Tänaseks üle miljoni krooni paisunud hoiukulude tasujaks võivad tõenäoliselt jääda kütuse väidetavad omanikud kohtulahendist hoolimata. Kohtuistungid selles küsimuses peaks toimuma septembris. Tuhandete tonnide bensiini ja diislikütuse müügiks on toll teinud korduvaid ettepanekuid eri osapooltele, et hiljem müügist saadud raha vastavalt kohtulahendile jaotada. Aktsiaseltsiga Paverek, kellele kütus algul kuulus ja kellega tollil on kohtuvaidlus, on kütuse müügi osas ka kokkuleppele jõutud.
Samas on Tallinna linnakohus peatanud kütusega kauplemise, sest mitu korda edasi müüdud kütuse väidetavad uued omanikud taotlevad kohtult oma omandiõiguse tunnistamist. Tolliameti järelevalveosakonna juhataja Vello Valmi sõnul on kohtuniku selline otsus, mis toob endaga miljonikrooniseid kulusid, tehtud liiga kergekäeliselt. «Tuleks kütus kõigepealt realiseerida ja hiljem raha jagada,» arvas Valm.
Rein Talvik lisab, et olenemata selle menetluse tulemusest ei pea toll hoiukulusid tasuma, sest väidetavad uued omanikud pole kohtusse kaevanud tolli, vaid terminaalid.
EK finantsdirektor Ardo Ojasalu arvab, et toll peaks püüdma leida kompromissi, et riik ei peaks hiljem tasuma miljonilisi hoiukulusid.
Kuigi kõik pooled on huvitatud kompromissist, et vältida pikalevenivaid kohtuvaidlusi, pidevalt suurenevaid hoiuja advokaadikulusid, on probleem siiski kohtus ja tõenäoliselt veel kaua. Juhul kui kohus tunnistabki heausksete ostjate õigusi kütusele, ootab neid ilmselt ees kohtuprotsess tolli vastu, kes on kütuse konfiskeerinud.
«Juhtum võib kujuneda ohtlikuks pretsedendiks,» lisas Vello Valm. «Juhul kui kohus ostjad õigeks mõistab, võib pärast salakauba avastamist alati välja ilmuda suvaline isik väitega, et tema on kauba vahepeal ostnud.»