Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Rootsi transpordiminister on pahandanud norralasi

    «Stolt Comex Seaway diskvalifitseerimine on jultunud ülesõit nii sellest firmast kui kogu Norra avameretööstusest,» leiab Norra naftafirma Saga Petroleum pressi?eff Andreas Qvale.
    Norralased on kindlad, et Stolt Comex Seaway halvustamine sai alguse Rootsi transpordiministri Ines Uusmanni mõtteavaldustest pärast Estonia katastroofi. Nimelt ütles Uusmann 24. oktoobril 1994. a Rootsi televisiooni saates, et Stolt Comex pole tõsiseltvõetav firma.
    Saates küsiti ministrilt, miks Stolt Comexi poolt katastroofikohale saadetud laevale Seaway Commander ei antud ülesannet surnukehade veest väljatoomiseks, milleks norralased pakkusid oma abi.
    Minister vastas selle peale: «Seda peab tegema tõsine firma. Hukkunute ja nende omaste pealt ei tohiks keegi odavaid punkte teenida.»
    Seejärel küsiti Uusmannilt, et kui ta ei pea Norra firmat tõsiseks, siis missugused on tema arvates tõsised firmad. «On olemas mitu firmat ja kõik need paiknevad ?otimaal Aberdeenis,» vastas ta.
    Saga Petroleumi esindaja Andreas Qvale pani ministri avaldust väga imeks. «Ministri väide tähendab seda, nagu ei tuleks Põhjamerel tegutsevad Norra firmad oma ülesannetega toime. Kuid ma tuletan meelde, et Norra on maailma suuruselt teine naftaeksportöör, edestades Põhjamerel Inglismaad. Norral on naftapuurimisel maailma karmimad nõuded ja Stolt Comex on, nagu kõik teised Põhjamerel tegutsevad Norra ettevõtted, väga tõsine firma, kuuludes omal alal maailma tippu,» ütles Qvale.
    Norra parlamendi liige Thorhild Widvey aga kinnitas: «Rootsi transpordiminister peab oma väidet dokumentaalselt tõestama.»
    Firma Stolt Comex kuulub kuulub Norra börsil noteeritud Stolt-Nielsenile ja tema aastakäive on 2--3 miljardit Norra krooni.
    Estonia katastroofi ajal oli Stolt Comexi laev Seaway Commander just täitnud oma ülesande Põhjamerel ning siirdus omal algatusel õnnetuspaika.
    Pakuti oma abi surnukehade veest väljatoomisel ning Rootsi ja Soome transpordiministeeriumile saadetud kirjas tõestati oma kogemusi, näiteks Norra naftaplatvormiga Alexander Kielland toimunud õnnetuse ajal surnukehade väljatoomisel. Vastust saamata otsustas laev kuuendal päeval lahkuda, kuna pidas asjata ootamist liiga kalliks ning teades Kiellandi-kogemusest, et merehoovused uhuvad surnukehad õnnetuskohast kiiresti eemale.
    Rootslased pidasid seda tolles olukorras aga väljapressimiseks.
    Kui novembris otsustati Estonia vrakki vee all uurida, lubas Stolt Comex need uuringud teha 5,6 miljoni Eesti krooniga, kuid tellimuse sai Briti firma Rockwater, mille pakkumus oli 12 miljonit.
    Ja 21. juunil sai Stolt Comex Rootsi meresõiduametilt vastuseks, et firmal ei lubata osaleda Estonia vraki katmise konkursil. Sel ajal olid loa juba saanud Rootsi firmad NCC ja Skanska. Järeldus on üks: näib, et Rootsi mereamet jagab minister Uusmanni seisukohta, et Stolt Comex ei ole tõsine firma.
    Seni ei ole minister Ines Uusmann vaevunud vastama Rootsi ajalehe Dagens Industri ega Norra nafta- ja energiaministri Jens Stoltenbergi kirjalikele küsimustele, kus tal on palutud oma väiteid põhjendada. DI
  • Hetkel kuum
Ekspert: ärme rabista kohustuslike e-arvete jõustamisega
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
USA aktsiaturul näitavad ralli märke uued sektorid
Neljapäeval USA aktsiad tõusid, kuna prognoositust suurem arv töötu abirahade taotlusi näitas, et tööjõuturg jätkab jahtumist, vahendas Yahoo Finance.
Neljapäeval USA aktsiad tõusid, kuna prognoositust suurem arv töötu abirahade taotlusi näitas, et tööjõuturg jätkab jahtumist, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Raadiohommikus: juhtimisest, kinnisvarast ja kliimaseadusest tööstusele
Reedene raadiohommik vaatleb äsja avalikustatud kliimaseadust, kuid juttu tuleb just selle mõjust tööstusele. Räägime, kuidas mõjutab kavandatav seadus Heidelberg Materials Kundat ehk endist Kunda Nordic Tsementi. Samuti tuleb juttu sellest, kuidas läheb ettevõttel praegu.
Reedene raadiohommik vaatleb äsja avalikustatud kliimaseadust, kuid juttu tuleb just selle mõjust tööstusele. Räägime, kuidas mõjutab kavandatav seadus Heidelberg Materials Kundat ehk endist Kunda Nordic Tsementi. Samuti tuleb juttu sellest, kuidas läheb ettevõttel praegu.
Vene gaasitootjad saavad Euroopalt uue löögi
Euroopa Komisjon arutab kolmapäeval uusi sanktsioone, mis peaksid kärpima Venemaa gaasitulu. Samas ei pane need Euroopa riikidele keeldu Vene gaasi enda tarbeks sisse osta.
Euroopa Komisjon arutab kolmapäeval uusi sanktsioone, mis peaksid kärpima Venemaa gaasitulu. Samas ei pane need Euroopa riikidele keeldu Vene gaasi enda tarbeks sisse osta.