• OMX Baltic−0,06%269,85
  • OMX Riga0,03%867,91
  • OMX Tallinn−0,05%1 710,42
  • OMX Vilnius0,05%1 055,53
  • S&P 5000,68%6 075,98
  • DOW 30−0,06%44 219,71
  • Nasdaq 1,36%19 955,15
  • FTSE 1000,09%8 287,93
  • Nikkei 2250,01%39 372,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,22
  • EUR/RUB0,00%112,2
  • OMX Baltic−0,06%269,85
  • OMX Riga0,03%867,91
  • OMX Tallinn−0,05%1 710,42
  • OMX Vilnius0,05%1 055,53
  • S&P 5000,68%6 075,98
  • DOW 30−0,06%44 219,71
  • Nasdaq 1,36%19 955,15
  • FTSE 1000,09%8 287,93
  • Nikkei 2250,01%39 372,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,22
  • EUR/RUB0,00%112,2
  • ST
  • 24.05.16, 08:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Jungent on 25 aastat hoolitsenud esmatarbekaupade rikkaliku valiku eest Eestis

Esmatarbekaupade müügi- ja turundusfirma Jungent Estonia saab tänavu 25-aastaseks.
Kait Liinev, Jungent Group ASi nõukogu liige
  • Kait Liinev, Jungent Group ASi nõukogu liige
Nii tootjal kui ka edasimüüjal nagu meie peab olema ambitsioon saada kategooria liidriks, sest vastasel korral ei oleks meie kaupadel  poeriiulitel kohta.
Nende aastate jooksul on muutunud nii turuseis, kaubavalik, konkurents kui ka tarbijate soovid, ent paindlikkus organisatsiooni struktuuri iga 2-3 aasta tagant vastavalt turuolukorrale muuta on toonud kaasa edu.„Kuna hulgikaubandus on täna Baltikumi turul sisuliselt surnud, on jaekaubanduse ketistumine muutnud vajadust müügi- ja turundusteenuste järele. Meie suund on müügi, turundus- ja logistikateenused kaubandusele ja tootjale ning entusiasm tegeleda uute toodetega,“ selgitab Jungent Group ASi nõukogu liige Kait Liinev, lisades, et kuigi ettevõtte turustab tuntud kaubamärke nagu Mars, Snickers, Shell, Evian, Löfbergs, Dilmah, Libero, Heinz, Colgate-Palmolive, Danone, Pedigree ja paljud teised, ei olda nende omanik.Aastate jooksul on Jungentist kasvanud Euroopa tootjate jaoks väga tuntud turustaja ning Liinev tõdeb, et enamik uusi ja vanu tegijaid soovivad nendega koostööd teha. „Lisaks meie pikaajalistele kogemustele ja positiivsetele tulemustele on meie plussiks see, et valime oma kaupa alati selle järgi, mis võiks tarbijale olla meelepärane. Iga esindatav kaubamärk on Euroopa turul oma kaubarühma liidrite hulgas  ning sellised välismaa tootjad soovivad koostööd teha vaid parimate distribuutoritega Balti turul.“Näiteks naturaalse gaseerimata vee turul on Evian olnud aastaid liider ning Löfbergsi kohvi esindamist alustati siinsel turul nullist ning on välja jõutud viiendiku turuosani. Marsi grupi tooted moodustavad aga veerandi Jungenti käibest ning koostöö nendega on läbi aastate olnud  suurepärane. Tootja peab tundma, et  Jungentis töötavad otsekui nende endi müügiesindajad.Vähetähtis pole Liinevi sõnul ka Jungenti valitud nišistrateegia: „Esindame  enamasti korraga vaid ühte kaubamärki ühes kaubakategoorias. Nii ei teki meie müügiinimestel huvide konflikti ning see meeldib tootjatele. Eesti tarbija on lisaks väga suurt kampaaniausku – kuna siin turul lähevad hästi peale hinna- ja müügiedenduskampaaniad, moodustavad ligi 50% meie müügist kauplustes korraldatud kampaaniad.“
Tasub teada:
2015. aasta jooksul müüs Jungent 7,6 miljonit šokolaadibatooni, 5 miljonit kilo lemmikloomatoitu, 17 miljonit rulli tualettpaberit, ühe hambaharja igale eestimaalasele
Viimase 10 aastaga on Jungent müünud kokku 9,4 miljonit kilo kohvi
Kokku müüs Jungent Eestis 2015. aastal 3094 erinevat tootenimetust 2373 ärikliendile
Mullu tegi ettevõte klientidele 134 490 arvet, kokku 1 368 175 arverida
Ettevõtte ladudes on ligi 30 päeva kaubavaru ehk ca 6 miljoni euro eest ning kaupluseriiulitel veel 4 miljoni euro eest
Iga kuu kleebib Jungent pakenditele miljon eestikeelset tooteetikett
Ettevõtte edu ja tuntuse taga on töötajad.
Jungent kuulub töötajasõbralike firmade tippu, kus keskmine tööstaaž 10 aastat ja vanus 39 aastat. „100 müügiesindajat turul on suur jõud,“ nendib Liinev, lisades, et Jungentil on ca 7500 äriklienti Baltikumis ja Soomes, keda külastatakse vähemalt kord kuus. „Suurtes supermarketites teeme oma tööd umbes üle päeva. Kaubapaigutus kauplustes ehk merchandising tähendab meile suurt kulu, aga väikest tulu. Samas on sellel väga suur turumõju ning kui meie müügiesindajad ei käiks kaubanduskeskustes ise kauba väljapaneku eest hoolitsemaks, ei oleks meie esindatavad kaubamärgid ka tõenäoliselt pidevalt tipus.“Oluline on Liinevi sõnul anda noortele võimalus karjääriks firma sees, sest just noored toovad firmasse entusiasimi ja mõttelaadi, et kõik on võimalik. Vanemad ja kogenenumad on seejuures eeskujuks on töökultuuri ja professionaalsusega.Lisaks kaubandussektorile on Jungenti eesmärk varustada Eesti  parimaid söögikohti parima toorainega. Toitlustussektori tooted (Foodservice-Horeca) on ettevõtte sortimendis samuti viimased 15 aastat. Jungentist on saanud kiirtoiduspetsialist üle Baltikumi, kes tarnib nii kiirtoidu toorainet, köögitarvikuid kui ka kohviseadmeid.
Koostööd tuleb teha vaid parimatega.
„Väga tähtis on käia kaasas infotehnoloogia arenguga. Nutikalt ehk läbi nutitelefonide ja e-tellimiskeskuste liigub 98% meie tellimustest,“ räägib Liinev, lisades, et rahvusvahelise grupi juhtimisel on päris suureks väljakutseks näiteks kuuekeelne keskkond, kus toimetatakse eesti, läti, leedu, vene, inglise ja soome keeles. „Ja muidugi on edu aluseks efektiivne logistika! Teeme otsetarneid tehasest jaeketi ladudesse mistahes Baltikumi riigis ning pakume Eestis kõikide eritemperatuuridega logistikateenuseid. Selles valdkonnas tahaksime järgnevatel aastatel jõulisemalt laieneda ka Lätti ja Leedu.“Liinevi hinnangul on toiduainetesektoris tugev trend sügavkülmutatud toodete poole. Nii on ka Jungentil tulemas lähiajal müüki sügavkülmutatud tortide sari, mille eelis on väiksem suhkru ja säilitusainete kogus tootes.Rohkem sooviks ettevõte teha tööd Eesti tootjatega, kuid kahjuks  puudub enamikel täna veel selge müügistrateegia. Nägemus turustaja rollist nõuab selget müügistrateegiat ning kui välismaa tootjad saavad aru, et väiksel turul  tasub koostööd teha turu esimesega, siis Eesti ettevõtted nii kaugele veel jõudnud pole.„Pean lisama, et meie eesmärk ongi teha koostööd ainult parimatega. Naljaga pooleks võib öelda, et tuleb valida suurimad tooraineturud maailmas ning siis nendega kaubelda. Vesi, nafta ja kohv – pole uudis, et need on suurima käibega toorained maailmas. Need toorained on ka meie portfellis olemas: Evian, Shell määrdeained ja Löfbergs kohv. Nii tootjal kui ka edasimüüjal nagu meie peab olema ambitsioon saada kategooria liidriks, sest vastasel korral ei oleks meie kaupadel poeriiulitel kohta,“ kõneleb Liinev.Umbes 5% Eesti inimeste ostetud esmatarbekaupadest on teenindatud Jungent grupi firmade poolt.
Jungent Estonia
7 fotot
  • Jungent Estonia

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.12.24, 15:50
Consilium Optimum (Fastlink) käivitas 3 miljoni euro suuruse avaliku võlakirjaemissiooni 9% intressiga Leedu valitsusasutuse ILTE garantiiga
Leedu telekommunikatsiooniettevõte, UAB Consilium Optimum, mida tarbijad tunnevad Fastlinki kaubamärgina, käivitas 18. detsembrini kestva avaliku kolmeaastase võlakirjaemissiooni eesmärgiga kaasata 3 miljonit eurot, pakkudes investoritele 9% aastaintressi (ISIN code: LT0000411266, investment order cook code CSLSPO). Emissioon on tagatud ILTE 1,5 miljoni euro suuruse garantiiga.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele