Artikkel
  • Kaubamaja juht: valitsus ütles rahvale avalikult, et teid ei saa usaldada raskete otsuste tegemisel

    "Ei tohi unustada, et ka avalik kommunikatsioon peab olema aus ja siiras. Kui näiteks kohe ei ole keerulisele probleemile võimalik head lahendust anda, siis nii tulebki sellest rääkida," jagab Kaubamaja juht oma suurimat kommunikatsioonialast õppetundi.Foto: Raul Mee

    Kaubamaja juht Erkki Laugus peab valitsuse maksumuudatuste kommunikatsiooni läbikukkunuks ja ei mõista, miks ei oldud raskeid teemasid kommunikeerides siirad ja ausad.

    Järgneb intervjuu Erkki Laugusega.
    Kuidas muutusi kommunikeerida nii, et kõik osapooled entusiastlikult ühte sammu astuma saada?
    Oluline on võimalikult varajases faasis kaasamine. Kui kõik osapooled on algusest peale samas inforuumis ja saavad ka anda oma sisendi, siis ei ole põhjust karta, et ka keerulisi protsesse. Info varjamine või moonutamine loob usaldamatuse õhkkonda.

    Muutuste kommunikatsioonis on oluline võimalikult varajases faasis kaasamine. Halvaks näiteks on siin uue valitsuse poolt välja käidud maksumuudatused.

    Erkki Laugus
    Kaubamaja juht
    Halvaks näiteks on siin uue valitsuse poolt välja käidud maksumuudatused. Nii olulisi asju tuleks alustada laialdase diskussiooni ja kaasamisega. Kui ühiskonnal oleks olnud piisavalt aega mõelda ja kaasa rääkida, oleks ka raskete otsuste tegemisel olnud toetust kergem leida. Aus ja siiras kommunikatsioon oleks kõvasti abiks olnud. Tänane kommunikatsioon on öelnud meile, et valijaid ei saa usaldada raskete otsuste tegemisel. Sellises olukorras on ka valitsusel raske loota oma ideedele laiapõhjalist toetust, paraku ilma selleta ei saa!
    Kas Kaubamaja kasutab väliseks kommunikatsiooniks PR firmat või enda suhtekorraldajaid? Või on kõneisikuks tippjuht? Miks selline valik?
    Kaubamajas oleme juba viimased kümmekond aastat lahendanud kommunikatsiooniga seonduvad teemad majasiseselt. Esiteks tagab see väga hea operatiivsuse, mis kommunikatsiooni puhul tihti väga oluline. Teiseks on meie meeskonna liikmed kõige paremini kursis ettevõttes toimuvaga ja suudavad alati anda kõige adekvaatsemad vastused. Juhtide puhul on lausa möödapääsmatu olla kommunikatsiooni vaates kõneisiku rollis. Ka keeruliste ja ebamugavate teemade puhul on alati sümpaatne näha just juhte andmas ausaid otsekoheseid kommentaare. Ümmargused ja sisutühjad teated ei paku ju kellelegi huvi ja ei täida ka oma rolli.
    Kahepäevane juhtimiskonverents keskendub kommunikatsioonile. Mis on sinu enda suurim kommunikatsiooni õppetund?
    Kommunikatsioonis kehtib minu arvates üks oluline põhimõte, mis võib tihti määrata tema tulemuslikkuse. Seda ei saa kunagi olla liiga palju! Tänapäeva kanalite mitmekesisuse juures peab alati jälgima, et kõigile vajalikele gruppidele, kes peaks mingisuguse info saajate hulgas olema oleks ka mingi kindel kanal või väljud, mille kaugu meie poolt saadetud sõnumid neile ka kindlasti kohale jõuavad. Sageli avastame ju, et kuskil Eesti nurgas on midagi väga põnevat toimunud, millest võiks osa saada. Korraldaja on teinud ära suure töö ja kõik on hästi ette valmistatud aga info inimesteni viimine on olnud puudulik ja asi ei tööta. Ja loomulikult ei tohiks unustada, et kommunikatsioon peab olema aus ja siiras. Kui näiteks kohe ei ole keerulisele probleemile võimalik head lahendust anda, siis nii tulebki sellest rääkida.
    Arvamuste rohkusest sünnivad uued ärid, tegutsemisviisid. Kuidas innustada oma meeskonda koosolekutel sõna võtma, avalike esinemisi tegema?
    Meil Kaubamajas on juba ajalooliselt olnud oluline anda kõigile võimalus olulistes asjades kaasarääkimiseks. Kõik meeskonna liikmed on võrdselt tähtsad ja halvad on ainult need mõtted, mis jäävad välja ütlemata. Oleme loonud ideede korjeks ja tagasiside saamiseks toimiva süsteemi, mis jõuab kõigi meie töötajateni. Kommunikatsioon ja info liikumine ettevõttes on põhjalikult ette valmistatud ja hästi toiminud. Samas oleme alati pidanud oluliseks, et see info liikumine oleks kahesuunaline ja tagasiside ning arvamused jõuaks alati tagasi otsustajate lauale ja oleks arvestatud olulise sisendina. Koostöö ja kaasamine on need võtmesõnad, mis Kaubamajale siin kindlasti kõige olulisemad.
    Kuidas juhtida meeskondi ja hoida inimesi, kelle ootused (töötingimustele, – ajale, – kohale ja –meetoditele) võivad olla nii erinevad?
    Me kõik oleme väga erinevad. Meil kõigil on oma soovid, unelmad. Kaubamaja on aastaid viljenelenud mitmekesist töökollektiivi. Oleme mitmekesisuse kokkuleppe asutajad ja tõesti usume sellesse. Meie meeskonnas on eri vanuses ja rahvusest inimesi. Me näeme, et mitmekesised meeskonnad töötavad koos väga tulemuslikult. Aga millega võita juurde noori töötajaid? Nende jaoks on märksa olulisem töö tähendus. Senised motivaatorid nagu palk või töötingimused on muutumas hügieenifaktoris. Töö tähendusest on saanud peamine. Kui me tahame, et meie juures töötaks noored, ägedad ja innovatiivsed inimesed, siis me peame leidma tööle tähenduse.
    Kuidas juhtida kliendisuhteid nii, et võidaks juurde uusi, aga ei kaotaks ka vanu?
    Tänapäeva maailmas on uue kliendi võitmiseks aina tähtsam ettevõtte kuvand ja väärtused. Tooteid on võimalik tellida üle maailma, aga kliendi jaoks on määrav faktor see, kas klient tunneb, et ta ettevõttega samastub ja, kas tema väärtused ettevõttega klapivad. Tihti leitakse uusi kliente aktiivsete kampaaniate raames ja Kaubamajal kogemus näitab, et uusi sõpru leitakse Osturallilt. Olemasolevate klientidega on teisiti. Peame vaatama andmetesse, mida sisse ostame ja mida meie püsiklient vajab. Hästi planeeritud sisseost tagab pikaaegse kliendisuhte.
    Kelle esinemist sina ise Pärnu Juhtimiskonverentsil enim ootad ja miks?
    Pärnu juhtimiskonverents on alati suutnud pakkuda väga huvitavat ja mitmekesist programmi. Mulle meeldib väga vestlusringide formaat, kus eri valdkonna inimesed tutvustavad oma lähenemisi erinevate probleemide käsitlemisel. Kommunikatsiooni õppetundide vestlusring kõlab juba pealkirjana üsnagi intrigeerivalt. Kindlasti on väga põnev Kristjan Port-i esinemine. Tema lähenemine teemadele on alati väga teaduslik ja innovatiivne.
    Tallinna Kaubamaja Gruppi kuuluvad ettevõtted Kaubamaja ja Selver on 28. Juhtimiskonverentsi „Segased ajad, selged sõnumid“ peatoetajad

    18.-19. mail toimub 450 osalejaga 28. Pärnu Juhtimiskonverents "Segased ajad, selged sõnumid“

    Konverents keskendub tänavu kommunikatsioonile kui juhi tööriistale number 1. Ebastabiilsete olukordade mõjude maandamiseks on kommunikatsioon esmatähtis ja stabiilsust pole veel kuskilt näha. Pealegi, empaatia ja kommunikatsiooniga saab ennetada inimeste töövõime langust.

    Konverentsi kaks kandvat teemat on strateegiat toetav kommunikatsioon ja juht kui jutuvestja

    Konverentsi ligi 40 esineja seas astuvad lavale Enefit Green juht Aavo Kärmas, 2022. aastal parimaks juhiks valitud LHV juht Madis Toomsalu, 500 tudengiga rahvusvahelise programmeerijate kooli kood/Jõhvi koolijuht Karin Künnapas, A. Le Coqi juhataja ja 2019. aastal parimaks juhiks valitud Jaanus Vihand, kirjanik ja "Õnne 13" stsenarist Andra Teede, Kaitseväe major Taavi Karotamm, loovagentuuri Utopia loovjuht Leslie Laasner, kaitseliitlane ja advokaadibüroo Sorainen partner ja vandeadvokaat Karin Madisson ja teised tuntud ja armastatud Eesti juhid ning Eesti elu edendajad.

    Tallinna Kaubamaja Gruppi kuuluvad ettevõtted Kaubamaja ja Selver on 28. Juhtimiskonverentsi „Segased ajad, selged sõnumid“ peatoetajad

    Vaata kava siit: www.juhtimiskonverents.ee

  • Hetkel kuum
Seotud lood

Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Kui “info ei liigu” ehk miks õppida juhina arenemiseks kommunikatsiooni
“Info ei liigu!” Kõik juhid on seda etteheidet kuulnud, see kõlab refräänina igas organisatsioonis. Juhina oli selle kuulmine frustreeriv, kommunikatsiooniteadlasena pakub see samas ka natuke nalja. Mis asi on info? Nähtavasti see, mis kunagi piisavalt ei liigu.
“Info ei liigu!” Kõik juhid on seda etteheidet kuulnud, see kõlab refräänina igas organisatsioonis. Juhina oli selle kuulmine frustreeriv, kommunikatsiooniteadlasena pakub see samas ka natuke nalja. Mis asi on info? Nähtavasti see, mis kunagi piisavalt ei liigu.