11. jaanuar 2012 kell 14:46

Savisaar päästab maksumaksja rahaga nahka

Ühelt poolt ei üllata Keskerakonna ümber lahvatanud järjekordne skandaal enam kedagi. Nagu tabavalt märkis kolleeg, ei möödu selleta viimasel ajal aastatki. Vaid mastaap muutub – linnaametnike asemel on nüüd korruptsioonisüüdistustesse segatud rahvasaadikud.

Ka Keskerakond ise on kohanenud ja alati valmis. Reedese skandaali puhkedes toimus kõik justkui õlitatult. Üheskoos kadus kogu Keskerakonna ladvik nädalavahetuseks avalikust ruumist ning kommentaare jagati vaid pressiteadete vahendusel. Nädalavahetusega paika pandud strateegiat on tähthaaval rakendama asutud.

Selle põhitees on ütle esimesena ja kõige valjemini. Süüdistused IRLi tellimustöös, kapo enda ametniku uurimise varjamiseks ei pidanud pikalt vett, kuna uurimine algatati juba enne avalikuks tulnud sündmusi. Küll aga asuti rööbiti kohe otsima ka patuoinast, kelleks sai samuti skandaali segatud Võru ärimees Jüri Luik. Naeruvääristada püüti ka summat, mille pärast uurimine üldse algatati ja läbiotsimine korraldati. Väidetavalt oli selleks 600 eurot.

Et täita eeter müraga on püütud tõstatada ka teisi teemasid. Markantseim on teisipäevane teade, et Tallinna linnavalitsus esitab volikogule eelnõu, mis näeb ette küsitluse korraldamise, kas linnaelanikud toetavad tasuta ühistransporditeenusele üleminekut alates 2013. aastast Tallinna ühtse piletisüsteemi liinidel. Plaan läheb maksma koguni 20 miljonit eurot.

Teisisõnu on Keskerakond iseenda naeruvääristatud 600 eurost pistist hakanud lappima 20 miljoni euroga maksumaksja taskust. Ajal, kui linnavalitsusel napib raha palju pakilisemate ja sisukamate küsimuste lahendamiseks, nagu näiteks lasteaiad, näib selline käitumine lausa kuriteona. Selle kõrval kahvatub eelmisel aastal puhkenud nn kirikuskandaal oma 3 miljoni euroga.

Selguse mõttes olgu läbi käidud ka linnapea Edgar Savisaare esitatud nn argumendid, millest ükski sisuliselt ei kehti. Esiteks ei vähenda tasuta ühistransport kuidagi autostumist, sest ei muuda ühistransporti mugavamaks ega efektiivsemaks. Vastupidi – võib arvata, et ühistransport getostub veelgi, kuna hakkab kannatama pideva alarahastuse all. Teiseks süvenevad nii liiklusummikud ja -õnnetused ning endiselt kuluvad teed. Kolmandaks, majanduslikult rakses olukorras perede juurdepääs ühistranspordile on aga juba praegu tagatud, kuna neile kehtib tasuta sõidu õigus. Oma naha päästmine maksumaksja rahaga on näotu.

Autor: Harry Tuul, Harry Tuul

Hetkel kuum