Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Jungent on 25 aastat hoolitsenud esmatarbekaupade rikkaliku valiku eest Eestis

    Kait Liinev, Jungent Group ASi nõukogu liige

    Esmatarbekaupade müügi- ja turundusfirma Jungent Estonia saab tänavu 25-aastaseks.

    Nii tootjal kui ka edasimüüjal nagu meie peab olema ambitsioon saada kategooria liidriks, sest vastasel korral ei oleks meie kaupadel  poeriiulitel kohta.

    Nende aastate jooksul on muutunud nii turuseis, kaubavalik, konkurents kui ka tarbijate soovid, ent paindlikkus organisatsiooni struktuuri iga 2-3 aasta tagant vastavalt turuolukorrale muuta on toonud kaasa edu.„Kuna hulgikaubandus on täna Baltikumi turul sisuliselt surnud, on jaekaubanduse ketistumine muutnud vajadust müügi- ja turundusteenuste järele. Meie suund on müügi, turundus- ja logistikateenused kaubandusele ja tootjale ning entusiasm tegeleda uute toodetega,“ selgitab Jungent Group ASi nõukogu liige Kait Liinev, lisades, et kuigi ettevõtte turustab tuntud kaubamärke nagu Mars, Snickers, Shell, Evian, Löfbergs, Dilmah, Libero, Heinz, Colgate-Palmolive, Danone, Pedigree ja paljud teised, ei olda nende omanik.Aastate jooksul on Jungentist kasvanud Euroopa tootjate jaoks väga tuntud turustaja ning Liinev tõdeb, et enamik uusi ja vanu tegijaid soovivad nendega koostööd teha. „Lisaks meie pikaajalistele kogemustele ja positiivsetele tulemustele on meie plussiks see, et valime oma kaupa alati selle järgi, mis võiks tarbijale olla meelepärane. Iga esindatav kaubamärk on Euroopa turul oma kaubarühma liidrite hulgas  ning sellised välismaa tootjad soovivad koostööd teha vaid parimate distribuutoritega Balti turul.“Näiteks naturaalse gaseerimata vee turul on Evian olnud aastaid liider ning Löfbergsi kohvi esindamist alustati siinsel turul nullist ning on välja jõutud viiendiku turuosani. Marsi grupi tooted moodustavad aga veerandi Jungenti käibest ning koostöö nendega on läbi aastate olnud  suurepärane. Tootja peab tundma, et  Jungentis töötavad otsekui nende endi müügiesindajad.Vähetähtis pole Liinevi sõnul ka Jungenti valitud nišistrateegia: „Esindame  enamasti korraga vaid ühte kaubamärki ühes kaubakategoorias. Nii ei teki meie müügiinimestel huvide konflikti ning see meeldib tootjatele. Eesti tarbija on lisaks väga suurt kampaaniausku – kuna siin turul lähevad hästi peale hinna- ja müügiedenduskampaaniad, moodustavad ligi 50% meie müügist kauplustes korraldatud kampaaniad.“

    Tasub teada:

    2015. aasta jooksul müüs Jungent 7,6 miljonit šokolaadibatooni, 5 miljonit kilo lemmikloomatoitu, 17 miljonit rulli tualettpaberit, ühe hambaharja igale eestimaalasele

    Viimase 10 aastaga on Jungent müünud kokku 9,4 miljonit kilo kohvi

    Kokku müüs Jungent Eestis 2015. aastal 3094 erinevat tootenimetust 2373 ärikliendile

    Mullu tegi ettevõte klientidele 134 490 arvet, kokku 1 368 175 arverida

    Ettevõtte ladudes on ligi 30 päeva kaubavaru ehk ca 6 miljoni euro eest ning kaupluseriiulitel veel 4 miljoni euro eest

    Iga kuu kleebib Jungent pakenditele miljon eestikeelset tooteetikett

    Ettevõtte edu ja tuntuse taga on töötajad.
    Jungent kuulub töötajasõbralike firmade tippu, kus keskmine tööstaaž 10 aastat ja vanus 39 aastat. „100 müügiesindajat turul on suur jõud,“ nendib Liinev, lisades, et Jungentil on ca 7500 äriklienti Baltikumis ja Soomes, keda külastatakse vähemalt kord kuus. „Suurtes supermarketites teeme oma tööd umbes üle päeva. Kaubapaigutus kauplustes ehk merchandising tähendab meile suurt kulu, aga väikest tulu. Samas on sellel väga suur turumõju ning kui meie müügiesindajad ei käiks kaubanduskeskustes ise kauba väljapaneku eest hoolitsemaks, ei oleks meie esindatavad kaubamärgid ka tõenäoliselt pidevalt tipus.“Oluline on Liinevi sõnul anda noortele võimalus karjääriks firma sees, sest just noored toovad firmasse entusiasimi ja mõttelaadi, et kõik on võimalik. Vanemad ja kogenenumad on seejuures eeskujuks on töökultuuri ja professionaalsusega.Lisaks kaubandussektorile on Jungenti eesmärk varustada Eesti  parimaid söögikohti parima toorainega. Toitlustussektori tooted (Foodservice-Horeca) on ettevõtte sortimendis samuti viimased 15 aastat. Jungentist on saanud kiirtoiduspetsialist üle Baltikumi, kes tarnib nii kiirtoidu toorainet, köögitarvikuid kui ka kohviseadmeid.
    Koostööd tuleb teha vaid parimatega.
    „Väga tähtis on käia kaasas infotehnoloogia arenguga. Nutikalt ehk läbi nutitelefonide ja e-tellimiskeskuste liigub 98% meie tellimustest,“ räägib Liinev, lisades, et rahvusvahelise grupi juhtimisel on päris suureks väljakutseks näiteks kuuekeelne keskkond, kus toimetatakse eesti, läti, leedu, vene, inglise ja soome keeles. „Ja muidugi on edu aluseks efektiivne logistika! Teeme otsetarneid tehasest jaeketi ladudesse mistahes Baltikumi riigis ning pakume Eestis kõikide eritemperatuuridega logistikateenuseid. Selles valdkonnas tahaksime järgnevatel aastatel jõulisemalt laieneda ka Lätti ja Leedu.“Liinevi hinnangul on toiduainetesektoris tugev trend sügavkülmutatud toodete poole. Nii on ka Jungentil tulemas lähiajal müüki sügavkülmutatud tortide sari, mille eelis on väiksem suhkru ja säilitusainete kogus tootes.Rohkem sooviks ettevõte teha tööd Eesti tootjatega, kuid kahjuks  puudub enamikel täna veel selge müügistrateegia. Nägemus turustaja rollist nõuab selget müügistrateegiat ning kui välismaa tootjad saavad aru, et väiksel turul  tasub koostööd teha turu esimesega, siis Eesti ettevõtted nii kaugele veel jõudnud pole.„Pean lisama, et meie eesmärk ongi teha koostööd ainult parimatega. Naljaga pooleks võib öelda, et tuleb valida suurimad tooraineturud maailmas ning siis nendega kaubelda. Vesi, nafta ja kohv – pole uudis, et need on suurima käibega toorained maailmas. Need toorained on ka meie portfellis olemas: Evian, Shell määrdeained ja Löfbergs kohv. Nii tootjal kui ka edasimüüjal nagu meie peab olema ambitsioon saada kategooria liidriks, sest vastasel korral ei oleks meie kaupadel poeriiulitel kohta,“ kõneleb Liinev.Umbes 5% Eesti inimeste ostetud esmatarbekaupadest on teenindatud Jungent grupi firmade poolt.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Inteli aktsia odavnes pärast nõrga prognoosi avaldamist
Tehnoloogiaettevõte Intel avaldas neljapäeval selle aasta esimese kvartali tulemused, mis ületas Wall Streeti ootuseid aktsiakasumi puhul, kuid müügitulu jäi eeldatust väiksemaks.
Tehnoloogiaettevõte Intel avaldas neljapäeval selle aasta esimese kvartali tulemused, mis ületas Wall Streeti ootuseid aktsiakasumi puhul, kuid müügitulu jäi eeldatust väiksemaks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Taastuvelektri toodang näitas aasta alguses kasvu
Eesti elektrijaamad tootsid esimeses kvartalis taastuvelektrit 791 gigavatt-tundi ehk 17 protsendi võrra rohkem kui eelmise aasta samal perioodil.
Eesti elektrijaamad tootsid esimeses kvartalis taastuvelektrit 791 gigavatt-tundi ehk 17 protsendi võrra rohkem kui eelmise aasta samal perioodil.
Kohus jättis Merko vaidluses riigiga tühjade pihkudega
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.