Eesti Lennujaamade turustusdirektori Priit Jõerüüdi sõnul kustutab valitsuse poolt Estonian Airile eraldatud laen võlga oluliselt, kuid mitte täielikult. Tema sõnul käivad Estonian Airiga pidevalt läbirääkimised võla likvideerimise üle.
Jõerüüdi sõnul ei saa selline olukord kaua kesta. «Me peame tulemusi varem või hiljem saama,» lisas ta.
Jõerüüdi sõnul on Estonian Airi tasumata võlg raskendanud Eesti Lennujaamadel tasuda Tallinna lennuvälja lennuraja rekonstrueerimistööde eest.
Estonian Airi finantsdirektori Kaja Kirillova sõnul on võlaga seotud küsimused firma siseasi ja neil on kokkulepped, kuidas võlga vähendada. «Estonian Airi võlg Eesti Lennujaamadele on meie kolme või nelja kuu käibe suurune,» lisas Kirillova. Tema sõnul on Estonian Airi kuukäive keskmiselt kolm miljonit krooni.
Rahandusministeeriumi kantsler Enn Pant on väitnud, et Estonain Airi võlg Eesti Lennujaamadele on 15,9 miljonit krooni.
Pandi sõnul kinnitas valitsus eelmisel nädalal reservfondist Estonian Airile antud 16 miljoni kroonise laenu intressiks kümme protsenti ja laen tuleb tagasi maksta aastatel 1999--2001.
Erastamisagentuuri peadirektori Väino Sarneti sõnul taotles Estonian Air 20 miljonit krooni laenu. Laenu võimalike kasutusaladena oli taotluses esitatud võla tasumine Eesti Lennujaamadele ja raha saamine Boeingute liisingmaksete eest tasumiseks. Eraldatud laen jõuab Estonian Airi erastamisagentuuri nõukogu kaudu.
Seni pole erastamisagentuur Sarneti sõnul saanud ametlikku kinnitust, kas valitsus on täpselt määratlenud laenu kasutamise sihtotstarbe. «Kui valitsus on selle ära määranud, täidame valitsuse korraldust,» lisas ta.
Vastasel korral otsustab laenu ülekandmise ning muud tehnilised küsimused erastamisagentuuri nõukogu, ütles Sarnet.