Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Pariisis algab Estonia-kohtuprotsess

    Rahvusvahelisse tugigruppi kuulub 1300 inimest, keda kohtus esindab advokaat Henning Witte. «Meie eesmärk ei ole üksnes kahjutasu, vaid eelkõige tahame selgeks saada osaliste vastutusmäära,» sõnas Witte. Ta usub, et kahjusumma suurus jääb 9--18 miljoni Eesti krooni piiresse.
    «Me ei saa hakata kohut käima parvlaeva Estonia omaniku, laevafirma Estline'iga, kuna peaaegu kõik ohvrite sugulased on jõudnud kokkuleppele Estline'i kindlustusfirmaga Skuld. Kuid me usume, et praegused kostjad algatavad hiljem omakorda kohtuprotsessi Estline'i vastu,» rääkis advokaat.
    Kõik kolm hagi anti Pariisi kohtule üle vähem kui kaks nädalat enne aegumistähtaega ehk peaaegu kaks aastat pärast Läänemere laevakatastroofi, mille käigus hukkus vähemalt 852 ja päästeti 137 inimest.
    Kuna õnnetust uuriv ametlik komisjon ei ole veel tööd lõpule viinud, siis alustab Prantsuse kohus omal käel õnnetuse uurimist. Kahjutasunõue on esialgne, kuna uurimise tulemusena kohus otsustab, kellelt üldse hakatakse kahjutasu nõudma.
    Prantsusmaa on soodsaim koht selle protsessi korraldamiseks, kuna Prantsuse kahjutasuõiguse järgi saab suurem ring sugulasi kahjutasu. Peale selle arvab Witte, et protsess on Prantsusmaal märksa objektiivsem kui näiteks Rootsis või Saksamaal, kus eksperdid on väitnud, et nad ei ole erapooletud.
    Selle aasta algupoolel teatasid hagejad, et nad ei kavatse algatada protsessi Estonia ehitanud laevatehase Meyer Werft vastu. Kuna aga laevu klassifitseeriv Prantsuse firma Bureau Veritas teatas, et kui tema vastu algatatakse hagi, algatab tema hagi Meyer Werfti vastu, siis alustas ohvrite tugigrupp protsessi ka laevatehase vastu.
    Bureau Veritas möönab, et ta aktsepteeris Estoniat, ehkki sellel puudus autotekil veekindel vahesein, ning ei kontrollinud piisavalt vöörivisiiri ja rampi.
    Hagi kohaselt on Meyer Werfti suurim viga see, et vöörirambi konstruktsioon oli ühendatud visiiriga, mistõttu avanenud vöörivisiir tõmbas rambi lahti ja autotekk täitus kiiresti veega.
    Rootsi meresõiduametile heidetakse ette seda, et ta ei kontrollinud piisavalt Estonia turva- ja päästevarustust ega polnud meeskonda sel alal piisavalt ette valmistanud. DI
  • Hetkel kuum
Mihkel Nestor: kui hull on lugu investeeringutega? Üldse mitte nii hull
Levinud narratiivi kohaselt on kiire palgakasv, vohav bürokraatia ja maksutõusud muutnud Eesti ettevõtluskeskkonnana ebasoodsaks ning suunanud uued investeeringud siit minema. Numbritele otsa vaadates on nende väidetega väga raske nõustuda, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Levinud narratiivi kohaselt on kiire palgakasv, vohav bürokraatia ja maksutõusud muutnud Eesti ettevõtluskeskkonnana ebasoodsaks ning suunanud uued investeeringud siit minema. Numbritele otsa vaadates on nende väidetega väga raske nõustuda, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Hõbe lõi kirkalt särama ja kipub kullast kasumlikumaks
Kulla väikevend ja vaese mehe kuld hõbe on tänavu kollasest metallist kiiremini kallinenud. Analüütikud toovad välja, et järjepidev puudujääk turul võib hõbeda järgnevatel aastatel kullast isegi eredamalt särama panna.
Kulla väikevend ja vaese mehe kuld hõbe on tänavu kollasest metallist kiiremini kallinenud. Analüütikud toovad välja, et järjepidev puudujääk turul võib hõbeda järgnevatel aastatel kullast isegi eredamalt särama panna.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Kuidas ehitada kriisikindlat ettevõtet: Infortari põhimõtted “Kui Infortari läksin, küsiti, kas lähen pensionile”
Tallinki ja Eesti Gaasi omanik ning lisaks kinnisvaras tegutsev börsiettevõte Infortar on end teadlikult ehitanud firmaks, mis kriiside ajal mitte ei kannata, vaid leiab uusi võimalusi ja kasvab.
Tallinki ja Eesti Gaasi omanik ning lisaks kinnisvaras tegutsev börsiettevõte Infortar on end teadlikult ehitanud firmaks, mis kriiside ajal mitte ei kannata, vaid leiab uusi võimalusi ja kasvab.
Eksperdid leidsid Eesti konkurentsivõime hoidmisel viis murekohta
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Setod protestivad: Koidula piiripunktis ootab sadu veokeid, riik tahab selle aga ööseks sulgeda
Riigi plaan sulgeda Koidula piiripunkt öiseks ajaks on Setomaa vallajuhid tigedaks ajanud, kirjutab Logistikauudised.
Riigi plaan sulgeda Koidula piiripunkt öiseks ajaks on Setomaa vallajuhid tigedaks ajanud, kirjutab Logistikauudised.
Otseülekanne Pärnust: parim juht küsitleb mantlipärijaid
Täna selgub Pärnu juhtimiskonverentsil Eesti parim juht, Äripäeva PRO paketi omanikud saavad välja kuulutamisele eelnevast tippjuhtide aruteluringist osa otselülituse kaudu.
Täna selgub Pärnu juhtimiskonverentsil Eesti parim juht, Äripäeva PRO paketi omanikud saavad välja kuulutamisele eelnevast tippjuhtide aruteluringist osa otselülituse kaudu.