Ajaloolise Mercedese eest maksti 135 miljonit. Kas paremat autotootjat üldse ongi?

    Räägitakse, et Mercedese võistlusautode konstruktori Rudolf Uhlenhauti saabumist Stuttgarti peakontorisse oli pikalt ette kuulda. Musklis mootori müdin pani sõrmed trükimasinatelt tõusma ning pilgud aknast välja pöörama.

    Hääl muutus üha valjemaks, tuli aina lähemale. Hetkeks, mil imeilusat kupeed väravast sisse veeremas nägi, oli see juba kõikevaldav. Mõni ime, arvestades, et sisuliselt oli tegu katusega F1-autoga. Ühega kahest omasugusest.

    Seejärel vaikus. Herr Uhlenhaut oli majas.

    Teine legend pajatab, kuidas Rudi Uhlenhaut hakkas koosolekule hilinema, mistap läbis 220kilomeetrise distantsi mööda Autobahni tulistades vähem kui tunniga. Oli 50ndate keskpaik, mil Saksamaa teedel popsutasid 25hobujõulised Volkswageni Põrnikad.

    Nüüd müüs Mercedes-Benz tollesama auto maha. Jahmatava 135 miljoni euroga. Varem pole ühegi neljarattalise eest ligilähedaseltki sama palju makstud.

    Sellest ajendatuna räägibki Äripäeva raadio autosaate värske osa Mercedestest. Mis teeb Mercedes-Benz 300 SLRi kupeeversiooni – paremini tuntud kui Uhlenhaut Coupé – ikkagi nii-nii hinnaliseks? Kas Mercedes on maailma parim autotootja, nagu sageli omistatakse?

    “Autojuttude” saatejuhi Karl-Eduard Salumäe vestluskaaslaseks on kauaaegne autoajakirjanik, praegu Laitse rallipargis töötav Tõnu Korrol.

    Foto: Mercedes-Benz AG

    • Autojutud
    • 09.06.2022
    KIIRUS:
    Ajaloolise Mercedese eest maksti 135 miljonit. Kas paremat autotootjat üldse ongi?
  • Hetkel kuum