• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Heitlus Vene nafta transportimise pärast

    Et toimetada Siberist gaasi ja naftat maailmaturule, selleks on Vene--Norra ühisfirma Arctic Shipping Services (ASS) asunud välja töötama uue konstruktsiooniga laevatüüpi (DAT -- Double Acting Tanker), mis on tankeri ja jäämurdja hübriidvorm.
    ASSi omanikud on Murmansk Shipping Company (49%) ja Nemark (34%), mis omakorda kuulub Neste Shippingile ja Kværner Masa Yardsile.
    Barentsi mere ümbruses paiknevad suured nafta- ja gaasileiukohad, mis prognooside kohaselt on võrdväärsed Norra nafta- ja gaasivarudega, on seni hõlvamata. Nende hõlvamiseks on nüüd loodud firma Timan Pechora Company (TPC), mille osanikud on Texaco (30%), Exxon (30%), Amoco Eurasia (20%) ja Norsk Hydro (20%).
    Timan Pechora Company on asunud kavandama nafta- ja gaasiterminaali ehk nn Põhjaväravat, kuhu tahetakse Pet?oora leiukohast tõmmata naftajuhe. Edaspidi on naftat ja gaasi kavas transportida ka Obi ja Jenissei jõe suudme kaudu.
    Timan Pechora Company osanikest kannab Norsk Hydro hoolt uue terminaaliga seotud transpordisüsteemi arendamise eest.
    Kui Venemaa ja Euroopa Liiduga seotud naftafirmad on huvitatud naftajuhtme rajamisest Timaani--Pet?oora leiukohast Läänemere äärde, siis TPCs olevad USA ja Norra osanikud pooldavad Põhjavärava varianti ja laevatransporti.
    Barentsi mere idaosa on suurema osa aastast jääga kaetud ning meri on seal suhteliselt madal.
    Norralased ja ameeriklased soovivad niisugust lahendust, mis muudaks naftaveo Vene jäälõhkujatest sõltumatuks.
    Seetõttu ongi Soomes paiknev Kværner Masa Yardsi laevatehas koostöös Arctic Shipping Services'iga juba mitu aastat tegelnud uue laevatüübi DAT projekteerimisega, kuid seni pole veel praktilise lahenduseni jõutud.
    Uus loodav jäämurdjatanker on tunduvalt suurem kui seni Põhja-Jäämerel sõitvad tankerid.
    Tankeri kavandatav mahutavus on 120 000 tonni. Nagu arvas Bergeni majandusuurimiskeskuse erinõunik Trond R. Ramsland, on uus tanker valmis kolme-nelja aasta pärast.
    Kuna Murmanski piirkonna areng sõltub oluliselt nafta- ja gaasitootmisest saadavatest tuludest, siis on kohalikud võimud erinevalt Vene naftafirmadest ja energeetikaministeeriumist huvitatud nafta laevaga transportimisest ning Pet?enga lahe äärde ümberlaadimisjaama ehitamisest.
    Venemaa ministeerium põhjendab oma vastuseisu laevavariandile eelkõige keskkonnakaalutlustega. Kuid Ramslandi sõnul näitavad Vene naftajuhtmete rohked avariid, et torujuhtmelahendus pole sugugi keskkonnasõbralikum. DN
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Anu Ruul: kestliku innovatsiooni võimalikkusest Maal – kümme sammu maailmalõpust eemale
Innovatsioon ja kestlik innovatsioon ei peaks olema kaks eri terminit, kestlikes uutes innovatsioonides peituvad väga suured tulevikuärid, kirjutab konsultant ja koolitaja Anu Ruul Äripäeva essees.
Innovatsioon ja kestlik innovatsioon ei peaks olema kaks eri terminit, kestlikes uutes innovatsioonides peituvad väga suured tulevikuärid, kirjutab konsultant ja koolitaja Anu Ruul Äripäeva essees.
10 aktsiat, mille hind hakkab ostukohta jõudma
Tehnilise analüüsi ekspert Vaido Veek näitas investor Toomase konverentsil ette aktsiate ostukohad, kus tehnilised kriteeriumid näitavad, et investor võib hästi teenida.
Tehnilise analüüsi ekspert Vaido Veek näitas investor Toomase konverentsil ette aktsiate ostukohad, kus tehnilised kriteeriumid näitavad, et investor võib hästi teenida.
Kasumiga müüdud LHV aktsia tõi investorile suure kahetsuse
Investor, Funderbeami kasvujuht Kristjan Raude rõhutas investor Toomase konverentsil oma investeerimisvigadest ja -õppetundidest rääkides, et ta küll armastab raha ja selle teenimist, aga ka selle kulutamiste heade emotsioonide saamiseks ei tohiks ära unustada.
Investor, Funderbeami kasvujuht Kristjan Raude rõhutas investor Toomase konverentsil oma investeerimisvigadest ja -õppetundidest rääkides, et ta küll armastab raha ja selle teenimist, aga ka selle kulutamiste heade emotsioonide saamiseks ei tohiks ära unustada.
Soomlased kolivad kogu oma õlletootmise Haljalasse
Haljalas õlut pruuliv Soome õllekoda Pyynikin Brewing Company on otsustanud sulgeda oma tehase Tamperes ning kolida kogu tootmine vähemalt esialgu üle Haljalasse, kirjutab Lääne-Virumaa Uudised.
Haljalas õlut pruuliv Soome õllekoda Pyynikin Brewing Company on otsustanud sulgeda oma tehase Tamperes ning kolida kogu tootmine vähemalt esialgu üle Haljalasse, kirjutab Lääne-Virumaa Uudised.