• OMX Baltic−0,62%289,27
  • OMX Riga−0,08%879,74
  • OMX Tallinn−0,83%1 829,1
  • OMX Vilnius0,04%1 138,52
  • S&P 5000,16%5 776,65
  • DOW 300,01%42 587,5
  • Nasdaq 0,46%18 271,86
  • FTSE 1000,17%8 678,39
  • Nikkei 2250,65%38 027,29
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%90,89
  • OMX Baltic−0,62%289,27
  • OMX Riga−0,08%879,74
  • OMX Tallinn−0,83%1 829,1
  • OMX Vilnius0,04%1 138,52
  • S&P 5000,16%5 776,65
  • DOW 300,01%42 587,5
  • Nasdaq 0,46%18 271,86
  • FTSE 1000,17%8 678,39
  • Nikkei 2250,65%38 027,29
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%90,89
  • 22.03.96, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

T?ekindusest

«Kas täna on terve linn neid täis? Juba kolmas klient, kes maksab t?ekiga,» hüüatab Tulika Opeli-takso juht tülpinud ilmel. Taksos püüdlikult t?ekki kirjutades tunnen, nagu oleksin milleski süüdi. Justkui oleks taksojuhile midagi võlgu või sõidaksin taksoga taksojuhi kulul. Ebameeldiv tunne.
Üha enam firmasid sõlmib taksofirmadega lepingu, mille tulemusel annab firma oma töötajale transpordikulude katteks taksot?ekke. Oluliselt lihtsustub firmal ja töötajal paberimajandus, töötajal kaob vajadus pidevalt arvestada, kas rahakotis hetkel taksosõiduks raha jätkub. Korralike taksofirmade autod on mugavad, tellimisaeg praktiliselt olematu jne.
Sõlmitud leping on kasulik samuti taksofirmale. Lisandub uusi kliente, kes võib-olla soovitavad firmat jälle näiteks sõbrast ettevõtjale. Seega kaasneb oluline klientuuri laienemine. Siit edasi loogiline jätk: rohkem kliente, enam sõidukilomeetreid, kasvab firma käive, suureneb kasum ning suurenema peaks taksojuhtidegi töötasu.
Taksot?ekkide kasutamisel on veel ka laiem tagamaa. Üha rohkem hakatakse kasutama korralikke, usaldusväärseid taksofirmasid, mille tulemusena peaks ükskord murduma lõpututes taksosabades seisvate libataksode selgroog. Seega, terveneb taksonduse konkurents.
Ent endiselt muutub mõne taksojuhi nägu virilaks, kui näeb klienti t?ekipatakat välja võtmas. Paar juhti on mulle selgitanud, et juhid rendivad firmalt autot ning t?ekkidega saab taksojuht tänu mingile maksule umbes 30% võrra vähem raha. Kuid miks peaks mind see huvitama? T?eki tõttu taksojuhile tekkivas lisatülis ei ole süüdi klient.
Eespool toodu ei kehti kõigi Opel-takso juhtide kohta, enamikule juhtidele on öelda ainult tänusõnu. Aga paremini jäävad meelde just negatiivsed kogemused.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele