Massidele mitte orienteeritud Saabi kohta kiputakse andma vaid kahesuguseid hinnanguid -- kas kiidetakse autot taevani või laidetakse täiesti maha. Vaid kaht mudelit tootva autofirmana ei püüagi Saab kõigile meeldida ja toodab seepärast südamerahuga autosid, mis erinevad teistest tunduvalt.
Osaliselt General Motorsi omandusse kuuluva firmana kasutab Saab oma väiksema mudeli, Saab 900 põhjana Opel Vectrat. Jõuallikas on kas Saabi enda neljasilindriline või Opeli kuuesilindriline mootor.
Alates 1996. aasta mudelitest varustatakse kõik Saabi turboversioonid nn Ecopower-mootoritega, mis erinevad eelkäijatest uudse elektroonilise juhtimissüsteemi, keskkonnasõbralikkuse ja madalama kütusekulu poolest. Hetkel on tootmises kuus erinevat Ecopower-turbomootorit, tõsi, Saab 900-l kasutatakse neist ühte.
1996. aasta Saab 900 välimuses ei ole võrreldes viimase suurema moderniseerimisega, mis toimus 1993. aastal, suuri muudatusi tehtud. Vaid S- ja SE-modifikatsioonidel torkab silma dekoratiivne paneel tagatulede vahel, mis teeb auto tagantpoolt mõnevõrra sarnaseks Saab 9000 CSiga.
Uuendused peituvad auto sisemuses. Neljakanalilised ABS-pidurid on eelmistel mudelitel kasutatutest umbes 10 protsendi võrra efektiivsemad. ABS-süsteemi on lisatud veel elektrooniline pidurdusjõu jaotussüsteem (EBD), mis jagab esi- ja tagaratastele rakendatavat pidurdusjõudu sõltuvalt auto kiirusest ja koormatusest.
Saab 900 on tootmises viieukselise luukpäraversioonina, kolmeukselise kupee ja stiilse neljakohalise kabrioletina. Neist viimaseid toodetakse Soomes Valmeti tehases, kus valmivad ka Opel Calibrad ja edaspidi hakatakse kokku panema nn Euro-Samarat.