• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Liikluskokkulepped riikidega sõlmimisel

    Üldjuhul reguleeritakse lepingutega reisijate- ja kaubavedu kahe riigi vahel. Vastastikuse teemaksudest vabastamise korra, kindlustuse, piiri-, tolli- jm küsimuste kõrval määratletakse lepingutega ära ka lubade süsteem.
    Teede- ja sideministeeriumi maanteeliiklusosakonna peaspetsialisti Eda Rembeli sõnade kohaselt on enamikul juhtudel teelubade olemasolu vajalik regulaarliinide puhul. Juhuvedusid võib teha ka ilma teelubadeta. Riikidevahelise lepingu olemasolul väljastab vastavate riikide lubasid Eesti rahvusvaheliste autovedajate assotsiatsioon (ERAA). Riikidevahelise kokkuleppe puudumisel võivad välisriigi autovedajad osta loa riiki sissesõidul piiriületuspunktis. Seal on load aga kõrgema hinnaga.
    ERAA peasekretäri Toivo Kuldkepi ütlusel on praeguseks kõigi olulisemate Euroopa riikidega sõlmitud maanteeliiklusalane kokkulepe või protokoll, mille alusel vahetatakse veolube.
    SRÜ riikidest sõlmiti kaks aastat tagasi maanteeliiklusalane leping Ukrainaga. Järgmisena plaanitakse seda teha tuleva aasta alguses Valgevenega. Eda Rembeli kinnitusel on tegemist tavalise tüüplepinguga.
    Terve aasta on Rembeli väitel Eesti poolel allakirjutamiseks valmis leping Venemaaga, kuid viimase teede- ja sideministeerium pole saanud valitsuselt kooskõlastust. Toivo Kuldkepi kinnitusel pole Venemaa venitamisest tekkinud suurt probleemi. «Liiklus Venemaa ja Eesti vahel käib praegu ilma veolubadeta ja meid see rahuldab,» lausus ta.
    Kuldkepp lisas, et probleemid on ainult Vene piiril Eesti autovedajate veokite arestimisega Venemaa tollis, kes kahtlustab tihti alusetult salakaubavedu. «Vaevalt maanteeliiklusleping siin suurt päästaks, kuid see võib olla üks elementidest, millega on võimalik hakata olukorda parandama,» rääkis Kuldkepp.
    Lisaks Valgevenele ja Venemaale tahab Eesti ette valmistada ka lepingud Moldova ja Kasahstaniga. Maanteeliiklusalased kokkulepped soovitakse sõlmida ka T?ehhi ja Slovakkiaga.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Mihkel Loorits: kas läheme taastuvenergiale üle või maksame miljard eurot aastas?
Tänane olukord elektriturul ei ole mitte taastuvenergiale ülemineku, vaid taastuvenergiale mitte ülemineku tulemus, kirjutab Kaamos Energy juht Mihkel Loorits.
Tänane olukord elektriturul ei ole mitte taastuvenergiale ülemineku, vaid taastuvenergiale mitte ülemineku tulemus, kirjutab Kaamos Energy juht Mihkel Loorits.
Tarneahela probleemide tõttu jääb tänavu tootmata ligi 8 miljonit autot
Globaalsed autotootjad võivad tänavu kaotada tarneahelatega seotud probleemide tõttu 210 miljardit dollarit käibest, mida on kaks korda rohkem kui aasta alguses prognoositi, teatas konsultatsioonifirma Alixpartners.
Globaalsed autotootjad võivad tänavu kaotada tarneahelatega seotud probleemide tõttu 210 miljardit dollarit käibest, mida on kaks korda rohkem kui aasta alguses prognoositi, teatas konsultatsioonifirma Alixpartners.
Enefit Green võib täna avaldada uudise börsile mineku kohta
Eesti Energia kontserni kuuluv taastuvaenergiaettevõte Enefit Green korraldab täna kell 11 pressikonverentsi, kus tahab jagada ettevõtte hetkeseisu ja arenguplaane.
Eesti Energia kontserni kuuluv taastuvaenergiaettevõte Enefit Green korraldab täna kell 11 pressikonverentsi, kus tahab jagada ettevõtte hetkeseisu ja arenguplaane.
Ruth Oltjer: börsilt raha küsida on minu jaoks liiga aeglane ja kohmakas
Tippjuht Ruth Oltjer kirjeldas Äriplaan 2022 konverentsil tagasivaatavalt, kuidas tema ettevõttele oli koroonakriisis prioriteediks Eesti riik. Ta ütles, et kriisi ajal oli tal riigiametitega suurepärane koostöökogemus, kuid mõned otsustamatud ametnikud on siiski tõrvatilgaks meepotis.
Tippjuht Ruth Oltjer kirjeldas Äriplaan 2022 konverentsil tagasivaatavalt, kuidas tema ettevõttele oli koroonakriisis prioriteediks Eesti riik. Ta ütles, et kriisi ajal oli tal riigiametitega suurepärane koostöökogemus, kuid mõned otsustamatud ametnikud on siiski tõrvatilgaks meepotis.