• OMX Baltic4,68%302,39
  • OMX Riga−0,64%873,23
  • OMX Tallinn0,39%1 943,7
  • OMX Vilnius1,73%1 157,42
  • S&P 500−0,33%5 693,31
  • DOW 30−0,37%42 299,7
  • Nasdaq −0,53%17 804,03
  • FTSE 1000,07%8 672,37
  • Nikkei 225−1,8%37 120,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,00
  • GBP/EUR0,00%0,00
  • EUR/RUB0,00%0,00
  • OMX Baltic4,68%302,39
  • OMX Riga−0,64%873,23
  • OMX Tallinn0,39%1 943,7
  • OMX Vilnius1,73%1 157,42
  • S&P 500−0,33%5 693,31
  • DOW 30−0,37%42 299,7
  • Nasdaq −0,53%17 804,03
  • FTSE 1000,07%8 672,37
  • Nikkei 225−1,8%37 120,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,00
  • GBP/EUR0,00%0,00
  • EUR/RUB0,00%0,00
  • 22.04.96, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallink loodab endale Soome alkoholipiirangust kasu

Homme Soome parlamendis kolmandale lugemisele mineva alkoholiseaduse parandamise seaduseelnõu määratleb lühireisiks kuni 20tunnise sõidu. Muutused seaduses võidakse ellu rakendada Soome parlamendi infobüroo teatel juba mai algul.
Alkoholi sisseveo keeld lühireisidelt sunnib Eesti ja Soome vahet sõitvaid laevafirmasid kohandama oma sõidugraafikuid, samuti on kõne all mitme Soome laeva liinilt lahkumine.
Hansa Tee ASi turundusosakonna juhataja Hannes Saarsoo ütles, et piirangute tõttu alkoholiseaduses peaks Viking Line ära lõpetama alla 20 tunni teel olevate laevade sõidud Muugale. Samuti läheb suveks liinilt ära ka laevafirma Eestin Linjat laev Alandia, teise laeva Apolloga aga pole Saarsoo sõnul üle 20 tunni kestvaid kruiisireise väikese kajutite arvu tõttu võimalik korraldada.
Laevafirma Eestin Linjat Eesti esinduse juhataja Antti Härkänen on nõus, et alkoholi sisseveo piirangud vähendavad märgatavad Eestin Linjat laevadega sõitvate inimeste arvu. Erinevalt Saarsoost oli Härkänen seisukohal, et juhul kui tõepoolest jääb paika 20 tunni piirang alkoholi sisseveole, mõtleb ka Eestin Linjat 20 tundi kestvate kruiiside korraldamisele.
Samas ütles Silja Line'i Eestis esindava tütarfirma Baltic Tours müügidirektor Rain Rang, et alkoholipiirangute rakendumisega võib suureneda hoopis Soome laevafirma Silja Line'i turuosa. Sõidugraafiku kohaselt ei tekita probleeme 20 tunni piirang ega vähene ka erinevalt mõnedest teistest firmadest laevareiside arv ja maht, lausus Rang.
Laevandusfirma Viking Line Marketing OY tegevdirektor Risto Peltola märkis, et kui seaduseparanduses jääb paika 20 tunni piirang alkoholi sisseveoks, kahandab see oluliselt soomlaste reisihimu.
Peltola sõnutsi on juuni keskpaigani Helsingi ja Muuga sadama vahet sõitev kruiisilaeva Cinderella sõiduaja pikkus 20 tundi, seega ei tohiks ajapiirang Cinderella reisijaid oluliselt mõjutada.
Peltola tõdes, et kõige suuremat mõju avaldab alkoholi sisseveo piirang mai algul sõitma hakkavatele katamaraanidele. Ta lisas, et arvatavasti sunnib ajapiirang liinilt lahkuma Muuga sadamas peatuvaid nn piknikureise sooritavaid laevu Isabella ja Mariella.
Saarsoo sõnul on 20 tunni ajapiirangut oma reisidega võimelised praegu ületama vaid Tallinki ja Silja Line'i laevad. Samas märkis ta, et vähemalt Tallink ei plaani praegust 3,5 tundi kestvat üle mere sõitu pikemaks muuta.
Sooviga alkoholiseaduse muutusi ennetada hakkas Tallink oma laevale Vana Tallinn eelmisel nädalal müüma kruiisipakette, kus soomlane sõidab õhtul Helsingist välja, jõuab enne keskööd Tallinna, sõidab ilma laevast väljumata Tallinnast uuesti Helsingisse ja sealt Tallinnasse tagasi, jõudes teistkordselt Tallinna kella 10 paiku hommikul. Peale päeva veetmist Tallinnas sõidab soomlane õhtuks Helsingisse tagasi, olles veetnud reisil kokku rohkem kui 20 tundi. Kui nelja otsa pilet tekil läheks maksma 900 krooni, siis Tallink pakub täna säärast kruiisipaketti ühele inimesele kajutis 24,5 Soome marga eest.
Saarsoo sõnutsi ei too niisugune allahindlus laevafirmale siiski kahju, kuna suurema osa laevafirma sissetulekutest ei moodusta mitte pileti hind, vaid laevas tehtud kulutused. Saarsoo lisas, et Georg Otsa ja Tallinki peal muutusi ei planeerita.
Rangi sõnutsi on Tallinki eelkirjeldatud kruiisipakkumuse näol tegemist sulaselge hinnadumpinguga. «See võib vähendada Silja Line'i kliente, kuid eelkõige on see enda matmine,» lausus ta.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele