7. mai 1996
Jaga lugu:

Opeli-müüjad konkurentsis

Tõnis Plaan Ascar Tallinna ASist ütles, et käesoleva aasta 1. mail sõlmitud leping lubab firmal müüa Tallinnas Opel-autosid ja nende varuosi ning teha automarki esindavatele autodele tehnohooldust ja garantiiremonti. Plaani sõnul ei tohi firma lepingu järgi teha aktiivset reklaami väljaspool Tallinna.

Plaani sõnul kuulub firma viie miljoni suurusest aktsiakapitalist 75 protsenti Amserv Grupi ASile.

Amserv Grupi ASi peadirektor Raivo Kütt ütles, et Ascari aktsionäriks saab ilmselt kümne protsendiga ka Tulika Takso AS.

Küti sõnul plaanitakse selle aasta lõpus Tallinnasse rajada 20miljonise maksumusega autokeskus. Tema sõnul moodustab 20 miljonist veerandi aktsiakapital, ülejäänud raha tuleb leida nii võõr-, kui ka omavahenditest.

Kuhu tuleb Tallinna Opeli-keskus, on Raivo Küti sõnul veel vara avaldada, sest läbirääkimised linnavalitsusega on alles pooleli. Keskuse ehitamisega loodab aga firma alustada juba juulis ning valmis peaks see saama aasta lõpus.

Plaani sõnul hakatakse Opeli toodangut Tallinnas müüma mai teisel poolel, kohe kui saadakse majandusministeeriumist litsents.

Edaspidi püüab firma Plaani sõnul selle poole, et Ascarist saaks kogu Eestis tuntud kaubamärk.

Kommenteerides mai alguses sõlmitud lepingut ütles Kütt, et üks põhjusi võis olla Opeli rahulolematus Tallinnas toimuvaga.

Raivo Küti sõnul võidab turg kahe diileri olemasolust Tallinnas palju. Tänavu loodetakse tema sõnul Tallinnas müüja 250 Opelit.

Küti väitel piisab Eestis esialgu sellest, et diilerid on Tallinnas, Tartus ja Pärnus. Hoopis tähtsam on tema sõnul arendada üle-eestilist hooldusjaamade võrku.

ASi Baltmotors kommertsdirektori Toomas Nirgi sõnul väheneb uue diileri juurdetulekuga Tallinnas nende firma turuosa kindlasti, kuid nad ei suhtu sellesse dramaatiliselt, sest konkurents on alati teretulnud. «Me peame edaspidi vaid strateegiat muutma,» lisas ta.

Tartus seni Baltmotorsi tütarfirmana tegutsenud Baltmotors Kaubanduse ASi te-gevdirektori Raul Angerjärve sõnul ostsid nad firma Baltmotorsilt käesoleval aastal ära ning loodavad lähipäevil sõlmida Adam Opeliga lepingu ametlike diileriõiguste saamiseks Tartus, kusjuures Toomas Nirk kahtles, kas nende endisel tütarfirmal Tartus õnnestub saada kasulik leping Adam Opeliga.

Maikuu jooksul loodab Angerjärv uue firma ärire-gistris ümber registreerida. Raivo Küti sõnul võib edaspidi loota Ascar Tallinna ASi ja Tartu diileri vahelisele koostööle.

Käesoleva aasta teisel poolel plaanib Baltmotors luua tütarfirma Jõhvis. Baltmotors peab enda peakonkurentideks Nissanit, Toyotat ja Fordi. Kommenteerides Opeli kvaliteeti ütles ta, et inimene peaks autode hinda arvestades ostma ikkagi sõiduki, mis töötab kauem ja riketeta.

Nirgi sõnul teab ta näiteks mitmeid firmasid, kes on ostnud partii odavaid KIA-autosid ning teist partiid enam rikete tõttu heameelega ei ostaks. Tema sõnul räägib iseenda eest fakt, et KIA puhul tuleb 30 000 kilomeetri läbimise järel ees ära vahetada juhthoovastikud.

ASi Tulika Takso juhatuse esimehe Mati Saare sõnul hakkab Tulika Takso Tallinnasse uusi autosid tulevikus ostma Ascar Tallinnalt. «Kui meil on vaja aga lisaautosid Pärnus, ostame me need Ascar Pärnult,» lisas Saar.

Baltmotorsiga tegi Tulika Takso koostööd eelmise aasta kevadeni, seni kuni Baltmotors oli ainuke Opeli esindaja Eestis. Tulika Takso ostis Baltmotorsi kaudu 70 autot.

Eelmise aasta augustis ostis Tulika Takso 50 uut autot Ascar Pärnult seetõttu, et tingimused olid soodsamad kui Baltmotorsil.

Mati Saare sõnul otsustab firma lähikuudel, kas Tulika Takso jääb Ascar Pärnus aktsionäriks või mitte. Tulika Takso AS oma 10protsendilise osalusega on ühtlasi ka Ascar Pärnu üks suuremaid kliente.

Adam Opel AG ja Amserv Grupi koostöö sai alguse aasta tagasi, kui nad sõlmisid Ascar Pärnu ASiga Pärnus diileriõiguste andmise lepingu. Pool aastat hiljem avasid nad Pärnus Opelite teeninduskeskuse.

Jaga lugu:
Hetkel kuum