Suurima käibega toiduainete jaekaupleja oli eelmisel aastal Saksa Metro grupp, mille peakorter asub ?veitsis. Selle kogukäive oli 74,5 miljardit Saksa marka.
Teisel kohal oli samuti Saksa kontsern, Rewe grupp, mille käive oli 42,8 miljardit Saksa marka ja mis erinevalt Metro grupist hõlmas põhiliselt Saksamaad.
Kolmas toiduainete müüja Euroopas oli Prantsuse firma Promodes, mille käive oli 40, 9 miljardit Saksa marka, neljas Saksa Aldi 39,7 miljardi ja viies Hamburgi Edeka grupp 38,1 miljardi suuruse käibega.
M+M Eurodata andmetel on sakslased ja prantslased vallutanud Euroopa toiduainete jaekaubanduses ka kohad kuuendast kümnendani.
Kümne suurema toiduainemüügifirma käes on kokku 30% Euroopas toiduaineturust.
Osa tippkümnesse kuuluvatest firmadest, nagu Prantsuse Leclerc ja Intermarché, kavandavad parajasti tegevuse laiendamist Ida-Euroopasse.
Eurodata oletab, et Ida- ja Kesk-Euroopa ongi lähitulevikus kõige kiiremini kasvavad toiduaineturud.
Ungaris on juba tugeva positsiooni saavutanud Austria Meinl ja Saksa Metro. Poolas, T?ehhis ja Slovakkias on löögile pääsenud ka väiksemad lääne toiduainete jaemüüjad.
Kolm suurt Saksa kaubandusfirmat -- Metro, Kaufhof ja Asko -- on otsustanud ühineda üheks kontserniks. Sel juhul tekiks maailma kolmas kaubandusfirma, mille käive on 63 miljardit Saksa marka.
Metro on juba Kaufhofi ja Asko põhiomanik, kui ühinemine tekitaks ikkagi suuri ümberkorraldusi. Ühinemine suurendaks ka kontserni ekspansiooni väljapoole, sest juba praegu jääb neljandik selle käibest väljapoole Saksamaad, eeskätt Prantsusmaale.
Metro grupi peadirektor Erwin Conradi on kindel, et lähema kümne aasta jooksul toimub Euroopa kaubanduses suur firmade ühinemine, nii et lõpuks jääb järele umbes tosin rahvusvahelist kaubandusfirmat.
Pärast ühinemist kaovad firmad Kaufhof ja Asko Frankfurdi börsilt ning uus firma hakkab kandma nime Metro. DPA-KL-DI
Seotud lood
FIDE kiir- ja välkmale maailmameistrivõistlused toimuvad 2024. aastal esmakordselt New Yorgis. 26. detsembril Wall Streetil algav suursündmus toob kokku maailma tippmaletajad ja rõhutab male sümbolväärtuseid – strateegiat ja riski –, mida seekord väljendatakse globaalse ärikeskuse südames.