14. detsember 1995
Jaga lugu:

Cadillac paneb Opel Omegale oma logo

General Motorsi kontserni kuuluv Cadillac saab lihtsal moel uue mudeli. 1996. aasta lõpus jõuab müüki Opel Omega MV6 baasil välja töötatud Cadillac Catera. Cadillac on valinud üsna lihtsa ja odava tee uue mudeli välja töötamiseks -- võtnud Opelilt valmis toote ja tegelenud selle moderniseerimisega. Tegu on ka omalaadse turundus trikiga -- Opeli kaubamärgi all on USA turul tunduvalt vähem lootust läbi lüüa kui Cadillaci logo all.

Ameerika autotööstusel puudub seni oma keskklassi luksusauto. Selles klassis teevad USA autoturul ilma Euroopa ja Jaapani autotootjad -- BMW, Lexus, Mercedes-Benz ja Volvo.

USA mõistes väikeauto Catera väljatöötamisel osalesid nii Cadillac kui Opel. Tegu on esimese Cadillaciga, mida hakatakse tootma Euroopas -- Opeli koostetehases Rüsselheimis.

Catera meenutab nii väliselt kui sisemuselt Omegat, olles viimasest luksuslikuma viimistlustasemega. USA nõuete kohaselt kuuluvad standardvarustusse kliimaseade, puldiga kesklukustus jpm. Loomulikult on Catera automaatkäigukastiga.

Ka armatuurlaual pole võetud vaevaks liiga palju vaeva näha. Näidikuteplokk on praktiliselt identne, erinedes vaid selle poolest, et Cateral puudub Omegalt tuttav suur pardaarvuti ekraan.

Erinevalt Saksamaast, kus automagistraalidel puudub kiirusepiirang, ei saa USA teedel lõputult kihutada. Seetõttu on Caterale paigutatud elektrooniline kiirusepiiraja, mis ei luba sõita kiiremini kui 125 miili tunnis (200 km/h).

Jaga lugu:
Hetkel kuum Äripäevas