13. mai 1996
Jaga lugu:

7. kai ehitus venib

ASi Termoil juhatuse esimees Oleg Panfilov, kelle firma kaid kasutama hakkab, teab hoopis, et kai peab valmima 1. juunil.

«Sadam ütleb mulle praeguseni, et kai saab valmis 1. juunil ja ehitustööd on graafikus,» rääkis Panfilov. Tema sõnul on Termoil juba arvestanud sellega, et ehitus tähtajaks valmis ei saa. 1. juulil peaks Termoil 7. kail vastu võtma esimese tankeri. Kuu aega on varutud selleks, et Termoil saaks teha vastuvõtuks vajalikud tööd.

«Kui kai 1. juuniks valmis ei saa, on meil sadamaga kokkulepe kasutada tankerite vastuvõtuks 6. kaid,» ütles Panfilov. «Pärast 7. kai valmimist saame korraga kasutada kahte kaid, kui 7. kai saaks õige ajal valmis, siis meil seda võimalust ei oleks.» 6. kai kasutamiseks on Termoilil vaja teha täiendavad investeeringuid enam kui miljoni krooni eest.

«Meie pärast võib see kai valmis saada kas või 1. septembril,» ütles Panfilov ja lisas, et loomulikult oleks nad olnud huvitatud, et kai oleks valminud juba homme, nii nagu esialgu oli kavandatud. Termoili paigaldatud kütusetorud on 7. kaini juba väljaehitatud.

SRV Eesti Ehituse juhatuse esimehe Toomas Lumani sõnul valmib ehitus Tallinna Sadamaga kokku lepitud ajal -- 25. juunil, sellekohane kokkulepe saavutati veebruaris.

«Valmimise tähtaeg lükkus korra edasi, kuid mitte meie süül,» ütles Luman.

SRV Eesti Ehituse peadirektori Egon Matsi andmetel on ehitustegevus käinud ka talvel. Mats ütles ei tea ta, et kai pidanuks valmis saama 15. mail. Kai valmimistähtaeg on temale teadaolevate lepingute kohaselt 25. juuni.

Tallinna Sadama arendusdirektori Aare Kitsingu väite kohaselt oli objekt talvel kaheks kuuks konserveeritud.

Kuulduse, et töö hind on ehituse käigus tõusnud, lükkas Kitsing ümber. Ta ütles, et kai lõplik kogumaksumus on umbes 91 miljonit krooni, nagu alguses kokku lepitud.

Kahekuulise ehituse katkestuse tingisid kolm asjaolu, ütles Kitsing. Esiteks polnud kaid varem tarvis, sest Termoil, kellega on sõlmitud tarnelepingud, soovib kaid kasutada alles 1. juulist, ütles ta.

Teine põhjus on Kitsingu sõnul objekti tehnoloogiline keerukus. «Loomulikult oleks me teinud selle ära ka talvel, kuid sellisel juhul oleks ehitusfirma kasum jäänud tunduvalt väiksemaks planeeritust,» ütles Kitsing. Kolmas põhjus oli geoloogilise olukorra esialgselt teine määratlus. See tõi kaasa täiendavaid uuringuid ning eksperthinnangute tegemist ning muutusi projektis.

SRV Eesti ehitus sai Tallinna Sadamalt kai ehitusõiguse möödunud kevadel. Mitmed konkurendid ja ka ehitusettevõtete liit on kahelnud sadama korraldatud võistupakkumise seaduslikkuses.

Aare Kitsing lükkab need süüdistused ümber, väites, et keskkonnaministeeriumi ekspertiishinnangu kohaselt oli võistupakkumine korrektne.

Pärast jaanuarikuist avalikku poleemikat 7. kai ehituse ümber hakkas kaiga seonduvat uurima ka riigikontroll.

Riigikontrolli peakontrolöri Rein Randma sõnul pole Tallinna Sadama järelkontroll veel lõppenud. Tulemused ei selgu enne juunit. Randma sõnul on esmaselt sõlmitud ehituse valmimise tähtajad üle läinud. «Mina kahtlen, et kai ehitus ka 1. juulil lõpetatakse,» lisas ta.

Riigikontroll on Kitsingu sõnul kontrollinud vaid kaiga seotud arveid, täpsemalt pole nad huvi objekti vastu tundnud ega midagi küsinud, rääkis Kitsing.

Jaga lugu:
Hetkel kuum