Nädala eest otsustas abilinnapea Jaak Saarniidu juhitav spetskomisjon, et 130 miljoni kroonise mahuga tee-ehituse projekti hakkab juhtima sajaprotsendiliselt Soome firma Lemminkäinen Eesti AS.
Teedeehitajate arusaamade järgi pidid sellega esialgu tegelema munitsipaalettevõtted Tallinna Linnaehitus ja Tallinna teedevalitsus. Sellest loobuti.
Alltöövõtu konkursid suutis linn õigel ajal välja kuulutada, aga projektijuhtimiskonkurssi ei korraldatud. Linn leiab ka sellele oma põhjenduse. Teedeehitajad aga ei julge oma arvamust kõvasti välja öelda, sest altöövõtjad pole veel selgunud.
Eesti ehitajad on seisukohal, et projektijuhtimisega üks firma hakkama poleks saanud, kuid mitme firma koostöös oleks see olnud võimalik. Linn sellist võimalust ei andnud.
Lemminkäinen sai projektijuhtimise endale läbimata aeganõudvaid konkursse. Selleks oli vaja riigihankeameti nõusolekut, mille nad ka said. Põhjus, mille taha linnavalitsus puges, oli aja vähesus, sest projektijuhi valimine konkursi korras oleks kulutanud veel paar kuud. Samuti on linnavalitsusel Soome firma valimise põhjenduseks Eesti firmade selliste projektide juhtimise kogemuse puudumine ja ka garantiide puudumine. Garantiide suurust ei soovi keegi nimetada.
Jätkuvalt mõtlematuid otsuseid teeb ka Tallinna volikogu. Veidi enne alltöövõtjate pakkumuste esitamise tähtaega võttis volikogu vastu otsuse, et teedeehitustöid ei tohi teha firmad, kel välisosalust üle 50 protsendi. Välisosalusega teedeehitajaid, kes Eesti turul tegutsevad, on vaid üks, ja seega tundus ettepanek mõttetuna. Paar päeva pärast otsust anda projektijuhtimine Lemminkäinenile muutis volikogu ringi ka oma eelneva otsuse.