Kui sul äriliselt läheb halvasti ja lisaks muutud ebausaldusväärseks, sest ei julgenud rääkida, siis ei ole ka lootust, et sul läheb paremaks, ütles kommunikatsioonibüroo PR Partner juht Ilona Leib Äripäeva raadios.
Majandusajakirjanikud näevad sageli, kuidas ettevõtjad või tippjuhid sõna otseses mõttes trügivad eetrisse, kui on häid uudiseid – oluline leping, rahakaasamine, laienemine, vmt – , ent pisimagi negatiivse loo puhul jäävad kommentaarid saamata. Kuigi faktid on juba päevavalgel, hoiab olulisim allikas varju, mis süvendab kahtlusi, et asjad on tegelikult palju hullemad.
Eesti üks kogenumaid kriisikommunikatsiooni eksperte Ilona Leib tõdes saates “Äripäeva arvamusliider, et professionaalne käitumine peaks nimelt seetõttu olema risti vastupidine. “Mida suurem on mure, seda rohkem peaks minema tegelikult ja suhestuma selle murega, rääkima sellest, rääkima põhjustest, rääkima tagajärgedest ja mitte pugema peitu,” ütles Leib.
Eksperdi sõnul tuleb treenida julgust edastada ettevalmistatud selgeid sõnumeid. Vastasel korral suureneb risk, et usaldusväärsus kannatab ja niigi halb olukord läheb veel halvemaks. Lisaks tuleb silmas pidada, et kommentaare ei anta ainult avalikkusele, vaid nende kaudu kõnetatakse ka kliente, partnereid, investoreid ja ettevõtte töötajaid.
Foto:
Äripäeva ajakirjanik Neeme Korv ja kommunikatsioonibüroo PR Partner juht Ilona Leib. / Erakogu
Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.