- Esimene müüt -- läbirääkimised on manipuleerimine ja sõnaosavus.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Läbirääkimised ei ole protsess, kus katsud manipuleerida või kedagi meelitada, et ta ütleks «ja» kui ta tahab tegelikult öelda «ei». Läbirääkimised on protsess, kus püüad saavutada, mida teiselt poolelt vajatakse.
- 2. müüt -- oponent peab kaotama, et mina võidaks.
Võit--kaotus situatsioon kasvab alati üle kaotus--kaotus situatsiooniks. Läbirääkimised peaks lõppema võit--võit situatsiooniga, mille idee on -- ma saan, mida ma tahan, aidates teistel saada, mida nemad tahavad.
Hetkel kuum
Jaanus Mody: “Sisuliselt väljapressimine.”
Artikkel jätkub pärast reklaami
- 3. müüt -- läbirääkimiste protsess peab olema eri tüüpi läbirääkimistel erinev.
Mida iganes läbirääkimised ka ei puudutaks, on protsess alati sama.
- 4. müüt -- kui faktid räägivad minu kasuks, siis on see edu pant.
Läbirääkimised on inimestevaheline protsess, faktid ei räägi läbi.
Artikkel jätkub pärast reklaami
- 5. müüt -- kõigil läbirääkimistel on mõned võtmeprobleemid.
Peab tundma kõikide probleemide väärtust. See on vajalik, et teada, milliseid positsioone võib loovutada ja milliseid peab püüdma hoida.
Artikkel jätkub pärast reklaami
- 6. müüt -- iga läbirääkimiste protsess omab teatud väärtust.
Professionaalne läbirääkija peab püüdma rohkem väärtust luua, et oleks, mille üle läbi rääkida ja millest vajadusel ka loobuda.
- 7. müüt -- läbirääkimiste protsessi kiirendamiseks peab esimene pakkumine olema lähedane eesmärgile.
Alati peab olema liikumisruumi.
Artikkel jätkub pärast reklaami
- 8. müüt -- läbirääkimisi ette planeerida ja taktikat kasutada on ebaeetiline.
See on väga eetiline.
- 9. müüt -- on väga tähtis, et iga minu vajadus oleks rahuldatud igal läbirääkimisel.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Tuleb mõelda ka teise poole peale.
- 10. müüt -- Eesti Vabariigis räägitakse eesti keelt.
Läbirääkimised ei tunnista keeleseadust.