Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Infrastruktuurid erastamisele

    Majandusministri ja erastamisagentuuri nõukogu esimehe Andres Lipstoki sõnul on erastamine Eestis jõudnud lõppfaasi, mille raskemaks osaks on jäänud infrastruktuuri ettevõtete erastamine. 1. detsembriks peab Lipstoki sõnul olema selge, kas ettevõte erastatakse erastamis- või riigivaraseaduse järgi.
    Teede- ja sideministri Kalev Kuke sõnul on infrastruktuuri ettevõtete erastamine seotud suure riskiga, mida tööstusettevõtete puhul polnud. Tema sõnul ei saa öelda kindlaid tähtaegu, millal mingi ettevõte on erastatud, sest tegu on evolutsioonilise protsessiga.
    Infrastruktuuri erastamist Eestis nõustava Prantsuse kommertskrediidiasutuse CCF ja Euroopa Liidu Phare programmi koordinaator Anton van Heerwaarden avaldas arvamust, et kui Eesti riik on erastamisel varem toiminud küllalt kiiresti, siis infrastruktuuri ettevõtete erastamisel on järgitud nn mitte otsustamise poliitikat.
    Ta lisas, et seadusandlikult pole infrastruktuuri ettevõtete erastamisele kaasaaitamiseks toimunud mingit arengut. Endiselt on riigikogus vastu võtmata näiteks energeetikaseadus, samuti sadamate seadus.
    Heerwaarden ütles, et kui praegu venitada infrastruktuuri ettevõtete erastamisel, siis hiljem on palju raskem ja keerulisem neid kiiresti ja efektiivselt maha müüa.
    Konsultandi sõnul on ka oht, et Eestis kasutatakse erastamisel valesid meetodeid. Ta tõi halva näitena USA energeetikakontserni NRG läbirääkimisi Eesti Energia baasil ühisettevõtte loomiseks. Heerwaardeni sõnul on üksikute erastamisest huvitatud firmadega salajaste läbirääkimiste pidamine teiste pakkujate suhtes ebaõige ja pole tavaline praktika.
    Erastamisagentuuri infrastruktuuri erastamise peaspetsialisti Avo Annuse ütlusel tuleb ettevõtted erastada etappide kaupa. Kõigepealt tuleb tema sõnul sajaprotsendiliselt riigile kuuluvatest ettevõtetest moodustada aktsiaseltsid. Pärast aktsiaseltside registreerimist äriregistris saab hakata rääkima konkreetselt, millises järjekorras ning kuidas ettevõtteid erastada.
    RE Eesti Energia erastamise puhul tuleb firma kõigepealt kujundada aktsiaseltsiks, edasi tuleb aktsiaseltsist kujundada kontsern ning formeerida tütarettevõtted. Tütarettevõtete arvu on praegu vara prognoosida. Erastamisega saaks alustada siis, kui on loodud tütarettevõtted, mis ei ole seotud põhitootmisega.
    ASist Eesti Põlevkivi tuleb samuti luua holding-firma ja kaevandustest moodustada tütaraktsiaseltsid, mis töötaks eraldi või grupeerituna. Kuna Eesti Põlevkivi on tihedalt seotud Eesti energiasüsteemiga, siis võib elektrijaamade erastamine tuua muudatusi ka Eesti Põlevkivi erastamisse.
    RE Eesti Telekom erastamist kergendab see, et firmas on juba olemas oma sisene holding-süsteem. Eesti Telekomi puhul tuleb nüüd teha otsus, millal ja millise graafikuga emafirma aktsiaid müüa.
    Minister Kuke sõnul tuleb enne firma erastamist võtta valitsusel seisukoht, kas Eesti riik on halvem omanik kui Soome või Rootsi riik. Ta lisas, et seni, kuni kehtib kontsessioonileping, ei oleks otstarbekas firmat erastada. «Seega jääb see kusagil aastatele 2001 või 2002,» lisas ta.
    RE Tallinna Sadam muutub aktsiaseltsiks kõigi eelduste kohaselt järgmise aasta alguses. Tallinna Sadama koosseisu kuuluvaid äriüksusi on kavas erastada erastamisseaduse järgi. Sadamas on juba tänaseks üle 50 protsendi operaatortegevusest läinud erafirmade kätte. Ilmselt on kõige otstarbekam, kui Tallinna Sadamast kujuneb välja kinnisvara haldav, hooldav ja arendav ettevõte, kes rendib kaisid eraettevõtetele. Kõigepealt võiks erastada 20% aktsiatest, mille kaudu saaks teada firma turuhinna.
    RE Tallinna Sadam peadirektor Enn Sarap ütles, et tema arvates ei tuleks firmat erastamisnimekirja kanda. «Lubage küsida, miks seda vaja on,» küsis Sarap. Ta lisas, et ei nõustu väitega, nagu oleks riik kõige halvem peremees.
    RE Eesti Raudtee reorganiseerimine aktsiaseltsiks lükkub ilmselt järgmisesse aastasse. Praegu käib varade ülevaatamine ja arvestuse sisseseadmine ning sisemiste struktuuriüksuste ümberformeerimine äriüksusteks, milledel on omaette juhtkond ja raamatupidamine. Järgmise etapi käigus tuleks kõne alla äriüksuste erastamine kas aktsiate müügi või aktsiakapitali suurendamise kaudu sõltuvalt sellest, kas antud töölõiku on vaja strateegilist või finantsinvestorit. Vaatamata kõigele on firma erastamisele kõige lähemal.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.