Vahemaad Göteborgist Pärnu ei anna küll võrrelda sõiduga Tallinna kesklinnast Mustamäele, kuid maailma ja ka Euroopa mastaabis on tegemist siiski kiviviske kaugusega. On üllatav, et ekspedeerijad suhtuvad nimetatud vahemaasse rahaliselt väga erinevalt. Kaks ja pool tonni katusekive võib Göteborgist Pärnusse sõidutada ligi kahekordse hinnaerinevusega. Nii ulatuslikule hinnaskaalale on raske leida põhjuseid.
Mõned firmad tõstavad esile koorma ebasoodsat kaalu. Näiteks ASis Tallinna Autoveod kasutatakse hinna arvestamisel koorma kaalu vahemikke 100--300 kilo, 500--900 kilo ja 1000-- 2500 kilo. Üle 2,5 tonnistel koormatel võrdsustub maksumus kilomeetri hinnaga.
Teiseks hinnaerinevuste põhjuseks võib olla väikese vahemaa suur veetakistus.
Rootsit ja Eestit lahutava mere ületamiseks on vajalik kindlasti kasutada laevakompaniide teenuseid (katusekivide transportimine lennukiga teeb katuse ehitamise väga kalliks ettevõtmiseks). Kuna 2,5 tonni puhul on tegemist osakoormaga, kogutakse sinna Rootsis juurde ka teiste klientide kaupa. Kogu last pannakse laevale ja saadetakse Stockholmist üle mere. Kuna suurema osa kauba sihtkoht on Tallinn, toimub koorma laialijaotaminegi Tallinnas. Seetõttu otse Göteborgist Pärnusse keegi koormat laevaga ei vii.
Laevafirmadele makstav summa moodustabki kaks kolmandikku kogu transpordikulust. Seda arvestades on paljudele ekspedeerijatele pinnuks silmas Rootsi-suunaliste vedude liider AS Svex Eesti, kellel on kujunenud head suhted Eesti ja Rootsi vahelise laevaühenduse monopoli omava Estline'iga. Kahtlustatakse, et Estline'i reklaamidega treilereid kasutav Svex on pandud laevakompanii poolt turul eelisolukorda. Soodustustest tekkiv hinnavahe arvatakse olevat 10--40protsenti.
Estline'i kaubaveo osakonna juhataja Peeter ?meljov kinnitab, et soodushinnad kehtivad kõikidele põhiklientidele, kelle arv ulatub praegu üle 150. Hind sõltub veomahust ja sagedusest.
Kuigi viimase kolme aasta jooksul on kaubavahetus Rootsiga stabiliseerunud ja suurt kasvu ekspedeerijad enam ei ennusta, jääb Estline'i kahest laevast Rootsi vedudeks ikkagi väheks. 31 treilerit mahutav Nord Neptunus ja 22 treilerit mahutav Mare Balticum ei suuda teenindada kõiki soovijaid.
Eelnevast tulenebki Svexi peamine eelis -- konkurentidel tuleb kaldalt pealt vaadata, kuidas Svexi haagised laevale sõidutatakse. Teised firmad jäävad eraldatud kohtade arvult Svexile tunduvalt alla.
Svexi eelis on välja teenitud juba aastaid tagasi, ajal kui Rootsiga suhtlemine oli tunduvalt loium ja veel ei kummitanud laevakohtade defitsiit. Juba tol ajal kasutas Svex oma suurest Rootsi-suunalisest veostemahust tingituna ära kõik talle eraldatud kohad ja need on tal säilinud siiani. Kliendile tähendab see aga kindlust, et tema kaup ei jää kunagi kaile ootama, vaid lähetatakse kiireima võimalusega teele.
Kuna Estline'iga on raske alati kiiresti üle vee pääseda, on mõned ekspedeerijad Svexiga konkureerimiseks hakanud kasutama teekonda läbi Soome. Raskes majanduslikus olukorras olev Silja Line, kes kontsentreerub tegevusele Läänemerel, on mõnede suuremate Eesti ekspedeerijatega teinud lepingu. Treilerid lubatakse soodsalt üle Soome lahe toimetada juhul, kui sealt edasi Rootsi jõudmiseks kasutatakse samuti Silja Line'i teenuseid.
Estline'i omanikud ei kavatse Rootsi tunglemist vähendada järsu piletihinna tõstmisega (hind tõuseb aastas keskmiselt 5--6 protsenti). Ollakse hoopis veendunud, et praegused laevad tuleb välja vahetada suuremate aluste vastu. Tõsiseim kandidaat on praegu Peterburi ja Kieli vahet sõitev Anna Karenina.
Esialgu jäävad kuni mai lõpuni liinile endised laevad. Hiljemalt juuni keskel vahetatakse välja Nord Neptunus.