• OMX Baltic1,33%273,94
  • OMX Riga−0,11%871,18
  • OMX Tallinn2,32%1 749,54
  • OMX Vilnius0,09%1 058,76
  • S&P 5000,00%6 051,09
  • DOW 30−0,2%43 828,06
  • Nasdaq 0,12%19 926,72
  • FTSE 100−0,14%8 300,33
  • Nikkei 225−0,95%39 470,44
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%109,75
  • OMX Baltic1,33%273,94
  • OMX Riga−0,11%871,18
  • OMX Tallinn2,32%1 749,54
  • OMX Vilnius0,09%1 058,76
  • S&P 5000,00%6 051,09
  • DOW 30−0,2%43 828,06
  • Nasdaq 0,12%19 926,72
  • FTSE 100−0,14%8 300,33
  • Nikkei 225−0,95%39 470,44
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%109,75
  • 04.12.95, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

3M otsib koostöövõimalusi

Vastab USA kontserni 3M Põhjamaade tegevdirektor Erik Moe

Firma sai alguse 93 aastat tagasi, kui 1902. aastal loodi USAs kohas nimega Two Harbor kaevandusfirma kvartsi kaevandamiseks. Kahjuks ei saavutanud firma kvartsi kaevandamise ja müügiga erilist edu.
Kuid õnneks tekkisid firma juhtidel tihedad sidemed tärkava autotööstusega. Töösturitel tekkis vajadus tootjate järele, kes varustaksid neid liivapaberiga. Nii toodigi 1904. aastal turule 3Mi liivapaber.
Meie käive ulatus 1994. aastal 190 miljardi Eesti kroonini. Praegu töötab firmas üle 85 000 inimese üle terve maailma, nendest Euroopas 20 000 inimest. Meie tütarfirmad tegutsevad 60 riigis.
Eestis töötab meie juures kuus inimest. Kui rääkida suurusest, siis oleme maailmas praegu tööstusfirmadest 73. kohal.
Toodame hetkel üle 60 000 tootenimetuse, millest tuntumad on vast sellised kaubamärgid nagu 3M, Post-it, Scotch, Thinsulate ja Schotchgard.
Kuid need on ainult mõned nimed. Tooterühmad on tööstuse ja kodumajanduse tarvis mõeldud toodang ning tervishoiu, turvalisuse ja teabevahetuse alased tooted.
Oma tegevuse Euroopas oleme jaotanud kaheksa tootmis- ja turustuspiirkonna vahel. Balti riigid kuuluvad seejuures Põhjamaade piirkonda.
Müügi edendamise kampaania eesmärk on elavdada andmesalvestusalaste toodete müüki. Kuid muidugi ei ole need ainukesed tooted, mille müügist oleme siin huvitatud.
Ehkki tuleme Eesti turule alles nüüd, tegutseme siin juba 1992. aastast. Arvame, et meie firma Balti regiooni käibeks kujuneb sel aastal ligikaudu 60 miljonit Eesti krooni.
See küsimus on igati õigustatud ja ma arvan, et suudan anda sellele rahuldava vastuse.
Juba praegu on meil Balti riikides üks allhankija, kes asub Leedus, kontakt tekkis USA saatkonna kaudu.
Kõige huvitavam on asja juures see, et oma tegevust alustasid nad ekspediitorfirmana, kuid profileerisid hiljem oma tegevuse ümber.
Tänu meie tellimustele on sellest kolme inimese firmast paari aastaga saanud ligi 60 töötajaga tootmisettevõte. Nad panevad meie jaoks kokku erinevate arvutite kaabeldusi.
Kuigi esmapilgul võib nende tegevus paista lihtne, nõuab selline tootmine äärmiselt head kvaliteeti ja oskusteavet, mis peaks minu arust näitama, et 3M on veendunud siinsete tootjate võimekuses.
Meie eesmärk ei ole ainult oma toodete müük, vaid oleme huvitatud ka koostööst siinsete tootjatega ja tootearendusega tegelevate inimestega, kellel on häid ideid, mida me suudame rakendada.
Oleme huvitatud mõlemapoolsest kasust.
Üheks peamiseks meie kontserni huvitavaks valdkonnaks peame liiklusohutust. Ma mõtlen selle all teekatte ja liiklusmärkide varustamist valgust tagasipeegeldava kilega.
Samuti on lähemal ajal meie sooviks hakata katma siinsete autode numbrimärke valgustpeegeldava materjaliga.
Meie arusaama kohaselt peaksid hakkama kilet paigaldama siinsed firmad. Oleme korraldanud siin juba sellealaseid kursuseid, tutvustamaks materjali paigaldamise tehnoloogiat.
Meil on sellel teemal olnud ka kontakte Eesti valitsusasutuste esindajatega.
Perspektiivis pakub meile huvi kõiki Balti riike läbiva Via Baltica teemärkide varustamine sellise materjaliga.
Sooviksime harmoniseerida liiklusmärgistuse tervel Via Baltical, mis aitaks kaasa liiklusohutuse parandamisele. On ju mitmed märgid riigiti erinevad ja see võib suurendada liiklusõnnetuste riski.
Tunneme samas huvi ka meditsiinitehnika müügi ja mõnede telekommunikatsioonialaste ettevõtmiste vastu.
Ma ei vormistaks seda küsimust nii, vaid pigem nii, et kas 3M on otsinud kontakte kohalike firmadega koostöö arendamiseks. Jah, oleme küll.
Oleme uurinud koostöö võimlust Tondi Elektroonikaga, kus toodetakse kuuldeaparaate. Selles vallas on praegu kaks suunda, kuulmist saab parandada kõrvast väljaspool asuva kuuldeaparaadiga, kuid uuema Rootsis patenditud tehnoloogia järgi valatakse aparaat otse kõrva sisse.
Juhul kui sooviksime hakata ka siin selliseid aparaate müüma, peaksime leidma kellegi, kes hoolitseks siin aparaatide paigaldamise eest.
Siin olemegi ühe võimaliku koostööpartnerina näinud Tondi Elekrtoonikat. Paigaldamisel tuleb aparaat väga täpselt reguleerida patsiendi vajaduste järgi.
Meie firma idee on kõigepealt võimalike koostööpartnerite leidmine ja alles siis, kui koostöö on ennast õigustanud, kaalume võib-olla nende ostmist.
Firma ostmine ja selle 3Mga liitmine on keerukas ja me teeme seda esmastele kontaktidele põhinedes väga harva. Küll aga oleme nõus tarnima firmale tootmisvahendeid ja vajalikku oskusteavet, kui nad on huvitatud meiega koostööst.
Sellepärast võin öelda, et meie eelmisel nädalal lillepaviljonis toimunud kliendipäevade eesmärk ei olnud mitte ainult tutvustada oma tooteid, vaid ka leida siin potentsiaalseid koostööpartnereid.
Ja selle põhjal, mis ma seal nägin ja kuulsin, võin öelda, et Eesti firmade ja 3Mi koostööpotentsiaal on suur.
Ma arvan, et täpset summat on väga raske öelda, kuna näiteks Eesti-suurust riiki on raske leida mujal maailmas ja paralleele tõmmata veelgi raskem.
Võin öelda, et käivet siin kümnekordistada ei ole mingi probleem. Minu teada on Baltimaades elanikke ligikaudu seitse miljonit. Balti turu puhul on kõige meeldivam ja perspektiivikam see, et turg laieneb pidevalt.
Küsimus on selles, kui kiiresti ta areneb. Näiteks väga perspektiivikas on tervishoid, mis vajab suuri investeeringuid. Kuid me ei tea, kui palju tervishoiul selleks raha on. Selliseid probleeme on palju.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.12.24, 12:02
SEB: väikefirma vajab innovatsiooni, et murda välja mugavustsoonist
Miks väikesed ja keskmise suurusega ettevõtted peaksid panustama rohkem innovatsiooni ja kuidas pank saab siin olla neile abiks, räägitakse värskes Äripäeva raadio saates.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele