• OMX Baltic−0,09%290,29
  • OMX Riga−0,03%882,98
  • OMX Tallinn0,02%1 847,19
  • OMX Vilnius−0,24%1 129,13
  • S&P 5001,08%5 675,29
  • DOW 300,92%41 964,63
  • Nasdaq 1,41%17 750,79
  • FTSE 1000,02%8 706,66
  • Nikkei 225−0,25%37 751,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%91,65
  • OMX Baltic−0,09%290,29
  • OMX Riga−0,03%882,98
  • OMX Tallinn0,02%1 847,19
  • OMX Vilnius−0,24%1 129,13
  • S&P 5001,08%5 675,29
  • DOW 300,92%41 964,63
  • Nasdaq 1,41%17 750,79
  • FTSE 1000,02%8 706,66
  • Nikkei 225−0,25%37 751,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%91,65
  • 15.02.96, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Rootslased uurivad Eesti maanteevõrgu otstarbekust

Sweroad on Rootsi maanteeameti juurde loodud teedealase oskusteabe eksportimise ettevõte. Eestis tegutsevad rootslased laiema maanteede taastusprojekti raames.
Maanteeameti tehnikadirektori Aleksander Kaldase sõnul on kaheaastase projekti maksumus 306 miljonit krooni ning selle jooksul korrastatakse käesoleva aasta lõpuks 200 km asfaltteid ning viiakse läbi 2700 km pindamine.
Lisaks sellele kaasneb projektiga Rootsi, Taani ja Soome tagastamatu abi. Rootsi abi ongi SweRoadi poolt tehtav uuring, mida finantseerib Rootsi riik. Taani ja Soome abi seisneb konsultatsioonides.
Kaldase teatel on mõne nädala pärast maanteeametil kavas välja kuulutada konkurss asfaltkatete taastusremondi töövõtjate leidmiseks. Taastusremondi projekti finantseeritakse riigieelarvest ja maailmapangalt võetud laenuga.
Veel on projekti raames ette nähtud muretseda asfalditehastele varuosi ning osta korralikke laboratooriumiseadmeid.
Kaldase sõnul jagunevad projekti tehtavad investeeringud pooleks. «Niipalju, kui tuleb sealtpoolt, paneme me ka omalt poolt mängu,» ütles Kaldas.
SweRoadi tehtavat uuringut nõudis Eestilt maanteehoiu jaoks võetud laenu andmisel 1994. aastal maailmapank. Vastavalt laenulepingule saadi pangalt pikaajalist laenu ligi 141 miljonit krooni, millest praeguseks on kasutatud ligi 94 miljonit.
Ülejäänud osa laenust on kavas ära kasutada käesoleval aastal. Kaldase sõnul tuleb laenu hakata tagasi maksma 1999. aastal ja tagastamisaeg on kümme aastat.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele