Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Aerofloti vana võlg ei leia maksjat

    Estonian Airi arendusnõuniku Erik Haavamäe sõnul on 1992. aasta septembris lahutatud lennufirma ja lennukompanii vahel jäänud peale maaküsimuste lahendamatuks probleemiks ka 10miljonilises suurusjärgus Aerofloti võlgnevus. «Kogu võlgnevus on meile suunatud. Oleme arvamusel, et osa sellest peaks jääma Eesti Lennujaamade kanda,» rääkis Haavamäe. Praeguseks on Estonian Air tunnistanud omaks Aerofloti võlgnevusest 4,628 miljonit krooni.
    Eesti Lennujaamade peadirektori Tõnu Mardo väitel lahutati lennujaam ja lennufirma kaheks ilma mingite võlgadeta ja sellest ajast ei ole mingeid probleeme. Estonian Airi võlgnevused algasid alles 1993. aasta alguses, ütles Mardo.
    Tallinna lennujaama turundusteenistuse juhataja Priit Jõerüüdi sõnade kohaselt on 42% Eesti Lennujaamade käibest moodustavale Estonian Airile vastumeelt ja raskusi tekitavaks hoopis tänavu aasta veebruaris teiste lennufirmadega ühtlustatud hinnad. Lahutamise järel lennujaamast maksis rahvuslik lennukompanii teistest 72 korda madalamat hinda, väitis Jõerüüt.
    Haavamäe sõnul on Estonian Air pakkunud soodustusi kohalikele reisijatele ja on loomulik, et ka Eesti Lennujaamad enda kõige suuremale kliendile mõningaid eeliseid võimaldavad. Ta lisas, et hinna erinevus teiste firmadega ei olnud mitte 72kordne, vaid 25%.
    Estonian Air ei lükka ümber aga väidet, et peale vaidlusaluse Aerofloti võlgnevuse on maksmata arveid ka hilisemast ajast. Kuid lennufirma finantsdirektor Kaja Kirillova keeldus võlasummat avalikustamast.
    Ka Tõnu Mardo sõnul on tegemist kahe riigifirma sisese asjaga, mida ei ole vaja avalikkuse ees lahata. Pealegi on Estonian Air senistest maksegraafikutest kinni pidanud, lisas ta.
    Peale Estonian Airi on Eesti Lennujaamadel võlgnevusprobleeme ka mõnede teiste lennufirmadega. Mardo tõstis esile Latvian Airlinesi. Samuti polevat pretsedenditu lendude kinnihoidmine, mida on rakendatud Aerofloti puhul. Kaks nädalat tagasi teatati taolisest kavatsusest ka ELK Lennuliinide (ELKL) suhtes. Viimane aga jõudis enne oma võla tasuda. «Isikliku arvamuse kohaselt oli tegemist Eesti Lennujaamade poolse aktsiooniga suurematest lennufirmadest võlgnike hirmutamiseks,» ütles ELKLi peadirektor Urmas Karileet. «Kahjuks mõjus see aga negatiivselt meie lennukite täituvusele, sest paljud kliendid ei tea siiani, et meie lende pole tegelikult peatatud,» nentis ta. Praegu tegeldakse majandusliku kahju kokkuarvestamisega, mis lähiajal avalikustatakse.
    Karileedi andmetel on ELKLi lendude täituvus Riiga üle 50% ja Turusse alla 50%. Novembris avatud Peterburi liin katkes pärast teist lendu arusaamatuste tõttu Venemaa lennuametiga. Täiendava dokumentatsiooni vormistamise ja kooskõlastuste saamise järel loodetakse liin avada jaanuaris.
  • Hetkel kuum
Kairit Kall: kvantiteedimajandusest kvaliteedimajanduseks
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Suure seitsmikuga on ühinemas uus tegija
Analüütikute hinnangul on maagilisest seitsmikust puudu ravimifirma, mille aktsia hinna kasv edestab juba viit imelise seitsmiku liiget ning omab S&P 500 indeksis suuremat positsiooni kui Tesla.
Analüütikute hinnangul on maagilisest seitsmikust puudu ravimifirma, mille aktsia hinna kasv edestab juba viit imelise seitsmiku liiget ning omab S&P 500 indeksis suuremat positsiooni kui Tesla.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: viie milli eest vaba aega, palun! “Ükskõik kui pees vahepeal asjad on, kõik läheb mööda.“
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Suur reede raadios: Jüri Ratas Keskerakonna võimust pealinnas
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tartus baaripidamise lõpetanud firma jäi töötajatele võlgu
Tartu Supilinnas Mülä baari varem vedanud firma läks pankrotimenetlusse, mis võiks ettevõtte ühe omaniku sõnul tuua lahenduse ka maksmata jäänud palkadele.
Tartu Supilinnas Mülä baari varem vedanud firma läks pankrotimenetlusse, mis võiks ettevõtte ühe omaniku sõnul tuua lahenduse ka maksmata jäänud palkadele.