• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 31.07.96, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Hinnavahed ELi autoturul

Komisjoni esmaspäeval avaldatud aruandest ilmneb, et odavaimad autod on Portugalis, kus võis vaatluse all olnud 78 mudelist 22 osta Euroopa madalaimate hindadega. Seni liidrikohal püsinud Itaalia viis juhtpositsioonilt liiri tugevnemine.
Hinnaskaala teises otsas on Prantsusmaa ja Saksamaa, vaatamata sellele, et just nendes riikides toodetakse enamik Euroopa autodest. Paradoks on seletatav asjaoluga, et sealsed tarbijad eelistavad sõiduki osta kodumaalt, mitte väljast.
40 mudeli osas erinesid hinnad 12 ELi liikmesriigis rohkem kui 20% võrra, mis on siiski märkimisväärselt parem olukord kui mullu detsembris, mil koostati viimane autoturu ülevaade.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Nagu tavaliselt, ei ole hinnavõrdlusse kaasatud Taani, Soome ega Kreeka näitajaid, sest komisjoni hinnangul on sealsete sõidukite hinnad kunstlikult madalad, et kompenseerida kõrgeid makse.
Komisjon teatas ühtlasi, et ei kavatse lõputult läbi sõrmede vaadata olukorrale, kus välismaa tarbijad ei saa teistest riikidest autosid osta. Eriti palju kaebusi on selles osas tulnud Põhjamaadest.
ELi reeglite järgi peavad tarbijad saama osta auto mistahes riigist, importida selle maksuvabalt, maks tuleb tasuda alles kodumaal. Kogemused näitavad, et autodiilerid ei müü välismaalastele autosid. REUTER-BNS

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 3 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele