• OMX Baltic0,16%302,14
  • OMX Riga−0,25%892,9
  • OMX Tallinn0,00%2 066,58
  • OMX Vilnius0,22%1 197,53
  • S&P 5000,52%6 173,07
  • DOW 301%43 819,27
  • Nasdaq 0,52%20 273,46
  • FTSE 1000,72%8 798,91
  • Nikkei 2251,43%40 150,79
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%91,69
  • OMX Baltic0,16%302,14
  • OMX Riga−0,25%892,9
  • OMX Tallinn0,00%2 066,58
  • OMX Vilnius0,22%1 197,53
  • S&P 5000,52%6 173,07
  • DOW 301%43 819,27
  • Nasdaq 0,52%20 273,46
  • FTSE 1000,72%8 798,91
  • Nikkei 2251,43%40 150,79
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%91,69
  • 27.06.20, 08:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Sotsiaalmeedia uurija: ühekülgne info ekraanide mõjust ajab lapsevanemad segadusse

On väga suur vahe, kas inimene vaatab nutitelefoni ekraani tundide viisi selleks, et kirjutada oma lemmikbändi kohta ja tegeleda seeläbi sisuliselt algelise muusikakriitikaga, või kerib lihtsalt Facebooki seina ja tunneb, et kõik peale tema käivad reisil ja on saledamad, ütleb interneti ja sotsiaalmeedia uurija Katrin Tiidenberg saates „Eetris on Tallinna Ülikool“.
Ekraane võidakse kasutada ka harivate ja arendavate asjade vaatamiseks. Pilt on illustreeriv.
  • Ekraane võidakse kasutada ka harivate ja arendavate asjade vaatamiseks. Pilt on illustreeriv.
  • Foto: SIPA/Scanpix
Tema sõnul tuleb samamoodi teha vahet, kas inimene rahuldab ühismeedia abil oma uudistenälga vandenõuteoreetikuid või usaldusväärseid ajakirjandusväljaandeid jälgides. Ning ka ekraani vaatamise mõju füüsilisele tervisele on väga erinev olenevalt sellest, kas jutt käib virtuaalreaalsuse kiiver peas tantsimisest või nutitahvi kohal küürakil olemisest.
Tiidenberg tõdeb, et ekraanide kasutamise negatiivsetest mõjudest kõneldes tehakse palju liiga jämedaid üldistusi, eriti kui asi puudutab lapsi.
„Kuidagi juhtus nii, et möödunud kümne aasta jooksul oli ekraanimeedia tarbimise just nagu ainsaks oluliseks mõõdikuks see, kui kaua aega on inimene ekraanis,“ nendib Tiidenberg saates. Ta lisab, et tegelikult on ekraanide vahendusel tarbitava meedia mõjud füüsisele ja vaimule keerukamad ning liiga suured lihtsustused ajavad lapsevanemad segadusse.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Saates tuleb juttu ka mitmest teisest ekraanimeediaga seotud tahust. Katrin Tiidenbergi usutleb Karl-Eduard Salumäe.
Kuula saadet siit:
Sotsiaalmeedia uurija: ühekülgne info ekraanide mõjust ajab lapsevanemad segadusse
00:00

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 20 p 5 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele