Arutelud teise pensionisamba üle ei vaibu. Ja ilmselt mida lähemal on valimised, seda valjemad on avaldused ja erksamad välja käidud näited. Kuid praegune arutelu toimub viisil, mis ei võimalda kokkulepet, sest võrdleme ja arutame valesid asju, leiab Delovõje Vedomosti börsitoimetaja Dmitri Fefilov.

- Kahe pensionisamba erinevad riskid muudavad need kaks suurepäraseks riski hajutamise vahendiks.
- Foto: Pixabay
Kui jutt läheb II pensionisambale, siis taanduvad argumendid sellele, kas see on parem I sambast ja kas see suudab pensionäri olukorda parandada.
On loogiline ja tüüpiline muretseda säästude tootlikkuse pärast, kuid sama tüüpiline on ka unustada riskid, mis nendega kaasnevad.
Mõistagi toovad mõlemad pooled, nii II samba pooldajad kui ka vastased, esile mõned neist riskidest. Esimesed ütlevad, et ilma II sambata ootab inimest vaesus. Vastastele aga meeldib viidata ahneile fondidele, mille tootlus on halb ja mis ei suuda isegi inflatsiooni ületada.
Esimestele võib vastata, et isegi II sammas ei päästa pensionivaesusest. Teistele, et nad ei peaks lähtuma ainult oma ebaõnnestunud kogemusest, vaid vaatama statistikat, millest nähtub, et pensionifondid ületavad inflatsiooni. Veidi, kuid siiski.
Sellest hoolimata näivad mõlemad pooled oma vaidluses eiravat kõige olulisemat mõistliku säästmise ja investeerimise elementi – diversifitseerimist.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Poliitik teeb poliitikat majandustõdesid eirates
Tallinna abilinnapea Kristjan Järvan (Isamaa) ründab II pensionisammast algaja investori lähenemisega, kirjutab Delovõje Vedomosti börsiajakirjanik Dmitri Fefilov.
Lisatud graafikud: S&P 500, Stoxx 600 ja OMX Tallinna pikk võrdlus
Lähiaja börsiajalugu ja arvud näitavad, et kodubörs ei ole kindlasti halvem kui globaalsed indeksid, kirjutab börsiajakirjanik Dmitri Fefilov.
Ettevõtted, kelle jaoks autod on oluline osa äritegevusest on harjunud autoparki liisima ja ise haldama. Tänapäeval on ettevõtte nimel olevad autod nagu Nokia 3310 – omal ajal ülivajalik, aga praeguseks juba retro, sest on oluliselt efektiivsemaid ja mõistlikumaid lahendusi.