Komisjoni esmaspäeval avaldatud aruandest ilmneb, et odavaimad autod on Portugalis, kus võis vaatluse all olnud 78 mudelist 22 osta Euroopa madalaimate hindadega. Seni liidrikohal püsinud Itaalia viis juhtpositsioonilt liiri tugevnemine.
Hinnaskaala teises otsas on Prantsusmaa ja Saksamaa, vaatamata sellele, et just nendes riikides toodetakse enamik Euroopa autodest. Paradoks on seletatav asjaoluga, et sealsed tarbijad eelistavad sõiduki osta kodumaalt, mitte väljast.
40 mudeli osas erinesid hinnad 12 ELi liikmesriigis rohkem kui 20% võrra, mis on siiski märkimisväärselt parem olukord kui mullu detsembris, mil koostati viimane autoturu ülevaade.
Nagu tavaliselt, ei ole hinnavõrdlusse kaasatud Taani, Soome ega Kreeka näitajaid, sest komisjoni hinnangul on sealsete sõidukite hinnad kunstlikult madalad, et kompenseerida kõrgeid makse.
Komisjon teatas ühtlasi, et ei kavatse lõputult läbi sõrmede vaadata olukorrale, kus välismaa tarbijad ei saa teistest riikidest autosid osta. Eriti palju kaebusi on selles osas tulnud Põhjamaadest.
ELi reeglite järgi peavad tarbijad saama osta auto mistahes riigist, importida selle maksuvabalt, maks tuleb tasuda alles kodumaal. Kogemused näitavad, et autodiilerid ei müü välismaalastele autosid. REUTER-BNS
Seotud lood
Jeeni kurss kukkus dollarisse värske, 38 aasta madalaima tasemeni. Viimati kauples jeen nii nõrgal tasemel 1986. aastal. Riigis on alanud valuutakriis, mis on just praegu hoogu kogumas ning paneb valitsuse ja keskpanga väga raskete otsuste ette.
Enimloetud
1
Omanik: “Ei ole kantimine!”
4
Võttis dividendi 25 miljonit
6
Kuidas kollektiivne kujutlusvõime jalgpallis pankrotistus
Hetkel kuum
Omanik: “Ei ole kantimine!”
“Meid on soovinud ära osta paljud ettevõtted”
Kuidas kollektiivne kujutlusvõime jalgpallis pankrotistus
Tagasi Äripäeva esilehele