Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti Tubaka perspektiivid?

    Meil on Rootsis tehas Malmös, mistõttu siinse tootmise üleviimine Rootsi on suhteliselt kerge. Tegelikult moodustavad kulutused tööjõule sigareti omahinnast vaid 5%, mistõttu on Rootsis sisuliselt samasugused tingimused tootmiseks kui siin. Põhilised kulutused lähevad ikkagi toorainele.
    Volvo, kellele kuulub 100% Swedish Matchi aktsiatest, on avalikult teatanud keskendumisest autotööstusele. Volvo juhatus koguneb järgmise aasta aprillis, siis selgub ka, kas Swedish Matchi aktsiad jaotatakse Volvo aktsionäride vahel. Me ei näe Volvo otsuses aga mingit mõju ega otsest ühendust investeeringute külmutamisega või tootmise lõpetamisega Eesti Tubakas, kes on Swedish Match Groupi üks osasid.
    Lühemas perspektiivis, rääkides Eesti Tubaka tulevikust paari kuu jooksul, sõltub see suuresti tulemusest, mida annab meile dialoog majandusministeeriumiga. Kui soodustatakse tootmist Eestis, jääb tubakatootmine ka siia. Kui tootmine on otstarbekam kusagil mujal, suunatakse see sinna. Millal me otsustame midagi siinse tootmise suhtes, sõltub sellest, millised saavad olema ministeeriumi loodavad mängureeglid. Aktsiisimaksu tõus 1. jaanuarist tõstab aga kogu Eesti tootjahinnaindeksit, mistõttu kohaliku tootja konkurentsivõime väheneb.
    Me tulime Eestisse, soovides siit ida poole minna. Importtollid, mis endised NLiidu vabariigid on kehtestanud, ei luba meil aga nii itta kui lõunasse praktiliselt mitte minna. Suhteliselt väike tootmismaht on ka põhjus, miks tootmine Malmösse üle viia.
    Lähema paari kuu jook-sul ootaksime, et tekiks oma äripartneriga, majandusministeeriumiga, võimalus laua taha istuda. Selleks, et me saaksime äriprobleeme rahulikult arutada, peaksime ilmselt aja maha võtma. Me soovitaksime, et praegune maksusüsteem jätkuks vähemalt selle aja jooksul, kui me asja arutame, ehk kuu-kaks. Siis me ootaksime Eesti riigilt vastust, kas talle on oluline, et tootmine on siin või mitte. Kui on oluline, siis me ütleksime omalt poolt, milliseid tingimusi selleks on vaja. Need sõltuvad läbirääkimistest, ei oska ju praegu öelda, et peab kehtestama tollimaksud või diferentseerima aktsiisimaksud jne. Selge on aga, et peab olema mingi põhjendus, miks investeerida just Eestisse. Kui me leiame sellise põhjuse, siis investeeringud Eesti Tubakasse jätkuvad.
    Kui valitsusele pole kohalik tootmine tähtis, kui me tahame üleöö jõuda ELi ja kui Eesti on kindel, et ta on võimeline konkurentsi välja kannatama, siis pole me sugugi solvunud. Vastavalt turumajanduse tingimustele otsustame siis, kuskohal kontserni raames on tootmine kõige kasulikum. Tegemist pole ju uue tootmise alustamisega, vaid kontsernisiseselt tootmise ratsionaliseerimisega. Pole mõtet omada mitut vabrikut, eriti sellist, kus on investeerimisvajadus nii suur kui Eestis.
    Ma ei oska Leedu või Läti turule minemise kohta midagi öelda. Seal on teised tuntud tegijad, vaevalt, et me oma tootmise viime konkureerima sinna turule. Aga on olemas mitmeid teisi maid, kuhu investeerida, investeerida võib ju ka näiteks müügiorganisatsiooni.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
ExxonMobile ja Chevroni tulud põrutavad allamäge
Naftahiiglased Chevron (CVX) ja ExxonMobil (XOM) teatasid esimese kvartali kasumite langusest, mida mõjutasid madalamad maagaasi hinnad ja väiksemad rafineerimise marginaalid.
Naftahiiglased Chevron (CVX) ja ExxonMobil (XOM) teatasid esimese kvartali kasumite langusest, mida mõjutasid madalamad maagaasi hinnad ja väiksemad rafineerimise marginaalid.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.