Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Juhtkiri: Kus need 137 000 töötut siis on?

    Me tänane kaanelugu on väga üllataval teemal - Eestis on küll 137 000 töötut, kuid liht- ja ka oskustöölisi tuleb tikutulega otsida. Nii kurdavad artiklis mitme suurettevõtte juhid, et tahaks inimesi tööle võtta, aga keegi ei tule!

    Milles siis asi? Kas probleem võib peituda meie riigi üha paranevates sotsiaalsetes garantiides? Kas me tõesti oleme jõudnud olukorda, kus töötul on mugavam olla töötu, saada oma abiraha ning lihtsalt puhata. Või töötada mustalt. Esmaspäeval teatas maksuamet, et on tänavuste maksureidide käigus neljal korral avastanud töötukassas arvel olevaid isikuid töötamas ning lisaks tuvastati 39 isikut, kes olid enda sõnul väidetavalt tööl alles esimest päeva.
    Jah, räägitakse, et töötu abiraha on meil pisuke, kuid isegi see 40% palgast, mis 9 kuud jookseb, võib töötegemise isu mõneks ajaks ära ajada. Eriti kui tead, et võttes täna vastu madalama palgaga töö, kaotad sellegi pisku. Eks ta ole mõnes mõttes eheda eestlasliku rehepapluse musternäide.
    Äripäeva arvates on Eestil suur oht muutuda lõunaeuroopalikuks sotsiaalhoolekanderiigiks, kus ametlikult käivad tööl vaid idealistid. Ülejäänud elavad lihtsamalt ära, kas või toetustest.
    Tõsi, kindlasti on probleem palju mitmetahulisem - kindlasti on vahepealne buum inimeste väärtushinnangud segi paisanud ja nii arvab pea iga lihttööline, et on 40 000kroonist kuupalka väärt… Ning kindlasti on solvav, kui nüüd oluliselt vähem pakutakse.
    Kindlasti on tõsi ka reegel, et ettevõte saab tööturult ikkagi oma palgapakkumisele täpselt vastava töötaja, et need firmad, kes ei saa või ei taha palju palka maksta, ei saagi väga palju valida. Ja kindlasti on tõsi, et inimene, kes just töötuks jäänud, ei kavatsegi enne sügist uuele palgatöölise kohale mõelda - ilm on ilus ning abiraha ju tiksub.
    Äripäev ei oska head, 100% toimivat retsepti pakkuda. Üks lahendus oleks proovida kunagi ammu riigikogu liikmeile kehtinud korda - kui riigikogu liiget ei valitud uude riigikokku, sai ta väiksema palgaga töökohale asudes kolme kuu jooksul hüvitist, st riik maksis palgavahe lihtsalt kinni. Et kui maksaks praegugi töötule kolm kuni kuus kuud uue ja vana palga vahe lihtsalt kinni?
    Või kui jätta töötule uuele töökohale asudes mingiks ajaks kogu töötuskindlustushüvitis alles? Tõsi, see oleks riigile küllalt kulukas ning siit võib võrsuda hulk skeemimeistreid, kuid saaksime töötud siiski tööturule tagasi, neil ei kaoks tööharjumus ära.
    Kindlasti tuleb nüüd aga kiiremas korras mõtlema hakata, kuidas see määratu mass inimesi tööle tagasi saada. Ja esmajärjekorras võiksid töötukassa inimesed töötuid aktiivsemalt tööle suunama, mitte igakuise rahajagamise juures ka moe pärast uurida, et "kas olete omale töökoha juba leidnud?"
     
    Autor: 1185-aripaev
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Euroopa lennufirmadel läheb hästi, aga mitte nende aktsiail
Euroopa lennunduses on viimaks halbadest aegadest võitu saadud ja hakatud hoogsalt kasumit teenima. Lõviosa lennuaktsiaid teeb aga endiselt vähikäiku.
Euroopa lennunduses on viimaks halbadest aegadest võitu saadud ja hakatud hoogsalt kasumit teenima. Lõviosa lennuaktsiaid teeb aga endiselt vähikäiku.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Novira Capitalil sai Riias valmis ärikvartal
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Swedbank: märgid lubavad majandusele taastumist Soome ja Rootsi ehitus kiratseb
Eesti majandus langeb tänavu poole protsendi võrra, kuid majapidamiste suurenev ostujõud, tugev tööjõuturg, aeglustuv inflatsioon ja välisnõudluse paranemine aitavad majandusel hakata taastuma, prognoosib Swedbank.
Eesti majandus langeb tänavu poole protsendi võrra, kuid majapidamiste suurenev ostujõud, tugev tööjõuturg, aeglustuv inflatsioon ja välisnõudluse paranemine aitavad majandusel hakata taastuma, prognoosib Swedbank.