Artikkel
  • Baltic ID: On olnud põnevate ja ühiskondlikult oluliste kampaaniate aasta

    Baltic ID raudvara: partner Kaia Gil, konsultant Anett Taal ja partner Kristina Seimann Foto: Marko Mumm

    Tänavu oleme näinud kodumaisel turul mitmeid põnevaid teavituskampaaniaid, mis ühiskondlikult olulised ja selle tõttu ka enam silma jäänud. Harva mõtleme hea kampaania kulgu jälgides aga sellele, milline roll on selle juures olnud kommunikatsiooniagentuuride tööl.

    Mitmekülgse, kiire ja väga huvitava ala telgitaguseid tutvustab ühe Eesti juhtiva kommunikatsiooniagentuuri Baltic ID partnerid Kristina Seimann ja Kaia Gil. Kuigi nende kontol on enamgi, viskame hetkel pilgu peale neljale põnevamale kampaaniale, mida hiljuti läbi viia aidati.

    “Sul on selgroogu!”

    Üheks nähtavaks kommunikatsioonitööks võib pidada suvist teavituskampaaniat, mille taga oli kolm riigiasutust: Päästeamet, Transpordiamet ja Politsei- ja Piirivalveamet. Eetrisse mindi ühise katussõnumiga “Sul on selgroogu!”, mille eesmärgiks oli teadvustada alkoholiga seotud riskikäitumine ning ennetada joobes õnnetusi vees, liikluses ja tules.
    Foto: Salama
    Baltic ID tegi PR-töö ja Genkaga koostöös influencer marketingi osa, mis toetas loovidee sõnumit. Genka loodud power speech videod levisid sotsiaalmeedias ja toetasid kogemuslugusid meedias. PR-töös oli veel heaks partneriks Peaasi, kelle psühholoogid andsid praktilised soovitused, kuidas peol selgroogu hoida. “Kolm suurt riigiasutust tegid koostöös ühise kampaania, mille viisid sünergias läbi kolm agentuuri, oma valdkonna sisuekspertide- ja kompetentsidega, üksteist täiendades – projekti võib nimetada parima koostöö projektiks,” lisab Seimann.
    Päästeameti ennetustöö osakonna nõunik Janek Innos toob välja, et Selgroo kampaanias toiminud hea koostöö andis tõuke sarnase mudeliga teavitusprojektideks edaspidi. Sihtrühm, kellega õnnetusi kõige enam juhtub, on Innose sõnul erinevates valdkondades paljuski kattuv ning koostöös saame murekohad terviklikumalt katta. Ta tõi välja, et äsja algaski operatiivsõidukite märkamiseks teavituskampaania “Lase abi läbi!”, mis korraldatakse taas ühiselt, peale kolme eelnevalt toodud riigiasutuse on juures veel Terviseamet.

    Soome-ugri kultuuripealinn 2021

    Ajaloolisel Mulgimaal asuv Abja-Paluoja on Soome-ugri kultuuripealinn 2021. Tegemist on rahvusvahelise projektiga, mitmes keeles, mis levis üle ilma.
    Soome-ugri keeli kõneleb 25 miljonit inimest ning kommunikatsioon on oluline kultuurisidemete loomisel ja arendamisel, toetades kultuurilist mitmekesisust. “Mulgimaa, mulgid, meie ajalugu, kultuur ja mulgi mustrid ei ole kunagi nii palju üle ilma nähtavad olnud,“ kirjeldas omalt poolt Leader programmi toel läbi viidud projekti Mulgi Kultuuri Instituudi juht Ave Grenberg.
    “Soome-ugri kultuuripealinna tiitel ja aasta kultuurikalendri kommunikatsioon on toimunud suurepärases sünergias Baltic ID-ga. Selleks, et taolise mastaabiga projekt õnnestuks, peab koostööpartner aru saama meie loost ja oleme süvenenud. Tänu Baltic ID-le on tulnud Mulgimaa pilti nii Eestis kui riigipiirist kaugemal,” ütles Grenberg.

    50% vähem pakendit – oleme koos säästlikumad!

    Partnerite sõnul on rohelepe toonud kliimavaldkonna teemad pea kõikidesse sektoritesse ning keskkonnatemaatika on nähtavam kui kunagi varem. Need on teemad, kus täna on strateegiate loomise aeg. PR töö osa on selles, et luua platvorm aruteluks ja viia info iga inimeseni. Vahel on vaja ka taktikaliselt hea mõte teoks teha.
    Esimesena Eestis tegi toidutootjatest pakendirevolutsiooni Maks & Moorits, kes tõi turule hakklihapakendi, mille tootmiseks kulub 50% vähem pakendit. Tulemuseks väiksem ökoloogiline jalajälg ja 118% tõusnud hakkliha müük. “Sellist müügiedu ei osanud tellija oodata, aga tarbija hindab väiksemat pakendit, kasutusmugavust ja märkimisväärselt väiksemat pakendikulu,” lisas Gil ja lisab, et Maks &Moorits on uuringu järgi teist aastat järjest meeldivaim lihabränd Eestis.
    Uute pakendite turule toomine ning sellega seonduv kampaania viidi läbi koos loovagentuuriga Rakett. Kampaania “50% vähem pakendit – oleme koos säästlikumad!” eest said Rakett ja Atria hinnatud 2020. aasta turundusteo Grand Prix.

    Tuntud ja armastatud Pardiralli

    „Koroona on pannud kommunikatsiooniinimesed sündmuseid teist viisi looma. Heategevuslik Pardiralli on ses osas üks hea näide, kus traditsioonilisest perepäevast sai ühtäkki hoopis telesaade! Kui võiks arvata, et nii suur osalemiskeskkonna muutus toob omakorda kaasa kaasatuse langemise, siis tegelikult juhtus hoopis vastupidine – osavõtunumber kasvas ja rahaline panus heategevusse tegi rekordi,“ rõõmustab Kaia Gil.
    Baltic ID aitas suurüritusel minna koroonast tingitult üle uuele formaadile, mis sel aastal toimus uues formaadis juba teist aastat. Kui esimesel telesaatena toimunud Pardirallil koguti annetuste rekordsumma vähihaigete laste toetuseks, siis tänavu oli uue rekordi aasta – mitte kunagi varem polnud Pardirallil starti läinud pardinumbrid nii ruttu läbi müüdud.
    Pardiralli 2021Foto: Kiur Kaasik
    Eesti Vähihaigete Laste Vanemate Liidu juht Kaili Semm nõustub, et uus aeg nõuab ka heategevuses ja annetuste kogumises uusi meetodeid. „Mul on väga hea meel, et koostöös Baltic ID-ga leidsime suurepärase lahenduse heategevusliku Pardiralli korraldamiseks,“ nentis Semm. „Kui esmalt otsustasime Pardiralli eri- ja hädaolukorra tõttu üldse ära jätta, tunnen täna suurt rõõmu, et võtsime julguse mõelda raamist välja ja selle tulemuseks on veelgi parem Pardiralli,“ on Kaili Semm tänulik.
    Baltic ID on Äripäeva suhtekorraldusfirmade edetabeli TOP5 agentuur.
  • Hetkel kuum
Asjatundjad: hankelepingute muutmine läks (pisut) lihtsamaks
Hiljutine kohtuotsus lisab riigihangetesse paindlikkust. Lisatellimuse saab teha ka siis, kui ettevõtja vahetamine on majanduslikel või tehnilistel põhjustel äärmiselt ebamõistlik, kirjutavad advokaadibüroo PwC Legal vandeadvokaat Erki Fels ja advokaadibüroo PwC Legal jurist Gregor Saluveer.
Hiljutine kohtuotsus lisab riigihangetesse paindlikkust. Lisatellimuse saab teha ka siis, kui ettevõtja vahetamine on majanduslikel või tehnilistel põhjustel äärmiselt ebamõistlik, kirjutavad advokaadibüroo PwC Legal vandeadvokaat Erki Fels ja advokaadibüroo PwC Legal jurist Gregor Saluveer.
Müller: intressimäärade tõstmine jätkub, kuid suurem osa on juba seljataga
Intressi tõstmistega veel keskpangad Eesti Panga juhi Madis Mülleri sõnul lõpetanud ei ole. Samas möönas ta, et suurem osa tõusust peaks olema juba seljataga ja inflatsiooni teise laine saabumist ta tõenäoliseks ei pea.
Intressi tõstmistega veel keskpangad Eesti Panga juhi Madis Mülleri sõnul lõpetanud ei ole. Samas möönas ta, et suurem osa tõusust peaks olema juba seljataga ja inflatsiooni teise laine saabumist ta tõenäoliseks ei pea.
Vana auto pakub silmarõõmu kõrval ka head tootlust
Motohuvilistele on autodesse investeerimine üks võimalus oma investeerimisportfelli mitmekesistada. Tõsi, enamik autosid kaotab väärtust kohe müügiplatsilt välja sõites, kuid õigesti valitud auto väärtus võib aja jooksul tõusta – kas siis oma harulduse, jõudluse või muude eriliste omaduste tõttu.
Motohuvilistele on autodesse investeerimine üks võimalus oma investeerimisportfelli mitmekesistada. Tõsi, enamik autosid kaotab väärtust kohe müügiplatsilt välja sõites, kuid õigesti valitud auto väärtus võib aja jooksul tõusta – kas siis oma harulduse, jõudluse või muude eriliste omaduste tõttu.
Reaalajas börsiinfo
Palgatööl läbipõlenud viljandlane lõi ettevõtte: saan nüüd teha seda, mida naudin
Palgatööd tehes läbipõlenud muusik ja literaat Üllar Priks ehk Myrakas teeb Viljandis esimesi samme ettevõtjana.
Palgatööd tehes läbipõlenud muusik ja literaat Üllar Priks ehk Myrakas teeb Viljandis esimesi samme ettevõtjana.
Anu Prandi: neli lõksu, mis juhte kriisiajal varitsevad
Sellest, kuidas juhid kriisidega hakkama saavad, oleneb kogu ettevõtte ja meeskonna kriisist väljatulemine. Stabiilses keskkonnas tegutseva ettevõtte juht ei ole ilmtingimata sama edukas kriiside juhtimisel, kirjutab BDO Eesti personali- ja värbamisteenuste juht Anu Prandi.
Sellest, kuidas juhid kriisidega hakkama saavad, oleneb kogu ettevõtte ja meeskonna kriisist väljatulemine. Stabiilses keskkonnas tegutseva ettevõtte juht ei ole ilmtingimata sama edukas kriiside juhtimisel, kirjutab BDO Eesti personali- ja värbamisteenuste juht Anu Prandi.
Venemaa alustas ulatusliku sõtta värbamise kampaaniaga ka suurlinnades
Kampaania sõtta värbamiseks käib nüüd ka suurlinnades, mitte ainult ääraladel, rääkis kaitseväe pressikonverentsil kolonel Tarmo Kundla.
Kampaania sõtta värbamiseks käib nüüd ka suurlinnades, mitte ainult ääraladel, rääkis kaitseväe pressikonverentsil kolonel Tarmo Kundla.
Putin: paigutame tuumarelvad Valgevenesse
Venemaa viib Valgevenesse taktikalised tuumarelvad esimest korda pärast 1990. aastate keskpaika, vahendab Reuters Vladimir Putini öeldut.
Venemaa viib Valgevenesse taktikalised tuumarelvad esimest korda pärast 1990. aastate keskpaika, vahendab Reuters Vladimir Putini öeldut.
Eluaseme hinnaindeks tegi mullu 15 aasta kasvurekordi
Kuigi neljandas kvartalis hinnakasv sisuliselt peatus, kasvas eluaseme hinnaindeks 2022. aastal eelneva aasta keskmisega võrreldes üle 22%, teatas statistikaamet.
Kuigi neljandas kvartalis hinnakasv sisuliselt peatus, kasvas eluaseme hinnaindeks 2022. aastal eelneva aasta keskmisega võrreldes üle 22%, teatas statistikaamet.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.