• OMX Baltic−0,59%289,37
  • OMX Riga0,51%884,99
  • OMX Tallinn−0,84%1 828,85
  • OMX Vilnius0,2%1 140,36
  • S&P 5000,07%5 771,57
  • DOW 30−0,09%42 546,27
  • Nasdaq 0,34%18 250,91
  • FTSE 1000,3%8 663,8
  • Nikkei 2250,46%37 780,54
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%91,36
  • OMX Baltic−0,59%289,37
  • OMX Riga0,51%884,99
  • OMX Tallinn−0,84%1 828,85
  • OMX Vilnius0,2%1 140,36
  • S&P 5000,07%5 771,57
  • DOW 30−0,09%42 546,27
  • Nasdaq 0,34%18 250,91
  • FTSE 1000,3%8 663,8
  • Nikkei 2250,46%37 780,54
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%91,36
  • 09.02.96, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Soome alkoholipoliitika mõju?

Selline otsus mõjutaks kindlasti kaubahalli tööd. Laevaliinid arvestavad, et turistide hulk väheneb umbes 30%. Arvan, et sellemahuline turistide vähenemine mõjub kõigile kesklinna kauplustele, kui suur see mõju on, ei oska täpselt öelda. Lihtsalt öeldes, kui 30% väheneb turistide arv, siis vähenevad ka turistide ostud umbes 30%. See oli halb uudis kõigile kesklinna kauplustele, samas halb uudis kõigile, kes tegelevad turistidega.
Tegelikult ei pea see sajaprotsendiliselt paika, et Soome hakkab pärast muudatuste tegemist saama neid siiani saamata jäänud tulusid. Soome riigi alkoholipoliitika on Euroopaga võrreldes vale. Inimeste võimalust osta alkoholi ja tubakat piiratakse tugevalt.
Seega peaks Soome alkoholipoliitika minema vabamaks, ent praegu läheb see teises suunas. Ma ei saa aru, mis põhjusel. Ilmselt on küsimus selles, et alkoholiküsimuste üle otsustab Soomes niiöelda B-klassi minister, alkoholipoliitika kuulub sotsiaalministri töövaldkonda. Sotsiaalministrile on muudatuste ettepaneku tegemine võimalus näidata, et ta ka millegagi tegeleb. Ka eelmine minister oli samasugune, ent kuna ta oli väiksemast parteist, siis polnud ka tulemusi.
Seekordne minister on suurimast parteist ning seega võib tema taotlustel ka tulemusi olla. Loodame, et muudatused siiski läbi ei lähe.
Mul on selline tunne, et Soome nagu proovib nende muudatustega: kui suurt kära ei tule, siis see asi jääb nii. Samas ma arvan, et laevaliinid või keegi siiski kontrollib selle asja üle, kas ikka tohib neid muudatusi Euroopa Liidus kehtestada.
Soome riigi alkoholipo-liitika võiks olla siiski veidi vabam. Võiks säilitada praegused alkoholi väljaveo tollimäärad. See, et Soome riigil on saamata jäänud tulusid, ei ole minu arvates nii-võrd suur probleem siin Eesti piiril. Ehk on see probleem oluliselt suurem Venemaa piiril, kus võib mitu korda päevas käia üle piiri ja tagasi. Ent nüüd on ka seal piirang, et võib korra päevas käia üle piiri. Näiteks Soome--Rootsi ja Soome--Norra piiridel. Sealt ei tooda vast niipalju alkoholi, aga sel juhul midagi muud. Mõnikord ostavad soomlased Rootsist, teinekord jälle rootslased Soomest.
Otsuse mõju oleks tunda Tallinnas. Näiteks Liviko Trading müüb tavaliselt umbes 30%, teatud perioodidel, näiteks suvekuudel isegi üle 40% toodangust soomlastele. Kogu linna kohta ei oska ma seda mõju hinnata, kogu Eesti kohta on see mõju ilmselt väike. Arvan, et protsentuaalselt võiks soomlaste ostetava alkoholi osakaal olla umbes 1--2% müüdavast alkoholist, seega mitte olu-line osa. Soomlased võtavad tavaliselt näiteks 1--2 pudelit. Võib-olla nad võtavad pärast otsust ka, aga vahe on selles, et nad joovad siis näiteks ühe laeva peal ära ja katsuvad teise kuidagi salaja maale viia.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele