• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,08%39 732,63
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,11
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,08%39 732,63
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,11
  • 25.02.20, 12:02
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Orkla juht: kohalik klaasifirma võiks võita kliimamuutustest

"Eestlased on globaalsetes kliimaküsimustes vähem mures, kui seda on meie Skandinaavia naabrid," tõi Orkla Eesti juhatuse liige Kaido Kaare välja olulise punkti värskest uuringust.
Vanu retsepte on pea võimatu muuta, kuna see peletaks tarbijaid, rääkis Orkla Eesti juhatuse liige Kaido Kaare tänases hommikuprogrammis.
  • Vanu retsepte on pea võimatu muuta, kuna see peletaks tarbijaid, rääkis Orkla Eesti juhatuse liige Kaido Kaare tänases hommikuprogrammis.
  • Foto: Eiko Kink
Uuringufirma Ipsos tegi Põhja- ja Baltimaades Orkla grupi tellimusel uuringu, et selgitada välja tarbijate hoiakud ja käitumismustrid seoses jätkusuutliku eluviisi ja tarbimisega.
Samuti tõi Kaare tänases hommikuprogrammis välja, et võrreldes Põhjamaadega pole eestlased valmis liha asendama, samas läheb meile palju rohkem korda mets.
Samuti tuli uuringust välja, et eestlaste hinnangul on paljud asjad selgelt üle pakendatud. "Aga ega me väga hoolsalt pakendit ja prügi veel ei sortreeri," rääkis samas Kaare, viidates, et uuringust selgus, et vaid 48% vastanutest ütles, et nad sortreerivad regulaarselt.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Toidutööstus teeb tema sõnul samme selles suunas, et vähendada pakendamisega seotud probleeme, näiteks kasutada rohkem taaskasutatud plastikut, kuid on ka teisi võimalusi.
"Kindlasti meie puhul on üks näide see, et me kasutame hästi palju klaasi. Klaas on taaskasutatav." Klaasi puhul on aga omaette küsimus see, et kuna see on nii palju raskem, siis seega klaasi transpordiks kulutatakse rohkem kütust ehk seeläbi jalajälg on ühes aspektis suurem. "See on tõsi. Siinkohal on hea üleskutse tarbida seda, mis on kohapeal valmistatud. Eesti puhul on see kindlasti oluline, et see klaaspurk, mis tootmises kasutuses on, tuleks Järvakandi klaasitehasest."
Eeskätt oodatakse tema sõnul keskkonnasõbralike pakendite puhul maailmalahendusi.
Kaido Kaare rääkis veel sellest, miks vähendatakse soola ja suhkrut toodetes ning mis selle puhul on omaette keerukas. Kogu intervjuud saab kuulata siit:

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 2 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele