Artikkel
  • Kuula

    Selver pikendas e-poe soodsaid kulleritasusid aasta lõpuni

    Foto: Hendrik Osula

    Kui esialgu teatas Selver, et e-poe kulleritasu vahemikus 2.99 - 4.99 € kehtib vaid suvekuudel, siis nüüd pikendati soodushinda aasta lõpuni. Selveri äriarvestuse juht Kristjan Anderson selgitab tagamaid ja räägib e-poe üldisest käekäigust.

    Esialgu oli plaan alandada kullertasusid ainult suviseks perioodiks. “Eelmise aasta juunis laienes e-Selver üle-Eestiliseks. Suvekuudel klientidele soodsamat kojuveo hinda pakkudes oli meie soov, et nad prooviksid, kuivõrd mugav on suvilasse või kaugesse Eestimaa nurka endale hüpermarketi suuruse kaubavalikuga e-poest kaupa tellida,” kirjeldab Anderson strateegilist käiku. “Nüüd pikendame kulleri soodushindasid ilmselgetel põhjustel – inimeste rahakott on muutunud õhemaks.”
    Soodsam kullerteenuse hind teatud ajavahemikel parandab rentaablust. “Auto teeb oma ringi ära ka siis, kui seal peal on vaid kahe majapidamise tellimus. Kui pakume teatud ajavahemikel soodsamat hinda, saame tellimused päeva peale ühtlasemaks viia: auto mahtuvus on igal ajal maksimaalselt ära kasutatud ja sõiduring efektiivne,” ütleb Anderson.
    Hind, mida praegu e-Selveris kullertasu eest maksta tuleb, ei kata kaugeltki kulusid, mis selle teenuse omahind on. “E-pood on ülim mugavusteenus: kaup korjatakse sinu eest kokku ja tuuakse ukse taha ära. Kulu, mis sellega kaasneb, on märksa suurem, kui inimesed teenuse eest maksavad või on valmis maksma. Millegipärast valitseb arvamus, et e-poest peaksin saama tooted soodsamalt kui tavapoest, kuid seal tarneahelas on kauba komplekteerija, autojuht, auto- ja kütusekulu” kirjeldab Anderson toidukaupade e-poe toimimise põhimõtteid.
    Foto: Hendrik Osula
    Kaupa on kõige mõistlikum komplekteerida tavapoodides
    Koroonaeelselt ja selle ajal oli Selveri mõte komplekteerida e-poe kaubad n-ö pimepoes ehk luua selleks kindel ladu, kus toimuks kogu Eesti tarbeks tellimuste täitmine. Nüüd aga ütleb Anderson, et see oli õppetund: “Koroona põrmustas kesklao lahenduse – kui tahame pakkuda e-poes laia valikut värsket kaupa, on kõige mõistlikum korjata see kokku tavapoest, mis on kliendile piisavalt lähedal – hoiab kokku sõidukulusid ja säilitab toidu kvaliteeti,” selgitab ta.
    Ostukorv on muutunud “rammusamaks”. Andersoni sõnul on e-poodide segmendis tervikuna mahud langenud, kuid e-Selveri tulemuste üle kurta ei tasu. “Pandeemiaaegseid tulemusi me ei tee, kuid e-pood müüb meil kuskil neli korda paremini kui koroona-eelsetel aegadel.”
    Alates aprillist on toidukaupade müük langenud. “Tarbija on hinnatundlikum ja valivam. E-Selveri müüke analüüsides näeme, et juhuoste on märksa vähem kui varem, kuid ostukorvi keskmine maht on suurenenud – tehakse läbimõeldumad ja korraga suuremad ostud,” kirjeldab Anderson ja lisab, et väga hästi on võetud vastu Tallinna kesklinnas pakuvav tunniajane tarne, mille ulatust plaanitakse ka laiendada.
    Kulinaaria peolauatoodete tellimine kolis e-Selverisse
    Kui seni sai Selveri Köögi peolauatooteid tellida Selveri tütarettevõtte Kulinaaria e-poe kaudu, siis oktoobrist alates on kogu see valik kättesaadav Selveri e-poest. “Lisasime e-Selverisse eraldi valiku peolauatoodetest, kuid sealt midagi valides tuleb arvestada sellega, et tarneaeg muutub automaatselt pikemaks. Kui tavatoodete tellimisel saab teinekord kulleri ka samaks õhtuks, siis peolauatoodete puhul tuleb need tellida ette 72 tundi. Eks sellega tuleb lihtsalt arvestada,” ütleb Anderson.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
ExxonMobile ja Chevroni tulud põrutavad allamäge
Naftahiiglased Chevron (CVX) ja ExxonMobil (XOM) teatasid esimese kvartali kasumite langusest, mida mõjutasid madalamad maagaasi hinnad ja väiksemad rafineerimise marginaalid.
Naftahiiglased Chevron (CVX) ja ExxonMobil (XOM) teatasid esimese kvartali kasumite langusest, mida mõjutasid madalamad maagaasi hinnad ja väiksemad rafineerimise marginaalid.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.