Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Liikluskokkulepped riikidega sõlmimisel

    Üldjuhul reguleeritakse lepingutega reisijate- ja kaubavedu kahe riigi vahel. Vastastikuse teemaksudest vabastamise korra, kindlustuse, piiri-, tolli- jm küsimuste kõrval määratletakse lepingutega ära ka lubade süsteem.
    Teede- ja sideministeeriumi maanteeliiklusosakonna peaspetsialisti Eda Rembeli sõnade kohaselt on enamikul juhtudel teelubade olemasolu vajalik regulaarliinide puhul. Juhuvedusid võib teha ka ilma teelubadeta. Riikidevahelise lepingu olemasolul väljastab vastavate riikide lubasid Eesti rahvusvaheliste autovedajate assotsiatsioon (ERAA). Riikidevahelise kokkuleppe puudumisel võivad välisriigi autovedajad osta loa riiki sissesõidul piiriületuspunktis. Seal on load aga kõrgema hinnaga.
    ERAA peasekretäri Toivo Kuldkepi ütlusel on praeguseks kõigi olulisemate Euroopa riikidega sõlmitud maanteeliiklusalane kokkulepe või protokoll, mille alusel vahetatakse veolube.
    SRÜ riikidest sõlmiti kaks aastat tagasi maanteeliiklusalane leping Ukrainaga. Järgmisena plaanitakse seda teha tuleva aasta alguses Valgevenega. Eda Rembeli kinnitusel on tegemist tavalise tüüplepinguga.
    Terve aasta on Rembeli väitel Eesti poolel allakirjutamiseks valmis leping Venemaaga, kuid viimase teede- ja sideministeerium pole saanud valitsuselt kooskõlastust. Toivo Kuldkepi kinnitusel pole Venemaa venitamisest tekkinud suurt probleemi. «Liiklus Venemaa ja Eesti vahel käib praegu ilma veolubadeta ja meid see rahuldab,» lausus ta.
    Kuldkepp lisas, et probleemid on ainult Vene piiril Eesti autovedajate veokite arestimisega Venemaa tollis, kes kahtlustab tihti alusetult salakaubavedu. «Vaevalt maanteeliiklusleping siin suurt päästaks, kuid see võib olla üks elementidest, millega on võimalik hakata olukorda parandama,» rääkis Kuldkepp.
    Lisaks Valgevenele ja Venemaale tahab Eesti ette valmistada ka lepingud Moldova ja Kasahstaniga. Maanteeliiklusalased kokkulepped soovitakse sõlmida ka T?ehhi ja Slovakkiaga.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Balti indeks tõusis jõudsalt
Balti reguleeritud turul ja Balti alternatiivturul First North tehti kokku 6309 tehingut nind kogukäive oli Balti aktsiaturul 2 943 668,06 eurot.
Balti reguleeritud turul ja Balti alternatiivturul First North tehti kokku 6309 tehingut nind kogukäive oli Balti aktsiaturul 2 943 668,06 eurot.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.