13 veebruar 1996

Lühiuudised

Reformierakonna fraktsiooni esitatud tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu leidis teisipäeval valitsuses põhimõttelise toetuse.

Rahandusminister Mart Opmann ütles ajakirjanikele, et valitsus vaatab seaduseelnõu täiendavalt läbi neljapäevasel istungil. BNS

Soome kütusefirmal Nestel on lähiajal kavas ehitada Eestisse lisaks olemasolevatele veel umbes kümme bensiinijaama.

«Uute tanklate rajamisel tuleb hoolikalt jälgida, et me ei kordaks kuuekümnendatel aastatel tehtud viga,» teatas teisipäeval ajakirjanikele Neste Oil Eesti AS peadirektor Ilkka Risto. «Soomes ehitati tanklad üksteisele liiga lähedale, mistõttu tekkis mõttetu konkurents sama firma tanklate vahel. Optimaalne vahemaa kahe bensiinijaama vahel peaks olema 30 kilomeetrit, ja seda põhimõtet kavatseme ka Eestis järgida.»

Praeguse seisuga on Neste ehitanud Eestisse 17 bensiinitanklat. Lisaks on Nestel plaanis rajada 30 uut tanklat ka Lätis, Leedus ja Leningradi oblastis. ETA

Tööstuspank hakkab märtsikuu jooksul välja andma oma esimesi pangakaarte, esialgu on kavas turule tuua automaadikaardid, teatas Tööstuspanga juhatuse aseesimees Ülo Hunt.

Ettevalmistustööd käivad Hundi sõnutsi ka maksekaartide osas, kuid sellega seondub veel hulk kompleksprobleeme, näiteks sidekommunikatsiooniprobleemid.

Esialgu on kavas pangakaarte väljastada vaid oma panga töötajatele, kuna tahetakse enne veenduda kaartide töökindluses. Saadud positiivsete tulemuste korral hakkavad neid soovi korral saama ka panga kliendid.

Esimene sularahaautomaat on juba üles pandud Tallinnas Väike-Karja tänaval, kus käivad veel seadistustööd. Sel aastal on pangal kavas üles panna kokku kuus sularahaautomaati. ÄP

Balti-Kasahstani suhete keskuse ja firma Mainor eestvedamisel asutatakse veebruari lõpus Eesti-Kasahstani majanduslike suhete arendamise assotsiatsioon.

Balti-Kasahstani suhete keskuse juht Andrei Lodi sõnul on Eestis mitmeid firmasid, kellel on suhted Kasahstaniga pärast NSV Liidu lagunemist katkenud. Ent firmadel on huvi selle regiooni turu või ka sealt saadava tooraine vastu. «Firmad üritavad küll omaette Kasahstanis midagi teha, aga üldjuhul ei ole neil täpset ettekujutust, millisel moel Kasahstanis midagi saavutada võib,» rääkis Lodi.

Tema sõnul on Balti-Kasahstani suhete keskuse ja firmasid koondava assotsiatsiooni abil võimalik Kasahstaniga seonduvaid probleeme edaspidi lahendada kompleksselt. ÄP

Virumaa Kommertspank võtab kasutusele uue Virumaa maksekaardi. Lisaks varem Keila Pangale ja Rahvapangale kuuluvale 35 automaadile kavatseb Virumaa Kommertspank juurde hankida 20 pangaautomaati.

Pankade kaardikeskuse-ga, mille aktsionärid on neli suuremat kommertspanka, liituks Virumaa Kommertspank juhul, kui kootöö hind on Virumaa Kommertspangale vastuvõetav.

Ühtekokku on Eesti pangad väljastanud üle 100 000 pangakaardi. Pankade kaardikeskuse käivitumisel on võimalik erinevate pankade kaarte kasutada ühtses automaadivõrgus.

Hansapanga peadirektor Jüri Mõis märkis, et pankade kaardikeskuse toimima hakkamist on venitanud vaidlu-sed osapoolte eri kvaliteediga automaatide ja nende arvu pärast. ÄP

Eesti Tööstuspank taotleb kohtult otsust, millega tunnistataks, et Eesti Talleks on pangale võlgu. Tallinna linnakohtu eelistung toimus sel nädalal, arutelu jätkatakse 5. märtsil.

Eesti Tööstuspank pole nõus sellega, et Eesti Talleksi omaaegsel erastamisel jäeti kõrvale tehase pangavõlg -- ligi 2 miljonit krooni. See on pangal juba teine katse võlakohustust Eesti Talleksile kohtu kaudu meelde tuletada. Eelmine hagi oli esitatud nõudega tühistada Eesti Talleksi müügileping põhjusel, et lepingust oli kõnealune pangavõlg välja jäetud. ÄP

Tallinnas peetaval Balti riikide transpordiministrite kahepäevasel kohtumisel on põhitähelepanu pööratud transpordikoridorile Varssavi--Kaunas--Riia--Tallinn. Via Baltica nime all tuntud suund on kavas kuulutada Baltimaades eelisarendatavaks, mida peaks kinnitama ka 14. veebruaril vastu võetud resolutsioon.

Maanteeameti peadirektori Riho Sõrmuse sõnul on Via Baltica üks nõrgemaid kohti Leedu--Poola piir ning esimesed 100 km Poolas. Samas on Poola suhtumise kohta Via Baltica projekti vastakad andmed ning Poola võimalik osalemine Via Baltica trassi rekonstrueerimisel on küsitav. RTV ÄRIUUDISED

Hetkel kuum