• OMX Baltic−0,18%290,2
  • OMX Riga−0,4%909,04
  • OMX Tallinn−0,33%1 933,96
  • OMX Vilnius0,17%1 237,69
  • S&P 5000,59%6 643,7
  • DOW 300,65%46 247,29
  • Nasdaq 0,44%22 484,07
  • FTSE 1000,77%9 284,83
  • Nikkei 225−0,87%45 354,99
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,02
  • OMX Baltic−0,18%290,2
  • OMX Riga−0,4%909,04
  • OMX Tallinn−0,33%1 933,96
  • OMX Vilnius0,17%1 237,69
  • S&P 5000,59%6 643,7
  • DOW 300,65%46 247,29
  • Nasdaq 0,44%22 484,07
  • FTSE 1000,77%9 284,83
  • Nikkei 225−0,87%45 354,99
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,02
  • 27.09.25, 11:02

Ekspert: paaniliselt avalikkust tõrjuv ettevõtja kaotab usaldusväärsuse

00:00
  • Neeme KorvNeeme Korv
Ekspert: paaniliselt avalikkust tõrjuv ettevõtja kaotab usaldusväärsuse

Kui sul äriliselt läheb halvasti ja lisaks muutud ebausaldusväärseks, sest ei julgenud rääkida, siis ei ole ka lootust, et sul läheb paremaks, ütles kommunikatsioonibüroo PR Partner juht Ilona Leib Äripäeva raadios.

Majandusajakirjanikud näevad sageli, kuidas ettevõtjad või tippjuhid sõna otseses mõttes trügivad eetrisse, kui on häid uudiseid – oluline leping, rahakaasamine, laienemine, vmt – , ent pisimagi negatiivse loo puhul jäävad kommentaarid saamata. Kuigi faktid on juba päevavalgel, hoiab olulisim allikas varju, mis süvendab kahtlusi, et asjad on tegelikult palju hullemad.

Eesti üks kogenumaid kriisikommunikatsiooni eksperte Ilona Leib tõdes saates “Äripäeva arvamusliider, et professionaalne käitumine peaks nimelt seetõttu olema risti vastupidine. “Mida suurem on mure, seda rohkem peaks minema tegelikult ja suhestuma selle murega, rääkima sellest, rääkima põhjustest, rääkima tagajärgedest ja mitte pugema peitu,” ütles Leib.

Eksperdi sõnul tuleb treenida julgust edastada ettevalmistatud selgeid sõnumeid. Vastasel korral suureneb risk, et usaldusväärsus kannatab ja niigi halb olukord läheb veel halvemaks. Lisaks tuleb silmas pidada, et kommentaare ei anta ainult avalikkusele, vaid nende kaudu kõnetatakse ka kliente, partnereid, investoreid ja ettevõtte töötajaid.

Foto:
Äripäeva ajakirjanik Neeme Korv ja kommunikatsioonibüroo PR Partner juht Ilona Leib. / Erakogu

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele