverents kiiresti kasvavatele ettevõtetele.

    Toimub 13. veebruaril Kultuurikatlas.

    Lavale astuvad Eesti edukaima ettevõtte juht Risto Mäeots, ultrasportlane Rait Ratasepp, superstaaride maaletooja Eva Palm, näitleja Andrus Vaarik, gasellettevõtte omanik Liina Lokko, lasterõivaste tootja Meeli Leeman, gasellettevõtja Erkki Torn, helikunstnik Tom Urb.

    Gaselliliikumist toetavad LHV, MarkIT ja TalTechi majandusteaduskond.

  • Hetkel kuum
Seotud lood

Karl Märka: piirame põhiseadusega riigikapitalismi „Kuidas mitte investeerida: 1001 näidet avalikust sektorist“
Piirame põhiseadusega ära, kui suure osa SKTst võib avalik sektor moodustada, kirjutab Karl Märka arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Piirame põhiseadusega ära, kui suure osa SKTst võib avalik sektor moodustada, kirjutab Karl Märka arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Ülevõtupakkumine pani suure tankerifirma aktsia taanduma
Ühe maailma suurima tankerifirma Euronavi aktsia kukkus Brüsseli börsil pärast suuromaniku ülevõtupakkumise lõppu 9,1%.
Ühe maailma suurima tankerifirma Euronavi aktsia kukkus Brüsseli börsil pärast suuromaniku ülevõtupakkumise lõppu 9,1%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Kogemuslugu: kui minu ettevõtte väärtused enam minuga ei ühti
Kuidas edasi, kui ettevõtjana avastad, et õhinaga loodud firma sinuga enam samu tõekspidamisi ei jaga?
Kuidas edasi, kui ettevõtjana avastad, et õhinaga loodud firma sinuga enam samu tõekspidamisi ei jaga?
Parima juhi konkursile esitati rekordiliselt üle 100 tippjuhi Vaata täisnimekirja
Konkursile "Parim juht 2024" esitati 110 tippjuhti, kelle seast selgub võitja mais Pärnu juhtimiskonverentsil.
Konkursile "Parim juht 2024" esitati 110 tippjuhti, kelle seast selgub võitja mais Pärnu juhtimiskonverentsil.
Uutele sõidukitele hakatakse väljastama keskkonnapasse
Sel kolmapäeval kiitis Euroopa parlament heaks uued ELi eeskirjad, mille eesmärk on vähendada sõiduautode, kaubikute, busside, veoautode ja haagiste heitkoguseid. Ühe uue meetmena nähakse ette uutele sõidukitele keskkonnapasside väljastamist, kirjutavad Logistikauudised.
Sel kolmapäeval kiitis Euroopa parlament heaks uued ELi eeskirjad, mille eesmärk on vähendada sõiduautode, kaubikute, busside, veoautode ja haagiste heitkoguseid. Ühe uue meetmena nähakse ette uutele sõidukitele keskkonnapasside väljastamist, kirjutavad Logistikauudised.
Hullumeelne seiklus: autoga läbi Euroopa ja Aafrika
Ühel päeval tekkis sõpradel hullumeelne idee osaleda rallil, mis viib nad läbi Euroopa ja Aafrika, kirjutavad Lääne-Virumaa Uudised.
Ühel päeval tekkis sõpradel hullumeelne idee osaleda rallil, mis viib nad läbi Euroopa ja Aafrika, kirjutavad Lääne-Virumaa Uudised.
Järgmine Soome ehitusfirma andis pankrotiavalduse sisse
Soome ehitusfirma Puukoti viis reedel kohtusse pankrotiavalduse, ettevõtte käive ulatus alles hiljuti 45 miljoni euroni, kirjutas Kauppalehti.
Soome ehitusfirma Puukoti viis reedel kohtusse pankrotiavalduse, ettevõtte käive ulatus alles hiljuti 45 miljoni euroni, kirjutas Kauppalehti.
Nädala lood. Eestlased hulluvad Hispaania kinnisvaraäri järele, kutsehaigus tõi firmale ootamatu nõude, suur tehas läks Lätti
Äripäeva selle nädala populaarsemad lood ja teemad puudutasid Hispaanias kinnisvaraäri ajamist.
Äripäeva selle nädala populaarsemad lood ja teemad puudutasid Hispaanias kinnisvaraäri ajamist.