Esmalt liitis Svanholm kodus ühte Carlsbergi ja Tuborgi, seejärel siirdus maailma vallutama. Carlsbergi õlut toodetakse otse või litsentsi alusel 40 riigis.
Carlsberg on maailma suuremate õlletootjate hulgas kuuendal kohal. Võrreldes liidriks oleva Ameerika Anheuser-Buschiga on Carlsbergi müügikäive kolm korda väiksem. Samuti on kasumid väiksemad kui välismaistel konkurentidel.
Hollandi Heineken, mille õlletoodang on Carlsbergi toodangust kaks korda suurem, turustab 80 protsenti toodangust välismaal. Sama suur on ka välismaal teenitud kasumi osakaal kogukasumis.
Carlsberg turustab 83 protsenti toodangust välismaal, kuid teenib sellest üksnes poole ettevõtte kogukasumist.
Suuremad investeeringud ning kõrgemad kasumid on need, mis aitavad usaldusel Carlsbergi edukusse püsida. Mullu tegi Carlsberg oma seni suurimad investeeringud, mis ületasid 1,5 mld Taani krooni.
Eriti suurt tähelepanu on pööratud Carlsbergi «murelapsele» ehk Suurbritanniasse tehtud investeeringutele, mis on toonud ühe pettumuse teise järel.
Alates 1994. a on keerelnud kuulujutud, et Allied Domecq, partner Briti firmas Carlsberg Tetley, kavatseb oma osaluse ära müüa. Nüüd kinnitab Allied Domecq esimest korda, et 350 miljoni naelane tehing õllehiiglasega Bass on sõlmimisel. Bass-Carlsbergile hakkaks kuuluma 38 protsenti Briti turust.
Carlsbergil seisab ees põlvkonnavahetus. Aastaid kontserni juhtinud Poul Svanholm, kes tegi Carlsbergist ülemaailmse ettevõtte, läheb pensionile ning 15. augustil võtab kontserni juhtimise üle Flemming Lindelöv (47). Veel ei ole uus juht oma plaane avaldanud, kuid on vihjanud, et teeks panuse pigem kasumi suurendamisele kui firma kiirele laiendamisele.
Carlsberg ei ole enam ammu pelgalt õllekontsern. Suure osa moodustab ka karastusjookide tootmine. Kontsernil on sadakond tütarettevõtet, hõlmates väga erinevaid tegevusharusid alates Tivolist portselanifirmani Royal Copenhagen. DI
Seotud lood
Käes on suur suvi ning põhiline puhkuste aeg. Ekslikult arvatakse, et soe suveaeg kipub paljudele eestlastele koos alkoholiga mööduma. Aastast aastasse on kasvanud aga just alkoholivabade toodete populaarsus ning seda mitte üksnes suvel, vaid üleüldiselt – kasvanud on nii alkoholivabade toodete hulk kui ka tarbijate nõudlus.
Enimloetud
1
Omanik: “Ei ole kantimine!”
4
Võttis dividendi 25 miljonit
6
Kuidas kollektiivne kujutlusvõime jalgpallis pankrotistus
Hetkel kuum
![Saneerimisnõustaja hinnangul on kinnitusvahendite hulgi- ja jaemüügiga tegelev Janere maksejõuetu ning ettevõtte tegevus viidi uue ettevõtte alla. Janere omaniku sõnul ei tegele ta mingi kantimisega.](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=c6dcfcae-7d46-508f-b14c-f44602bef15f&width=3840&q=70)
Omanik: “Ei ole kantimine!”
![Soler & Palau esindaja Hilario Tome ja ETS NORDi juhatuse esimees Urmas Hiie.](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=2bd8bfe9-ad4b-566f-abe6-5d2d84601360&width=3840&q=70)
“Meid on soovinud ära osta paljud ettevõtted”
![Napilt 17-aastaselt Hispaania koondises Euroopa meistriks tulnud Lamine Yamal Berliini olümpiastaadionil tiitlivõitu tähistamas.](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=34f38a38-d679-549c-8cd6-2287caba1704&width=3840&q=70)
Kuidas kollektiivne kujutlusvõime jalgpallis pankrotistus
Tagasi Äripäeva esilehele