Finnairi Eesti osakonna juhataja Juhani Pelanne kinnitusel on Finnair Estonian Airi erastamisel osalemise võimaluste uurimisel kasutanud Eesti ja välismaiseid konsultatsioonifirmasid. «Estonian Airi viga on see, et ta lendab liinidel, kus ei ole reisijaid,» leidis Pelanne. Tema sõnul pole Soome lennukompanii huvitatud Estonian Airi väljasuretamisest, vaid hoopis tema liinivõrgu arendamisest ja kasumiga töötava ettevõtte käivitamisest. Hetkel on Eestis kaks Finnairi osalusega firmat -- Area Baltica ja Estravel.
Finnairi ja SASi peakontorist keelduti kommentaaridest ja lubati Estonian Airi erastamist puudutavat informatsiooni edastada tuleval nädalal.
Erastamisagentuuri pressiesindaja Marko Kadaniku kinnitusel laekus erastamisagentuuri rohkem kui üks pakkumus Estonian Airi erastamiseks. «Nende arv on piisav, et alustada edukaid erastamisläbirääkimisi,» kommenteeris Kadanik.
Kolmapäeval otsustas erastamisagentuuri (EEA) nõukogu taotleda valitsuselt lennufirma saneerimiseks 20 miljonit krooni laenu. Laenutaotluse esitamine tekitas EEA nõukogus suuri vaidlusi. Nõukogu liikme Ignar Fjuki sõnul jääb talle mõistmatuks, miks peab riik tegema uuele erastajale sellise finantssüsti, eriti kui laenu taotlev ettevõtte juhtkond on teinud ka omapoolse erastamispakkumuse.
Rahandusminister Mart Opmann viitas EEA nõukogu koosolekul, et tänasel valitsusel on võimalused ja kombeks anda laene ilma intressita ja makseraskuste korral tagastamistähtaega pikendada või hoopis laen kustutada, rääkis Fjuk. Tema kinnitusel jäid EEA nõukogul fikseerimata intressid ja võimalikud sanktsioonid laenu mittetähtaegse tasumise korral.
Estonian Air juhatuse liikme Agathe Daltoni väitel on firma väga raskes seisus. Seoses Boeingu lennukitehase streigiga ja ühe lennuki hilinemisega on Estonian Airil tekkinud likviidsusprobleemid, rääkis Dalton. Tema kinnitusel on laenutaotlemise põhjuseks eelkõige 15 miljoni krooni suurune võlg RE-le Tallinna Lennujaam. Viimane ettevõte on Daltoni ütlusel teinud väga suuri investeeringuid, mistõttu ka neil on probleeme likviidsusega.
«Estonian Airi erastamisprotsess on nad aga võla nõudmisel närviliseks muutnud,» seletas Dalton.
Tallinna lennujaama turundusteenistuse juhataja Priit Jõerüüdi sõnade kohaselt on loogiline, et peamiselt eelmisel aastal tekkinud võlg tuleb lennukompaniil ära maksta.
Oleme avaldanud ka teistele võlgnikele pidevat survet ja nõudmistel Estonian Airile ei ole suuri seoseid erastamisega, rääkis ta. «Ei soovi kommenteerida, mis juhtub siis, kui nad võlga ei tasu,» lisas Jõerüüt.