• OMX Baltic−0,44%301,07
  • OMX Riga−0,61%881,51
  • OMX Tallinn−0,18%2 063,36
  • OMX Vilnius0,18%1 194,64
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 1000,11%8 843,47
  • Nikkei 225−0,75%38 592,25
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,01
  • OMX Baltic−0,44%301,07
  • OMX Riga−0,61%881,51
  • OMX Tallinn−0,18%2 063,36
  • OMX Vilnius0,18%1 194,64
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 1000,11%8 843,47
  • Nikkei 225−0,75%38 592,25
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,01
  • 18.06.20, 17:14
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti bussikuninga firma pääses kindlast pankrotist

„Kiirmeetmed, mis riik rakendas palga kompenseerimiseks, aitasid meid kõige kriitilisemast hetkest üle. Kui seda abi ei oleks tulnud, siis ilmselt oleksin mina ettevõtjana Lux Expressile pankroti välja kuulutanud kuskil mai alguses,“ tunnistas ASi Mootor Grupp juht ja omanik Hugo Osula saates „Ärikliendid roolis“.
Mootor Grupi juht ja omanik Hugo Osula
  • Mootor Grupi juht ja omanik Hugo Osula
  • Foto: Andres Haabu
Lux Express pidi päevapealt sulgema oma 22miljonilise aastatuluga rahvusvaheliste liinivedude äri ning panema seisma sisuliselt kogu oma bussipargi. Kui Eestis ja Baltikumis on ettevõte hakanud tasapisi vedusid taastama, siis kõige suurema potentsiaaliga Peterburi allüksus seisab tänaseni ning pole ka teada, millal see võiks üldse avaneda.
„Me peame täna taastama liinivõrgu, mida me oleme üles ehitanud evolutsiooni teel aastakümneid. Lux Expressi ühe bussi hind on 400 000 euro alla ja need bussid peavad tööd tegema, nad peavad sõitma ja raha sisse tooma, muidu pole seda valdkonda jätkusuutlikuna hoida võimalik. Nüüd on küsimus selles, kas me suudame vähemalt aasta-poolteise jooksul samas mahus oma liinivõrku taastada või mitte. See on Lux Expressi meeskonnale väljakutse veel aastateks.“
Osula sõnul päästis neid kõige hullemast riigi kiire reageerimine, sest nende palgakulud on väga kõrged.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Samas jäi osa bussisektorist tema tõdemust mööda kriisist sootuks puutumata. Ta pidas silma riigi tellimusel liinivedusid teostavaid ettevõtteid, mille sekka kuulub ka Mootor Gruppi kuuluv SEBE.
„Selles sektoris on praegu päris head ajad: surve bussijuhtidele on vähenenud, nagu ka surve palgale ja teatavas mõttes on ka kütuse hind alla läinud. Sestap elab see sektor täna võib-olla isegi paremini kui enne koroonakriisi.“
Lisaks Hugo Osulale on stuudios ka Neste Eesti Äriklientide müügijuht Martin Õunap. Saatejuht on Tõnu Tramm, saadet toetab Neste Eesti.
Kuula saadet siit:
Hugo Osula: Lux Expressi päästis pankrotist töötukassa meede
00:00

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 29 p 1 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele