• OMX Baltic0,32%291,22
  • OMX Riga0,29%885,5
  • OMX Tallinn0,09%1 848,92
  • OMX Vilnius0,6%1 135,91
  • S&P 500−0,22%5 662,89
  • DOW 30−0,03%41 953,32
  • Nasdaq −0,33%17 691,63
  • FTSE 100−0,05%8 701,99
  • Nikkei 225−0,25%37 751,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%92,19
  • OMX Baltic0,32%291,22
  • OMX Riga0,29%885,5
  • OMX Tallinn0,09%1 848,92
  • OMX Vilnius0,6%1 135,91
  • S&P 500−0,22%5 662,89
  • DOW 30−0,03%41 953,32
  • Nasdaq −0,33%17 691,63
  • FTSE 100−0,05%8 701,99
  • Nikkei 225−0,25%37 751,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%92,19
  • 05.07.96, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Venemaa peatas kütuse saatmise Eestisse

Eesti Raudtee andmetel seisab rööbastel Pakterminali viie päeva kütusekogus. Veel enam seisab vaguneid jõude Coastal Baltica Holding Eesti tütarettevõttel ASil EOS.
ASi Esoil juhatuse esimees Oleg Panfilov kinnitas, et EOSil seisab 300 tsisterni, päevas laaditakse maha aga 36 vagunit. Praegu on torujuhtme käikulaskmise protseduur, mistõttu terminaal ei tööta täiskoormusega, täpsustas ta.
Äripäeva andmetel on probleemid alguse saanud sadama seitsmenda kai ehituse peatöövõtja firma SRV Eesti Ehitus mahajäämusega ehitusgraafikust. Kai ehitus pidanuks lõppema 1. juulil, ehitajate sõnul jätkub tööd veel vähemalt kuuks ajaks. Sadam eraldas seetõttu EOSile kõrvalasuva kuuenda kai, mille kaudu ei suudeta aga kogu kütust ümber laadida. Kinnitamata andmetel on torujuhtme katsetamisel selgunud ka, et pumpade võimsus on plaanitust väiksem, mistõttu kogu tellitud kütust ümber laadida ei jõuta.
Tehnilisi probleeme kütuse pumpamisel läbi torujuhtme ei ole, vastas Oleg Panfilov. «Kui keegi nii on väitnud, siis see on küll konkurentide kuri jutt,» teatas ta.
Pakterminal töötab täie võimsusega ja päevas tühjendatakse kakssada vagunit, vastas firma tellimuskorraldaja Margus Tammpere. Normaalseks töökorralduseks on vajalik kahe-kolme päeva varu raudteel, lisas ta. Täna hommikul oli meil raudteel 700 tsisterni, tähendas ta eile.
«Probleem on rohkem selles, et Eestile lubatud vagunite arv ei rahulda enam ammu vajadust,» kommenteeris Tammpere. «Mahud on kasvanud, aga vagunite arv on sama, mis oli viie aasta eest,» tõdes ta.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele