• OMX Baltic4,21%301,54
  • OMX Riga−0,48%880,73
  • OMX Tallinn5,18%1 925,98
  • OMX Vilnius0,78%1 149,27
  • S&P 500−1,12%5 712,2
  • DOW 30−0,31%42 454,79
  • Nasdaq −2,04%17 899,02
  • FTSE 100−0,64%8 633,72
  • Nikkei 225−0,6%37 799,97
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%90,72
  • OMX Baltic4,21%301,54
  • OMX Riga−0,48%880,73
  • OMX Tallinn5,18%1 925,98
  • OMX Vilnius0,78%1 149,27
  • S&P 500−1,12%5 712,2
  • DOW 30−0,31%42 454,79
  • Nasdaq −2,04%17 899,02
  • FTSE 100−0,64%8 633,72
  • Nikkei 225−0,6%37 799,97
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%90,72
  • 10.05.96, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Vene toll lepib Eesti autovedajatega

Teisipäeva hommikul seisis tollipunktiesisel platsil vaid üks veoauto. Autojuhi sõnul algab suurem tunglemine piiril alles teisipäeva pärastlõunal ja kestab kuni neljapäeva õhtuni. Juht räägib, et piiril tavaliselt järjekorda polegi. Põhiline osa autodest ootab linna teises otsas asuvas tolliterminaalis.
Narva tollipunkti ülema Sulev Halliku sõnul on olukord rahulik, kuna Vene tolli läbilaskevõime on kasvanud. Samuti ei ole Eesti veokitel praegu probleeme Vene tollivõimudega, mistõttu tagasi saadetakse vähe autosid.
Eesti rahvusvaheliste autovedajate assotsiatsiooni (ERAA) TIR-osakonna juhataja Lauri Lusti sõnul muutub olukord piiril väga dünaamiliselt ja on raske öelda, millest teinekord järjekorrad tekivad.
Vahepeal tekkis Eesti poolel järjekord, kuna Venemaa ei lubanud oma territooriumile võõra haagisega vedajaid, räägib Lusti. Samas omavad tema väitel väga vähesed vedajad isiklikke haagiseid. Enamik neist on renditud või liisitud.
Nüüd on Venemaa toll leppinud võõraste haagistega, kuid nõuab kindlasti volitust. ASi Võru Trans tegevdirektori Hanno Järve kinnitusel kehtivad volituse notariaalse kinnituse kohta erinevad nõudmised. Sellegipoolest ei pea haagisauto tema sõnul ilma notari kinnituseta veel piirilt tagasi pöörduma. «Raha määrab kõik,» väidab Järv.
Olenevalt tollitöötajast tuleb tema sõnul Venemaale pääsemiseks kulutada keskmiselt 100 000 rubla.
Ülejäänud tolliprotseduurid on tunduvalt lihtsamad, kui koorem veetakse Venemaale TIR-vihikuga. Enamik autovedajaid seda moodust kasutavadki.
Venemaa toll on oma sisemise info liikumise korda seadnud ja ei aresti enam igat Eesti veokit, kahtlustades teda salakaubaveos, tunnistavad autovedajad. Suurimaks probleemiks piiril on seetõttu kujunenud hoopis õigeaegse informatsiooni saamine Venemaal kehtestatavatest määrustest.
ERAA peasekretäri Toivo Kuldkepi sõnade kohaselt üritasid idanaabrid äsja autovedajaid tõmmata kevadiste piirangute kehtestamisega auto teljekoormuse massile. Kuigi vastav kord kehtestati 1. aprillist kuni 15. maini, saabus ametlik teade selle kohta Eesti välisministeeriumisse alles mai alguses. Eesti autovedajad pääsesid suurematest trahvidest tänu informatsioonile, mis jõudis ERAAni mitteametlikke teid pidi.
Järjekordse uue käskkirja kehtivuse algust on oodata 1. juunil, kui Venemaa toll hakkab riigist väljuvatelt veokitelt nõudma importkaupade vedude lahtitollimise kohta käivat kinnitussertifikaati.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele