• OMX Baltic4,65%302,31
  • OMX Riga0,04%879,2
  • OMX Tallinn5,6%1 933,57
  • OMX Vilnius1,48%1 154,51
  • S&P 500−0,34%5 692,58
  • DOW 30−0,35%42 304,9
  • Nasdaq −0,38%17 831,29
  • FTSE 100−0,79%8 620,76
  • Nikkei 225−0,6%37 799,97
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%90,64
  • OMX Baltic4,65%302,31
  • OMX Riga0,04%879,2
  • OMX Tallinn5,6%1 933,57
  • OMX Vilnius1,48%1 154,51
  • S&P 500−0,34%5 692,58
  • DOW 30−0,35%42 304,9
  • Nasdaq −0,38%17 831,29
  • FTSE 100−0,79%8 620,76
  • Nikkei 225−0,6%37 799,97
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%90,64
  • 09.02.96, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Saab 900 saab uue Ecopower-mootori

Massidele mitte orienteeritud Saabi kohta kiputakse andma vaid kahesuguseid hinnanguid -- kas kiidetakse autot taevani või laidetakse täiesti maha. Vaid kaht mudelit tootva autofirmana ei püüagi Saab kõigile meeldida ja toodab seepärast südamerahuga autosid, mis erinevad teistest tunduvalt.
Osaliselt General Motorsi omandusse kuuluva firmana kasutab Saab oma väiksema mudeli, Saab 900 põhjana Opel Vectrat. Jõuallikas on kas Saabi enda neljasilindriline või Opeli kuuesilindriline mootor.
Alates 1996. aasta mudelitest varustatakse kõik Saabi turboversioonid nn Ecopower-mootoritega, mis erinevad eelkäijatest uudse elektroonilise juhtimissüsteemi, keskkonnasõbralikkuse ja madalama kütusekulu poolest. Hetkel on tootmises kuus erinevat Ecopower-turbomootorit, tõsi, Saab 900-l kasutatakse neist ühte.
1996. aasta Saab 900 välimuses ei ole võrreldes viimase suurema moderniseerimisega, mis toimus 1993. aastal, suuri muudatusi tehtud. Vaid S- ja SE-modifikatsioonidel torkab silma dekoratiivne paneel tagatulede vahel, mis teeb auto tagantpoolt mõnevõrra sarnaseks Saab 9000 CSiga.
Uuendused peituvad auto sisemuses. Neljakanalilised ABS-pidurid on eelmistel mudelitel kasutatutest umbes 10 protsendi võrra efektiivsemad. ABS-süsteemi on lisatud veel elektrooniline pidurdusjõu jaotussüsteem (EBD), mis jagab esi- ja tagaratastele rakendatavat pidurdusjõudu sõltuvalt auto kiirusest ja koormatusest.
Saab 900 on tootmises viieukselise luukpäraversioonina, kolmeukselise kupee ja stiilse neljakohalise kabrioletina. Neist viimaseid toodetakse Soomes Valmeti tehases, kus valmivad ka Opel Calibrad ja edaspidi hakatakse kokku panema nn Euro-Samarat.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele