Pikaninaline Audi 100 aastatest 1983--1987 (rahvasuus ka sigar) on tänavapildi põhjal levinuim Audi Eestis. Matkari tehnilise direktori Vello Parderi sõnul on Audi 100 suhteliselt konservatiivne auto, mis põhijoontes on säilitanud oma olemuse tänaseni, kui teda Audi A6 nime all toodetakse.
Nagu Euroopa autol ikka, on ka Audi tugevaks küljeks kere. Tsingitud põhi polnud kaheksakümnendate aastate keskel veel reegel, Audil aga küll. Parderi hinnangul ei saa Audi 100 juures mingeid kroonilisi vigu välja tuua, pigem saab auto tervise järgi välja lugeda, millised peremehed autol varem olnud.
Audi 100 puhul võib auto diagnostika tegemisel tekkida ootamatu probleem. Kuna sellesse perioodi langeb Audi üleminek karburaatormootorilt sissepritsemootorile, on osal autodel peal juba elektroonika, kuid puudub võimalus elektroonilise testri kasutamiseks.
Üks viga, mis nii Audidel kui Volkswagenitel silma torkab, on Parderi sõnul armatuurlaua lülitid, mis kipuvad läbi põlema. Eriti kehtib see tulede- ja klaasisoojenduse lülitite kohta, kus on suuremad tarbijad taga. Mõneti ootamatult on probleemiks ka purunevad ukselingid. Esmapilgul meenutavad need Lada Samaral kasutatavaid, kuid asendada neid omavahel siiski ei saa.
Audi 100 ostmisel tuleb ettevaatlik olla automaatkäigukastiga autode ja neljarattaveoliste «quattro»te suhtes. «Tihti tuuakse auto kuskilt Euroopast, kus see on odavalt maha müüdud just enne, kui mõni kallis sõlm läbi läheks,» selgitab Parder. Reeglina ei ole sellisel autol ka teenindusraamatut kaasas, ka pole eesti autoostjatel harjumust seda nõuda.
Parderi hinnangul ei tasuks osta kõige väiksema, 1,6-liitrise mootoriga varustatud Audit. «Tegu on suhteliselt suure autoga ja Lääne-Euroopa kiiretel teedel on nende autode mootorid juba üsna läbi sõidetud,» arvab ta. Samas on ajalehekuulutusi jälgides pakkumine elavam just selliste autode osas.
- armatuurlaua lülitid kipuvad läbi põlema
Hetkel kuum
Töötajad pakkusid hoopis teenust
Poeketile esitati 40 nõuet ja määrati ligi 40 000 eurot sunniraha
- ukselingid ütlevad üles (sama viga esineb ka Volkswagenitel)
- temperatuuriandur streigib
- Audi 100 ostes tuleks eriti tähelepanelikult kontrollida automaatkäigukastiga mudeleid ja «quattro»-versioone.